Клименко, Світлана МихайлівнаKlymenko, S. M.Клименко, Светлана МихайловнаШевчук, Наталія ВалентинівнаShevchuk, NataliiaШевчук, Наталья Валентиновна2016-02-012016-02-012015-11-02Клименко С. М. Фундаментально-вартісний аналіз як основа розвитку управлінської бізнес-аналітики / C. М. Клименко, Н. В. Шевчук // Стратегія економічного розвитку України: зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана», Укр. союз промисловців і підприємців, Ін-т світової екон. і міжнар. відносин НАН України ; редкол.: В. А. Верба (голов. ред.) [та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2015. – Вип. 37. – С. 165–174.https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/13473Досліджено проблематику фундаментального аналізу підприємства в контексті обґрунтування управлінських рішень на підприємстві. Сформовано та аргументовано авторську логіку здійснення фундаментально-вартісного аналізу на основі поєднання методології та аналітичного інструментарію стратегічного, фінансового та когнітивного аналізу. Аргументовано доцільність і перспективність здійснення: фінансового аналізу, як складової частини фундаментально-вартісного, на засадах розвитку вартісної моделі, що сформована на основі сучасної методології теорії корпоративних фінансів; стратегічного аналізу у розширеному часовому форматі, що фокусує менеджмент на майбутніх результатах діяльності; когнітивного аналізу для зниження ступеня невизначеності та структуризації області прийняття управлінських рішень.The article is devoted to the fundamental analysis as an analytical framework for management decision-making by the management of the companies. In contrast to the traditional approach to fundamental analysis, which is carried out on the basis of a forecast of the market value of the shares, the article proposes to consider the context of the definition of fundamental value, as a criteria of the company’s efficiency. In this formulation, the fundamental analysis is proposed to be named as a fundamental value. Since the fundamental value of a company is determined by the level of its competitiveness, economic stability, investment attractiveness and investment activity, the fundamental-value should be viewed as a symbiosis of the results of strategic, financial and cognitive analysis. In this context, strategic and financial analysis has certain peculiarities. Thus, methodology of analytical model of modern corporate finance is taken as a basic the basis for the financial analysis, which affects the risk assessment, profitability and liquidity. Strategic analysis of the company should be the supplement by the study of organizational factors of entrepreneurship, that will help to determine the level of the company’s ability to generate a flow of value /cost. The main purpose of the cognitive analysis in the context of article should be streamlining and structuring the results of the strategic and financial analysis in order to reduce uncertainty in the process of management decision-making in the enterprise.Статья посвящена фундаментальному анализу как аналитической основы для принятия управленческих решений менеджментом компаний. В отличие от традиционного подхода к фундаментальному анализу, на основе которого осуществляется прогноз рыночной стоимости акций, в статье предлагается рассмотреть контекст определения фундаментальной стоимости, как критерия эффективности деятельности компании. В такой постановке фундаментальный анализ предложено называть как фундаментально-стоимостной. Так как фундаментальная стоимость компании определяется уровнем ее конкурентоспособности, экономической устойчивости, инвестиционной привлекательности и инвестиционной активности, то фундаментально-стоимостной целесообразно рассматривать как симбиоз результатов стратегического, финансового и когнитивного анализа. В таком контексте стратегически и финансовый анализ имеет определенные особенности. Так, в основу финансового анализа закладывается методология аналитической модели современных корпоративных финансов, что накладывает отпечаток на оценку риска, доходности и ликвидности. Стратегический анализ компании целесообразно дополнить исследованием организационных факторов предпринимательства, которые позволят определить уровень способности компании генерировать потоки ценности/стоимости.ukФундаментально-вартісний аналізстратегічний аналізфінансовий аналізкогнітивний аналізфундаментальна вартість підприємстваfundamental-value analysisstrategic analysisfinancial analysiscognitive analysisfundamental value of the companyФундаментально-стоимостной анализстратегический анализфинансовый анализкогнитивный анализфундаментальная стоимость предприятияФундаментально-вартісний аналіз як основа розвитку управлінської бізнес-аналітикиFundamentaly-cost analysis as a basis of developing management business analyticsФундаментально-стоимостной анализ как основа развития управленческой бизнес-аналитикиArticle303.732.3