Moskaliuk, NataliiaМоскалюк, Наталія ПетрівнаKlymenko, LiudmylaКлименко, Людмила Миколаївна2024-05-142024-05-142023Klymenko L. The strategy of a foreign company entering the Ukrainian market (on the basis of “Kalpataru Power Transmission” Limited) : mahister. dyplom. robota : 073, Management / Liudmyla Klymenko ; acad. supervisor Nataliia Moskaliuk ; Kyiv Nat. Econ. Univ. named after Vadym Hetman, Educational and scientific institute of business education named after Anatolii Poruchnyk dep. of intern. management – Kyiv, 2023. – 111 p.https://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/44215The theoretical and methodological foundations of the strategy of a foreign company entering the Ukrainian market in the qualifying Master's Thesis. The activity of the company "Kalpataru Power Transmission" Limited was diagnosed, the external environment and management system were assessed, and the development trends of the international and Ukrainian markets of construction services were determined. The directions of the company's entry into the Ukrainian market, the implementation of the company's social responsibility are proposed. У кваліфікаційній магістерській роботі досліджено теоретичні та методичні основи стратегії виходу іноземної компанії на український ринок. Продіагностовано діяльність компанії “Kalpataru Power Transmission” Limited, проведено оцінку зовнішнього середовища, систему менеджменту та визначено тренди розвитку міжнародного та українського ринків будівельних послуг. Запропоновано напрямки виходу компанії на український ринок, імплементацію соціальної відповідальності компанії.ukstrategies of a foreign company entering national marketsbusiness modelinternational and Ukrainian markets of construction servicesrisks of a company entering national marketssocial responsibility of the companyстратегії виходу іноземної компанії на національні ринкибізнес-модельміжнародний та український ринки будівельних послугризики виходу компанії на національні ринкисоціальна відповідальність компаніїThe strategy of a foreign company entering the Ukrainian market (on the basis of “Kalpataru Power Transmission” Limited)Стратегія виходу іноземної фірми на український ринок (на прикладі “Kalpataru Power Transmission” Limited)Other