Mikhnevych, LiudmylaМіхневич, Людмила ВолодимирівнаМихневич, Людмила ВладимировнаMarchenko, ViktorМарченко, Віктор БорисовичМарченко, Виктор БорисовичHristov, PeturХристов, ПетерKuzior, AleksandraКужьор, АлександраMarchenko, Viktor2022-05-232022-05-232020Conceptual relationships between country image and economic security / Liudmyla Mikhnevych, Victor Marchenko, Petur Hristov, Aleksandra Kuzior // Marketing and Management of Innovations. – 2020. – Iss. 1. – P. 285–293.2218-4511https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/37430The paper deals with the analysis of the linking between country image and level of economic security. The studies confirmed that ongoing tendency on world competitiveness justified considering direct and indirect dimensions which influence on the country’s economic security. The authors generalised the factors which affected the economic security of the country. The finding proved that one of the significant indirect parameters is the country image. The authors analysed and summarised the most appropriate definitions of country brand and image. The authors analysed the frequency of country brand and image in the scientific paper. The paper aimed to identify the scientific clusters on the investigation of economic security and the country’s brand. The study used the bibliometric analysis using software VOSviewer, Web of Science and Scopus Tools Analysis. The data of analysis was obtained from the scientific database Scopus and Web of Science for 1991-2019 years. For the analysis, the papers were selected as the criteria as follows: English language; published for 1991-2019 years; contained the keywords brand, image, county and security. The results of the analysis proved that the paper which used the term “country image” is more than “country brand” in Scopus and Web of Science. The findings from the Web of Science and Scopus Tools Analysis confirm the hypothesis on the increasing tendency of publishing activities papers which focused on the analysis of security and country’s image. The visualising of co-authorship by country allowed identifying that the 50% papers published by the scientists with the American, Ukrainian, Canadian, Spanish and Russian affiliations. The VOSviewer results allowed identifying two significant scientific clusters as follows: country image and economic security. Besides, between the two most significant cluster were as mediators: governance, nation branding, developing countries and environment. Besides, analysing the new publication for 2015-2019 years, the most cited papers on economic security connected with analysis not only quantitively economic parameters but also with political, sustainable development and country’s image. The bibliometric analysis formed the background for checking the casual relationship between image and economic security of the country. У статті проаналізовано тенденцію наукових публікацій, що досліджують питання взаємозв’язку між іміджем та рівнем економічної безпеки країни. Авторами проаналізовано та узагальнено наукові підходи щодо визначення детермінантів, які впливають на рівень економічної безпеки країни. При цьому встановлено, що одним із значимих факторів, що потребує врахування при оцінюванні рівня економічної безпеки – імідж країни на світовому ринку. Метою статті є аналіз та виокремлення наукових кластерів, що досліджують питання економічної безпеки та іміджу країни. У дослідженні проведено бібліометричний аналіз з використанням програмного забезпечення VOSviewer, інструментів Web of Science та Scopus Tools Analysis. Вибірку даних для аналізу сформовано з наукометричних баз даних Scopus та Web of Science за 1991-2019 роки. Основними критеріями відбору наукових публікацій були: мова статті – англійська; опубліковані за 1991-2019 роки; містили ключові слова бренд, імідж, стабільність та безпека. Авторами узагальненого частоту використання термінів «бренд країни» та «імідж країни» у наукових публікаціях вчених. Встановлено, що термін «імідж країни» частіше використовується вченими ніж «бренд країни» у наукових публікаціях, що індексуються наукометричними базами даних Scopus та Web of Science. Результати аналізу з використанням інструментів Web of Science та Scopus Tools Analysis підтвердили гіпотезу про зростаючу тенденцію публікацій, що досліджують питання економічної безпеки та іміджу країни. Візуалізація результатів аналізу у розрізі країн дозволила визначити, що 50% робіт, опубліковано вченими з американською, українською, канадською, іспанською та російською афіляціями. Результати бібліометричного аналізу з використанням програмного забезпечення VOSviewer дозволили виокремити два наукових кластери: імідж країни та економічна безпека. Крім того, між двома найбільшими кластерами є такі кластери-посередники як: управління; брендинг націй; країни, що розвиваються; сталий розвиток. Крім того, аналіз публікаційної активності за 2015-2019 роки дозволив визначити тенденцію зростання кількості публікації, що досліджують економічну безпеку країни не лише на основі оцінювання економічних параметрів розвитку країни, а й оцінювання політичної стабільності, сталого розвитку та іміджу країни. Результати бібліометричного аналізу сформували передумови подальших досліджень щодо емпіричного оцінювання взаємозв’язків між іміджем та економічною безпекою країни.enbibliometric analysisbrandbrand managementcountry brandVOSviewerбібліометричний аналізбрендуправління брендомбренд країниVOSviewerConceptual relationships between country image and economic securityКонцептуальні засади взаємозалежності між іміджем та економічною безпекою країниArticle