Задорожня, Тетяна МиколаївнаZadorozhnia, TetianaКрасюк, Юлія МиколаївнаKrasiuk, IuliiaКрасюк, Юлия Николаевна2017-11-132017-11-132017Задорожня Т. М. Реалізація міжпредметних зв’язків через систему прикладних задач / Т. М. Задорожня, Ю. М. Красюк // Фізико-математична освіта : наук. журн. / СумДПУ ім. А. С. Макаренка ; редкол.: О. В. Семеніхіна (голов. ред.) [та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренко, 2017. – Вип. 3. – С. 57–61.2413-1571https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/22680У статті розглянуто ідею встановлення та інтегрованого використання міжпредметних зв’язків при вивченні фундаментальних та профільних дисциплін для студентів фінансово-економічних спеціальностей вищих навчальних закладів. На основі проведеного аналізу навчальних програм із вищої математики, інформатичних дисциплін та дисциплін циклу професійної підготовки спроектована структура системи прикладних задач з вищої математики, яка дозволяє комплексно реалізовувати міжпредметні інтеграційні зв’язки. При цьому прикладний характер практичних завдань водночас служить мотиваційним фактором вивчення нового матеріалу та стимулює пізнавальний інтерес до вивчення фундаментальних дисциплін, а також дозволяє студентам зрозуміти важливість кожної навчальної теми для майбутньої професійної діяльності. Створення, а в подальшому і використання математичних моделей, що описують економічні явища і процеси, дозволяє не тільки реалізувати міжпредметні зв’язки, а й підготувати студентів до аналізу і дослідження реальності.The article considers the idea of establishing and integrated use of interdisciplinary connections in the study of fundamental and profile disciplines for students of financial and economic specialties of higher educational institutions. On the basis of the analysis of educational programs in higher mathematics, informatics disciplines and disciplines of the vocational training, the structure of the system of applied problems in higher mathematics is designed, which allows the complex realization of intersubjective integration links. At the same time, the applied nature of practical tasks at the same time serves as a motivating factor for studying new material and stimulates cognitive interest in the study of fundamental disciplines, and also allows students to understand the importance of each educational topic for future professional activities. The created system contains tasks of different levels of complexity, each of which illustrates a typical economic situation and is relevant at the time of working with it. Interdisciplinary connections can be implemented by creating and use of mathematical models, which describe economic effects and processes and it will prepare students to analyze and research reality.ukМіжпредметні зв’язкипроцес навчаннявища математикаприкладні задачі економічного змістусистема міждисциплінарних навчальних задачInterdisciplinary connectionlearning processadvanced mathematicsapplied problems of economic substancesystem of interdisciplinary educational tasksРеалізація міжпредметних зв’язків через систему прикладних задачImplementation of interdisciplinary communications through the system of applied tasksArticle378.4:371.311.5(477)