Жаворонкова, Галина ВасилівнаШкода, Тетяна НикодимівнаShkoda, TetianaШкода, Татьяна Никодимовна2024-01-262024-01-262018-11-19Шкода Т. Н. Стратегічне управління людським капіталом авіатранспортних підприємств : автореф. дис. ... д-ра екон. наук : 08.00.04 ; 08.00.07 / Шкода Тетяна Никодимівна ; Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана. – Київ, 2018. – 42 c.https://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/42238Дисертацію присвячено розробці теоретико-методологічних, методичних засад та наукового-прикладних інструментів стратегічного управління людським капіталом підприємств в умовах трансформації соціально-трудових відносин. Обґрунтовано фундаментальні положення рефлексивно-знаннєвої парадигми стратегічного управління людським капіталом, в якості ядра якої визначено імператив людського розвитку, що забезпечує досягнення результативної взаємодії рефлексивно-превентивного, соціально-комерціалізаційного та професійно-творчого напрмів діяльності. Індикаторами такої взаємодії встановлено еластичність стратегічного управлінського рішення, додана вартість, арт-ефект, які необхідно враховувати проявляються при узгодження інтересів її партнерів та подолання дефіциту інтелектуальних ресурсів праці у полісуб’єктному середовищі соціально-трудової сфери. Розроблено організаційно-економічний механізм стратегічного управління людським капіталом підприємства, функціонування якого спрямоване на обґрунтування стратегічних рішень щодо виду стратегії, її цілей і завдань для вибору методів управлінського впливу. Доведено доцільність впровадження сценарного підходу через побудову тривимірної моделі вибору стратегії, що дозволяє диференціювати стратегічні орієнтири у політиці управління людським капіталом. The dissertation is devoted to the development of theoretical-methodological, methodical principles and scientific-applied instruments of strategic management of human capital of enterprises in the conditions of transformation of social and labour relations. The fundamental positions of the reflexive-knowledge paradigm of strategic management of human capital are grounded, as the core of which the imperative of human development is defined, which ensures achievement of resulting harmonization of reflexive-preventive, social-commercialization and professional-creative directions of activity. Elasticity of a strategic management decision, added value, and art-effect are established as indicators of such harmonization that must be taken into account at reconciling the interests of the enterprise’s stakeholders and overcoming the shortage of intellectual labour resources in the poly-subject environment of the social and labour sphere. The organizational and economic mechanism of strategic management of human capital of enterprises is developed, the functioning of which is aimed at substantiating strategic decisions regarding the type of strategy, its goals and tasks for the choice of methods of managerial influence. The expediency of implementing the scenario approach through the construction of a three-dimensional model for choosing a strategy that permits the differentiation of strategic guidelines in human capital management policies. Диссертация посвящена разработке теоретико-методологических, методических и научно-прикладных инструментов стратегического управления человеческим капиталом в условиях трансформации социально-трудовых отношений.ukстратегічне управліннялюдський капіталрефлексивно-знаннєва парадигмалюдський розвитоклюдський потенціалкомерціалізаціяавіатранспортне підприємствоавіаційний транспортstrategic managementhuman capitalreflexive-knowledge paradigmhuman developmenthuman potentialcommercializationair transport enterpriseair transportстратегическое управлениечеловеческий капиталрефлексивно-знаниевая парадигмачеловеческое развитиечеловеческий потенциалкоммерциализацияавиатранспортное предприятиеавиационный транспортСтратегічне управління людським капіталом авіатранспортних підприємствManagement of Humana Capital of Air Transport EnterprisesСтратегическое управление человеческим капиталом авиатранспортных предприятийOther[005.21:331.101.262]:338.47 + 658.3