Сагайдак, Михайло ПетровичSahaidak, MykhailoСагайдак, Михаил ПетровичАндрющенко, Анастасія Р.Andryshchenko, Anastasiia2023-01-192023-01-192022Сагайдак М. П. Цифрові комунікації в системі управління бізнес-організацією / Сагайдак М. П., Андрющенко А. Р. // Вчені записки : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана ; [редкол.: О. Яценко (голов. ред.) та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2022. – Вип. 28. – С. 6–17.2415-850xhttps://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/38828У статті досліджено передумови і визначено та структуровано технологічно-інструментальні аспекти розвитку систем цифрових комунікації у світі й Україні, які зазнають суттєвих змін під впливом сучасних інноваційних тенденцій і трансформаційних процесів. Визначено сучасні тренди цифрової трансформації бізнесу, а також стратегічні орієнтири розвитку вітчизняних бізнес-організацій з використанням цифрових інструментів, налаштованих за сучасними цифровими технологіями, такими як Інтернет речей, роботизація та кіберсистеми, штучний інтелект, великі дані й безпаперовий документообіг, адаптивне моделювання, хмарні та туманні обчислення, блокчейн тощо. Доведено, що сучасною обґрунтованою потребою українського бізнесу стає побудова якісних цифрових комунікаційних формацій, якими виступають своєрідні цифрові екосистеми взаємодій різних господарських рівнів. З огляду на потребу сучас-них вітчизняних бізнес-організацій у вибудові інформаційно-комунікаційних екосис-тем, що матимуть здатність до функціонування в умовах мінливого стану середо-вища, авторами були запропоновані оригінальні релевантні, ефективні та дієві підходи до побудови екосистем цифрових комунікацій, орієнтованих на реалізацію управлінських процесів у бізнес-моделях. У цьому аспекті запропоновано авторський підхід до використання цифрових комунікацій у системі управління бізнес-організацією та їх поділу на основні три сектори, що мають бути зорієнтовані окремо для вирішення потреб на макро-, мезо- і мікрорівнях. Запропонований підхід передбачає, що на макрорівні бізнес-організація, завдяки певним цифровим шлюзам, має змогу підтримувати зв’язок із некомерційними й іншими комерційними установами, на мезорівні — із ключовими стейкхолдерами та кінцевими споживачами, на мікрорівні — із керівниками й виконавцями безпосередньо залученими до операційних процесів системи у рамках здійснення господарської діяльності. The article examines the prerequisites and defines and structures the technological and instrumental aspects of digital communication systems development in the world and in Ukraine. Which are undergoing significant changes under the influence of modern innovative trends and transformational processes. Modern trends in the business digital transformation are defined, as well as strategic guidelines for the domestic business organizations development using digital tools configured according to modern digital technologies, such as the Internet of Things, robotics and cyber systems, artificial intelligence, big data and paperless document flow, adaptive modeling, cloud and fog computing, block chain, and more. It has been proven that the construction of high-quality digital communication formations, which act as a kind of interactions digital ecosystems at various economic levels, is a modern justified need of Ukrainian business. Taking into account the need of modern domestic business organizations to build information and communication ecosystems that will have the ability to function in conditions of a changing environment, the authors proposed original relevant, effective and efficient approaches to the digital communications ecosystems construction, focused on the management processes implementation in business models. In this aspect, the author’s approach to the use of digital communications in the business organization management system and their division into three main sectors, which should be oriented separately to address needs at the macro-, meso-, and micro-levels, is proposed. The proposed approach assumes that at the macro-level, a business organization, thanks to certain digital gateways, is able to maintain contact with non-commercial and other commercial institutions, at the meso-level with key stakeholders and end users, at the micro-level with managers and executives directly involved in operations system processes within the economic activity framework.ukцифрова трансформаціяцифрові трендицифрові технологіїцифрові екосистемицифрові комунікаціїdigital transformationdigital trendsdigital technologiesdigital ecosystemsdigital communicationsЦифрові комунікації в системі управління бізнес-організацієюDigital communications in the business organization management systemArticle330.3