Воробйова, Жанна ЮріївнаVorobiova, ZhannaВоробьёва, Жанна Юрьевна2020-10-162020-10-162020-04Воробйова Ж. Ю. Полікультурна освіта та соціалізація студентської молоді в закладах вищої освіти Європи та США [Електронний ресурс] / Воробйова Ж. Ю. // Стратегії міжкультурної комунікації в мовній освіті сучасних університетів : зб. матеріалів VI Міжнар. наук. конф. ІIІ Міжнар. наук. конгресу Society of Ambient Intelligence 2020, м. Київ (2–10 квіт. 2020 р.) / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана» ; [редкол.: І. А. Колеснікова (голова) та ін.]. – Електрон. текст. дані. – Київ : КНЕУ, 2020. – С. 159–162. – Назва з титул. екрану.https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/34095У статті проаналізована система полікультурної освіти студентської молоді в університетах Європи та США. Полікультурна освіта – це частина професійної освіти, спрямована на засвоєння культурно-освітніх цінностей інших культур на основі знання особливостей своєї етнокультурної групи, а також взаємодії всіх культур на принципах взаємопорозуміння, толерантності, діалогу та плюралізму, що є засобом протистояння дискримінації, расизму, шовінізму. Полікультурна освіта здійснюється шляхом уведення полікультурного компоненту у викладання дисциплін гуманітарного, соціально-політичного та етико-педагогічного циклу. Полікультурна освіта студентської молоді функціонально пов’язана з двомовною або багатомовною освітою. Особлива увага в університетах Європи та США приділяється полікультурній освіті студентів економічних факультетів з метою підготовки їх до роботи з диверситивними кадрами, покращення соціальних умов та забезпечення справедливої та рівноправної політики для кожного. Порівняльно-педагогічне дослідження генезису полікультурної освіти в університетах Європи та США дасть змогу: визначити шляхи вдосконалення сучасної професійної освіти, проаналізувати роль полікультурної освіти студентів у підготовці до діяльності у полікультурному середовищі, виявити позитивні аспекти європейського та американського досвіду полікультурної освіти молоді для сприяння розвитку вітчизняної освітньої системи в умовах інтеграції та глобалізації міжнародної педагогічної реальності. The article is focused on the main external and internal factors of innovative processes of reforming of the systems of higher education in the European Union and the USA. Multicultural education has been promoted in several countries to advance respect for cultural difference and do away with prejudice and racial stereotypes. It was also looking for to embrace diversity and enhance understanding among the many students communities making up their multicultural education. Analysis of data proved that high productivity of the democracy-legislative approach has enabled Europe and the USA to transform imperfect system of base multicultural education into modern sector of higher professional programs in regards to the standards of the best examples of the European Union and the USA models.ukвища освітаполікультурна освітафакультетизмінирозвитокмоделі професійної освітипервинна освітапрофесійна підготовкатенденція удосконаленняпрофесіоналізації освітимоделі реформhigher educationmulticultural educationfacultiesresearch and development departmentspost-graduate studieschangesdevelopmentinitial educationimprovementtendency of professionalization of educationmodels of reformsПолікультурна освіта та соціалізація студентської молоді в закладах вищої освіти Європи та СШАArticle