Осипова, Ольга ІгорівнаНастаулова, Ольга ВолодимирівнаNastaulova, Olha2025-02-072025-02-072024-12-19Настаулова О. В. Підвищення ефективності програм лояльності на основі сегментації клієнтів : магістер. диплом. робота : 051, Економіка / Настаулова Ольга Володимирівна ; наук. керівник Осипова О. І. ; КНЕУ ім. Вадима Гетьмана, Навч.-наук. ін-т «Ін-т інформ. технологій в економіці», Каф. математ. моделювання та статистики. – Київ, 2024. – 72 с.https://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/48601Робота присвячена дослідженню впливу сегментації клієнтів на підвищення ефективності програм лояльності. У дослідженні використовуються сучасні методи кластерного аналізу, зокрема метод k-середніх, DBSCAN та GMM, які дозволяють виокремити різні групи клієнтів на основі їхньої поведінки та характеристик. Завдяки застосуванню цих методів можна виявити приховані закономірності в даних і згрупувати клієнтів за схожими ознаками. Результати дослідження дозволяють сформувати рекомендації щодо персоналізованих пропозицій для кожного сегмента клієнтів, що сприяє підвищенню їхньої лояльності, задоволеності та залученості. Запропоновані рішення допоможуть бізнесам оптимізувати програми лояльності та досягти більшої ефективності у взаємодії з клієнтами. The work is devoted to the study of the impact of customer segmentation on increasing the effectiveness of loyalty programs. The study uses modern cluster analysis methods, in particular the k-means method, DBSCAN and GMM, which allow to distinguish different groups of customers based on their behavior and characteristics. Thanks to the application of these methods, it is possible to identify hidden patterns in the data and group customers according to similar characteristics. The results of the study allow to form recommendations on personalized offers for each customer segment, which contributes to increasing their loyalty, satisfaction and engagement. The proposed solutions will help businesses optimize loyalty programs and achieve greater efficiency in interacting with customers.ukпрограми лояльностісегментація клієнтівмаркетингова стратегіяперсоналізаціякластеризаціяметод k-середніхвзаємодія з клієнтамиутримання клієнтівцільові груписпоживча цінністьлояльність споживачівDBSCANGMMloyalty programscustomer segmentationmarketing strategypersonalizationclusteringkmeans methodcustomer interactioncustomer retentiontarget groupsconsumer valueconsumer loyaltyПідвищення ефективності програм лояльності на основі сегментації клієнтівIncreasing the effectiveness of loyalty programs based on customer segmentationOther