Сокіл, Л. М.Sokil, L.2014-07-112014-07-112008-06-15Сокіл Л. М. Зміцнення безпеки споживачів страхових послуг / Л. М. Сокіл // Фінанси, облік і аудит : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана» ; редкол.: А. М. Мороз (відп. ред.) [та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2008. – Вип. 12. – С. 143–150.https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/4650The author of the article makes research about consumer’s position on the insurance market and the key factors determining it. The article reveals the principles of inequality of insured and insurer, inherent risks for insured at the stage of performing insurance service, that gives ground for the necessity of consumer’s safety and protection on the insurance market.В статье исследована позиция потребителя на страховом рынке и факторы, которые её определяют. Раскрыто принципы неравенства страхователя и страховщика, риски, присущие для страхователя на этапе реализации страхового продукта, что обосновывает необходимость безопасности для их потребителя.ukасиметрія інформаціїбезпека, інтересринкова позиція страхувальникаспоживачЗміцнення безпеки споживачів страхових послугSafety strengthening of insurance services consumersArticle368.021.009.17