Омельяненко, Тетяна ВолодимирівнаOmelianenko, TetianaОмельяненко, Татьяна ВладимировнаІльєнков, Дмитро А.Ilienkov, Dmytro2024-05-102024-05-102024Омельяненко Т. В. Сучасні диджитал інструменти операційного менеджменту / Омельяненко Т. В., Ільєнков Д. А. // Вчені записки : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана ; [редкол.: О. Яценко (голов. ред.) та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2024. – Вип. 34. – С. 137–150.2415-850xhttps://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/44134У статті досліджуються варіанти впровадження інструментів цифрової трансформації в оперативне управління бізнес-організаціями для подолання проблем, що виникли внаслідок повномасштабного військового вторгнення в Україну: нестабільності ринку, скорочення ринків через тимчасову окупацію території України, зменшення кількості клієнтів і постачальників, оскільки значна частина населення України мігрувала за кордон; зменшення фінансових ресурсів бізнес-організвцій, існування високих цін на певні ІТ-продукти та низький рівень цифрових навичок у працівників. Досліджуються переваги цифрових продуктів, зокрема корпоративних комунікаційних систем, таких як Slack і Microsoft Teams, інструментів управління проектами, таких як Jira і Trello, сучасних українських програм для взаємодії зі споживачами, таких як KeyCRM і SalesDrive CRM, а також конструктора сайтів Weblium, який у тому числі може здійснювати синергію між різними іншими сервісами. Цифрова трансформація в операційному управлінні значно полегшує та прискорює адміністрування бізнесу, підвищує конкурентоспроможність, позитивно впливає на фінансові результати та стає ключовим фактором успіху в бізнесі. Сервіс Slack, що створений для спілкування, є сумісним з понад 150 зовнішніми програмами та має можливість інтеграції з близько 100 зовнішніми сервісами, такими як Jira, Trello, Google Hangouts, Google Drive, Google Docs та іншими. Програма Slack є зручною для великих та середніх бізнес-організацій, має простий, інтуїтивно зрозумілий інтерфейс та містить набір заходів безпеки, хоча для деяких корпоративних клієнтів можуть знадобитися додаткові налаштування. Сервіс Microsoft Teams пропонує широкий спектр функцій, включаючи чат, відео-конференції, обмін файлами та інтеграцію з різними службами Microsoft. Microsoft Teams я рекомендую використовувати малим бізнес-організаціям. Програма Jira надає широкий спектр інструментів для управління складними проектами у великих та середніх бізнес-організаціях та орієнтована на команди ІТ-розробників. Сервіс Trello має безкоштовну версію з базовими функціями, що робить його доступним для невеликих команд та проектів. Бізнес-організаціям в Україні можна порекомендувати використання програм KeyCRM або SalesDrive CRM з метою автоматизації процесів комунікації з клієнтами, підвищення ефективності та конкурентоспроможності. Однак, KeyCRM є оптимальною не тільки для українського, але й для іноземного ринку. Крім цього, корисним для бізнес-організацій є конструктор сайтів Weblium, що надає користувачам вибір з численних готових шаблонів для створення різних типів вебсайтів, підключення власного домену, створення інтернет-магазину тощо. Платформа підтримує інструменти для оптимізації сайту для пошукових систем, щоб полегшити процес підвищення видимості вебсайту в Інтернеті. Для цифрової трансформації великих та середніх бізнес-організацій України рекомендується використовувати такі інструменти: Slack, Jira, KeyCRM та конструктор сайтів Weblium; а для цифрової трансформації малих бізнес-організацій — Microsoft Teams, Trello, SalesDrive CRM і Weblium. The article explores the options for implementing digital transformation tools in the operational management of business organizations to overcome the problems that arose as a result of a full-scale military invasion of Ukraine: market instability, reduction of markets due to the temporary occupation of the territory of Ukraine, a decrease in the number of customers and suppliers since a significant part of the population of Ukraine migrated abroad; the reduction of financial resources of business organizations, the existence of high prices for certain IT products and the low level of digital skills among employees. The advantages of digital products are explored, in particular, corporate communication systems such as Slack and Microsoft Teams, project management tools such as Jira and Trello, modern Ukrainian programs for interaction with consumers, such as KeyCRM and SalesDrive CRM, as well as the Weblium site builder, which is including it can realize synergy between various other services. Digital transformation in operational management dramatically facilitates and accelerates business administration, increases competitiveness, positively affects financial results, and becomes a critical factor in business success. Built for communication, Slack is compatible with more than 150 external applications and can integrate with about 100 external services, such as Jira, Trello, Google Hangouts, Google Drive, Google Docs, and more. Slack is suitable for large and medium-sized business organizations, has a simple, intuitive interface, and includes a set of security measures, although some enterprise customers may require additional settings. Microsoft Teams offers many features, including chat, video conferencing, file sharing, and integration with various Microsoft services. I recommend using Microsoft Teams for small business organizations. The Jira program provides a wide range of tools for managing complex projects in large and medium-sized business organizations and is aimed at IT development teams. Trello has a free version with basic features, making it affordable for small teams and projects. Business organizations in Ukraine can be recommended to use the KeyCRM or SalesDrive CRM programs to automate communication processes with customers to increase efficiency and competitiveness. However, KeyCRM is optimal not only for the Ukrainian market but also for the foreign market.In addition, the Weblium site builder is helpful for business organizations, providing users with numerous ready-made templates for creating different types of websites, connecting their domain, creating an online store, etc. The platform supports search engine optimization tools to facilitate the process of increasing website visibility on the Internet. For the digital transformation of large and medium-sized business organizations in Ukraine, it is recommended to use the following tools: Slack, Jira, KeyCRM, and Weblium site builder; and for the digital transformation of small business organizations — Microsoft Teams, Trello, SalesDrive CRM, and Weblium.ukцифрова трансформаціяуправління операційною діяльністюпродуктивністьІТ-продуктицифрові навичкиоптимізація робочого процесуінструменти для управління проєктамиуправління задачамикомунікаційні системиdigital transformationoperational managementproductivityIT productsdigital skillsworkflow optimizationproject management toolstask managementcommunication systemsСучасні диджитал інструменти операційного менеджментуModern digital tools of operational managementArticle005.8:004](477)https://doi.org/10.33111/vz_kneu.34.24.01.12.082.088