Красюк, Юлія МиколаївнаKrasiuk, YuliiaКрасюк, Юлия НиколаевнаСільченко, Марина ВалеріївнаSilchenko, MarynaСильченко, Марина ВалерьевнаКучерява, Тетяна ОлексіївнаKucheriava, TetianaКучерявая, Татьяна АлексеевнаНіколенко, Лариса АнатоліївнаNikolenko, LarysaНиколенко, Лариса АнатольевнаСупрунюк, Галина МихайлівнаSupruniuk, HalynaСупрунюк, Галина Михайловна2023-12-252023-12-252023Розвиток soft skills при навчанні інформатичних дисциплін в умовах онлайнового навчання [Електронний ресурс] / Красюк Юлія Миколаївна, Сільченко Марина Валеріївна, Кучерява Тетяна Олексіївна [ін.] // Вісник науки та освіти. – Електрон. текст. дані. – 2023. – № 11. – С. 785–799. – Режим доступу: http://perspectives.pp.ua/index.php/vno/article/view/7826/7870. – Назва з титул. екрану.2786-6165https://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/41847В умовах онлайнового навчання, що реалізується за кризових умов карантинних обмежень та воєнного стану, актуальним залишається завдання формування у здобувачів вищої освіти надпрофесійних «гнучких» навичок (soft skills), які, доповнюючи «жорсткі» навички (hard skills), допоможуть їм у майбутньому адаптуватися до робочого середовища та швидкозмінних стратегій компанії. Авторами проведений детальний аналіз результатів опитувань роботодавців, щодо soft skills, якими повинні володіти молоді фахівці, та наукового доробку українських та закордонних авторів щодо складників моделей, які описують надпрофесійні навички, та особливостей їх формування під час навчання. Однак кризові умови, в яких перебуває освіта останні роки, — умови карантинних обмежень і умови правового режиму воєнного стану, і спричинений цими умовами перехід до онлайнового навчання, накладають свій відбиток на процес формування у студентів soft skills, значно погіршуючи можливість їх набуття. У статті визначена структура soft skills майбутніх фахівців економічних спеціальностей, формування яких забезпечується під час вивчення навчальних дисциплін інформатичного циклу, та розкриваються особливості їх формування при онлайновому навчанні за кризових умов. Авторами проілюстровані компоненти системи навчальних задач, що розроблена для дисциплін «Прикладна інформатика» та «Бізнес-інформатика» відповідно до технології «перевернутого» класу, яка дозволяє поетапно формувати у студентів soft skills, пов’язані не тільки із комунікативними або особистісними якостями, а і з лідерськими якостями та уміннями управляти інформацією. In the conditions of online education, which is implemented under the crisis conditions of quarantine restrictions and martial law, the task of developing higher education students' supra-professional "soft" skills remains relevant. These skills, complementing "hard" skills, will assist them in adapting to the work environment and rapidly changing company strategies in the future. The authors conducted a detailed analysis of survey results from employers regarding the requisite soft skills for young professionals, as well as a review of the scholarly contributions of Ukrainian and international researchers pertaining to the constituents of models delineating supra- professional skills and the nuances of their cultivation within educational frameworks. However, the crisis conditions that have characterized the educational landscape in recent years—marked by quarantine restrictions and the imposition of a legal framework for a martial law, leading to the consequent shift to online education — have significantly impacted the process of instilling soft skills in students, thereby detrimentally affecting their potential acquisition. The article outlines the structure of soft skills for future professionals in economic fields. The development of these skills is facilitated through the study of subjects in the information technology cycle, with a focus on the peculiarities of their formation in the context of online learning during crisis conditions. The authors illustrate the components of the educational task system designed for the disciplines of "Applied Informatics" and "Business Informatics," respectively, using the "flipped" classroom technology. This approach enables a step-by-step cultivation of soft skills in students, encompassing not only communicative or personal qualities but also leadership qualities and information management skills.ukонлайнове навчаннядистанційне навчаннякризові умовиінформатичні дисципліниsoft skillshard skillsсинхронний режим навчанняасинхронний режим навчаннядистанційний курсMoodleсистема навчальних задачтехнологія «перевернутого» навчанняonline learningdistance educationcrisis conditionsinformation technology disciplinessoft skillshard skillssynchronous learningasynchronous learningdistance courseMoodlesystem of educational tasksflipped learning technologyРозвиток soft skills при навчанні інформатичних дисциплін в умовах онлайнового навчанняDevelopment of soft skills in learning it disciplines in the conditions of online learningArticle378.018.43:004](477-651.2:470-651.1)https://doi.org/10.52058/2786-6165-2023-11(17)-785-799