Havrych, MykhailoHavrysh, MykhailoГавриш, Михайло МихайловичГавриш, Михаил Михайлович2017-02-072017-02-072014Hawrysch M. Einsprachigkeit als Schlüssel zum Erfolg des studienbegleitenden Fremdsprachenunterrichts / Mychajlo Hawrysch // Germanistik in der Ukraine : wissenschaftliche ztschr. / Ukr. Hochschul germanistenverband, Kyjiw. Nat. linguistische Univ. ; redaktion: O. I. Steriopolo (chefred.) [und andere]. – Kyjiw, 2014. – Jahrheft 9. – С. 242–246.https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/20551In this article the author discusses the term “foreign-language communicative competency” and offers arguments in favor of monolingualism in the foreign-language teaching as one of the most important ways to gain a profound and sustainable mastery in this competency.У статті розглядається поняття іноземномовної комунікативної компетенції та висловлюються аргументи на користь одномовності в організації практичних занять з іноземної мови як пріоритетного шляху глибокого й сталого оволодіння цією компетенцією.В статье рассматривается понятие иностранной коммуникативной компетенции и высказываются аргументы в пользу одноязычности в организации практических занятий по иностранному языку как приоритетного пути глубокого и устойчивого овладения этой компетенцией.demonolingualismforeign-language teachingforeign-language communivative competencybusiness communicationintercultural communicationодномовністьвикладання іноземних мовіноземномовна комунікативна компетенціяділове спілкуванняміжкультурне спілкуванняодноязычностьпреподавание иностранных языковиностранная коммуникативная компетенцияделовое общениемежкультурное общениеEinsprachigkeit als Schlüssel zum Erfolg des studienbegleitenden FremdsprachenunterrichtsArticle