Кравченко, Михайло ГеоргійовичKravchenko, Mykhailo2024-09-042024-09-042023Кравченко М. Г. Стандарти публічного адміністрування у сфері цифрової трансформації: досвід України та Німеччини / Кравченко Михайло Георгійович // Київський юридичний журнал : наук. журн. / Приват. вищ. навч. заклад «Фін.-правов. коледж» ; [редкол.: Губанова Т. О. (голова) та ін.]. – Одеса : Вид. дім «Гельветика», 2023. – Вип. 3. – С. 32–41.2786-7455https://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/45792Стаття присвячена визначенню системи стандартів публічного адміністрування у сфері цифрової трансформації в Україні та Федеративній Республіці Німеччина. Дослідження базується на аналізі законодавства обох країн, а також вітчизняної та зарубіжної спеціальної літератури, присвяченої функції публічної адміністрації щодо цифрової трансформації суспільства. Методологічною основою дослідження стали порівняльно-правовий та системний методи дослідження. Їх застосування дало змогу з’ясувати систему стандартів публічного адміністрування у сфері цифрової трансформації в Україні та Німеччині. Порівняльно-правовий аналіз досвіду публічного адміністрування у сфері цифрової трансформації в Україні та Німеччині свідчить про те, що у ФРН воно знаходиться на якісно вищому ступені розвитку. Такий досвід може стати орієнтиром та еталоном для подальшого розвитку цифравізації в Україні. Насамперед, мають бути враховані базові принципи цифровізації, такі як: повага до гідності та прав людини, інформаційного самовизначення, одноразового використання, просування нових цифрових технологій, цифрової стійкості, єдиних стандартів безпеки. Досвід Німеччини свідчить про те, що держава та суспільство в особі окремих інституцій громадянського суспільства, компаній та приватних осіб мають стати партнерами у процесі цифровізації. Доцільно запозичити практику співпраці останніх у межах окремих платформ для співробітництва, а зокрема у сферах: захисту даних та гарантування суверенітету даних; цифрової економіки, сприяння налагодженню контактів у сфері цифровізації, допомоги компаніям у переході до цифрової економіки; системи навчання та науки; цифрового робочого світу; цифрового адміністрування та публічних ІТ, а також формування та реалізації споживчої політики. Україна має стати частиною Цифрової Європи. Це завдання можливо реалізувати лише у тому випадку, якщо наша держава узгодить державну політику у сфері цифровізації із тими цілями та завданнями, які існують на рівні Європейського Союзу. Крім того, рівень захисту даних приватних осіб в Україні має бути приведений у відповідність до тих стандартів, які існують на рівні ЄС. The article is devoted to defining the system of public administration standards in the field of digital transformation in Ukraine and the Federal Republic of Germany. The study is based on the analysis of the legislation of both countries, as well as domestic and foreign special literature dedicated to the function of public administration in relation to the digital transformation of society. The methodological basis of the study was comparative legal and systematic research methods. Their application made it possible to clarify the system of public administration standards in the field of digital transformation in Ukraine and Germany. A comparative legal analysis of the experience of legal regulation of digital transformation in Ukraine and Germany shows that it is at a qualitatively higher level of development in Germany. Such experience can become a guide and standard for the further development of digitization in Ukraine. First of all, the basic principles of digitization should be taken into account, such as: respect for dignity and human rights, informational self-determination, single use, promotion of new digital technologies, digital sustainability, uniform security standards. The experience of Germany shows that the state and society in the form of individual institutions of civil society, companies and private individuals should become partners in the digitalization process. It is appropriate to borrow the practice of cooperation of the latter within the framework of separate platforms for cooperation, and in particular in the areas of: data protection and guaranteeing data sovereignty; digital economy, promotion of contacts in the field of digitalization, assistance to companies in the transition to the digital economy; education and science systems; digital working world; digital administration and public IT, as well as the formation and implementation of consumer policy. Ukraine should become part of Digital Europe. This task can be realized only if our state aligns the state policy in the field of digitization with the goals and objectives that exist at the level of the European Union. In addition, the level of data protection of private individuals in Ukraine must be brought into line with those standards that exist at the EU level.ukцифрова трансформаціяпублічне адмініструванняпринципиУкраїнаНімеччинаdigital transformationpublic administrationprinciplesUkraineGermanyСтандарти публічного адміністрування у сфері цифрової трансформації: досвід України та НімеччиниStandards of public administration in the field of digital transformation: the experience of Ukraine and GermanyArticle342.9:35.07 (477)ttps://doi.org/10.32782/klj-2023-3.04