Курченко, Ліна МиколаївнаKurchenko, LinaКурченко, Лина Николаевна2023-09-042023-09-042023-04-27Курченко Л. М. До історії та сучасного стану дискусії щодо застосування гендерно-збалансованої німецької мови [Електронний ресурс] / Курченко Л. М. // Стратегії міжкультурної комунікації в мовній освіті сучасних університетів : зб. матеріалів ІХ Міжнар. наук.-практ. конф., м. Київ (27 квіт. 2023 р.) / М-во освіти і науки України, Київ. нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана ; [редкол.: М. М. Гавриш (голова) та ін.]. – Електрон. текст. дані. – Київ : КНЕУ, 2023. – С. 233–238. – Назва з титул. екрану.https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/40848У статті розглядаються cучасні зміни німецької мови, спричинені соціальними факторами, передусім гендерною мовною політикою вищих навчальних закладів та антидискримінаційного законодавства. В аналізі використовується соціолінгвістичний підхід, який передбачає нерозривність функціонування мови та соціального розвитку суспільства, з елементами когнітивної теорії. Дається короткий огляд історії дискусії навколо узагальнюючого чоловічого роду та аналізується її сучасний стан. The article deals with contemporary changes in German language caused by social factors, first of all language policies of higher education institutions and antidiscrimination legislation. Sociolinguistic approach with elements of cognitive theory is used to analyse the integral functioning of language and societal progress. The author outlines the history of discussion around generic masculine and analyses its current status.ukгендерсоціолінгвістикагендерна лінгвістикагендерна мовна політикавища освітаНімеччинaантидискримінаціяgendersociolinguisticsgender linguisticsgendering language policyhigher educationGermanyantidiscriminationДо історії та сучасного стану дискусії щодо застосування гендерно-збалансованої німецької мовиArticle