Чорний, С. В.Chornyi, S.2022-12-072022-12-072021Чорний С. В. Поняття та перспективи розвитку цифровізації у сфері публічного управління / Чорний С. В. // Київський часопис права : наук. журн. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана», Навч.-наук. ін-т «Юрид. ін-т» ; [редкол.: О. В. Кузьменко (голов. ред.) та ін.]. – Одеса : Вид. дім «Гельветика», 2021. – № 4. – С. 224–229.2786-5037https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/38533У статті автором наведено поняття та визначені перспективи розвитку цифровізації У сфері публічного управління в Україні. Відзначено, що цифровізація має на меті не автоматизацію процесу діяльності, а зміну самого продукту, характеру та сутності системи діяльності, взаємодії, що кардинально відрізняє даний термін від автоматизації. Автоматизація має на меті покращення певної діяльності завдяки технічним можливостям, що змінює спосіб ведення справи. Водночас автоматизація сьогодні забуває нових характеристик, що з’єднує її потрохи із цифровізацією. Автором запропоновано розуміти цифровізацію як системний метод, що ґрунтується на загальній автоматизації та реалізується шляхом запровадження цифрових технологій у роботу підприємств, установ та компаній, з метою пришвидшення взаємообміну, надання сервісних послуг, захищення інформації, доступності до ресурсів та, головне, підвищення ефективності їхньої роботи. Визначено, що цифровізація публічної адміністрації передбачає застосування стратегічних технологій публічного адміністрування, як-от: упровадження «цифрового» робочого місця; публічна адміністрація потребує нових методів виявлення та розуміння потреб і бажань громадян; використання соціальних мереж та комунікацій для їхнього активного залучення до політичних процесів; забезпечення можливості громадянам долучатися на їхніх власних умовах; підтримка персоналізації тощо; доступ до інформаційних баз як інструменту оцінки та контролю роботи влади та держави; штучний інтелект не обмежений у сприйнятті декількома показниками, допомагає обробляти тисячі параметрів і обирати оптимальні рішення; електронна ідентифікація громадян (е-ID); державні установи орієнтовані на одночасне поліпшення якості послуг, оптимізацію кількості службовців та зменшення витрат; це технологія розподіленої однорангової мережі загального користування, що може зберігати інформацію про транзакції (правочини) на постійній основі і без можливості її зміни, яка захищена криптографічними засобами, має назву «блокчейн»; використання «великих даних»; застосування публічною адміністрацією технологій «розумні» машини та засоби. In this article, the author presents the concept and identified prospects for the development of digitalization in the field of public administration in Ukraine. It is noted that digitalization does not aim to automate the process of activity, but to change the product itself, the nature and essence of the system of activity, interaction, which radically distinguishes this term from automation. Automation aims to improve certain activities due to technical capabilities, which changes the way things are done. At the same time, automation today is forgetting new features that connect it little by little with digitalization. The author proposes to understand digitalization as a system method based on general automation and implemented through the introduction of digital technologies in enterprises, institutions and companies, in order to accelerate exchange, provide services, protect information, access resources and most importantly increase their efficiency. It is determined that the digitalization of public administration involves the use of strategic technologies of public administration: the introduction of “digital” workplace; public administration needs new methods of identifying and understanding the needs and desires of citizens; use of social networks and communications for their active involvement in political processes; providing opportunities for citizens to join on their own terms; personalization support, etc.; access to information databases as a tool for evaluating and monitoring the work of government and the state; artificial intelligence is not limited in the perception of several indicators and helps to process thousands of parameters and choose the best solutions; electronic identification of citizens (e-ID); government agencies focused on improving the quality of services, optimizing the number of employees and reducing costs; it is a technology of distributed peer-to-peer public network that can store information about transactions (transactions) on a permanent basis and without the possibility of its change, and which is protected by cryptographic means, is called a blockchain; use of “big data”; the use of “smart” machines and tools by the public administration.ukцифровізаціяпублічне управлінняметод діяльності публічної адміністраціїглобалізаціяінформаційні процесиdigitalizationpublic administrationmethod of public administration activityglobalizationinformation processesПоняття та перспективи розвитку цифровізації у сфері публічного управлінняConcepts and prospects of digitalization development in the field of public administrationArticle347