Яценко, Ольга МиколаївнаYatsenko, OlgaЯценко, Ольга НиколаевнаГрязіна, Анастасія СергіївнаHriazina, Anastasiia S.Грязина, Анастасия СергеевнаШевчик, Оксана О.Shevchyk, Oksana O.2020-04-082020-04-082019-08Яценко О. М. Електронна комерція як елемент глобальної торговельної системи / Ольга М. Яценко, Анастасія С. Грязіна, Оксана О. Шевчик // Актуальні проблеми економіки. – 2019. – № 8. – С. 4–15.https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/32689У статті досліджено сутність, характерні особливості, переваги та проблеми функціонування електронної комерції як нової форми економічних відносин суб’єктів бізнесу в умовах глобальної торговельної системи. Проаналізовано ретроспективні особливості, проблеми, сучасний стан та динаміку розвитку електронної комерції у світі. Визначено домінантні тенденції й фактори, які впливають на розвиток та трансформацію електронної торгівлі в країнах; охарактеризовано провідні глобальні і національні компанії, країни та ринки електронної торгівлі у світі. Аргументовано вплив торговельної політики на електронну комерцію. Теоретично обґрунтовано необхідність вивчення сценаріїв модернізації торгової політики стосовно питань електронної комерції. Обґрунтовано, шо двосторонні і багатосторонні міжнародні угоди з включенням питань електронної комерції стануть основою стійкого і зрівноваженого розвитку світової торгівлі. The article explores the essence, characteristics, advantages, and problems of functioning of e-commerce as a new form of economic relations of business entities in the conditions of the global trading system. The retrospective features, issues, current state, and dynamics of development of e-commerce in the world are analyzed. The dominant trends and factors that influence the development and transformation of e-commerce in countries are identified; the leading global and national companies, countries, and e-commerce markets in the world are described. The impact of trade policy on e-commerce is confirmed. Theoretically justified the need to study the scenarios of modernization of trade policy on e-commerce issues. Explained that bilateral and multilateral international agreements, including e-commerce issues, will be the basis for sustainable and balanced development of world trade. В статье исследована сущность, характерные особенности, преимущества и проблемы функционирования электронной коммерции как новой формы экономических отношений субъектов бизнеса в условиях глобальной торговой системы. Проанализи рованы ретроспективные особенности, проблемы, современное состояние и динамика развития электронной коммерции в мире. Определены доминантные тенденции и факторы, влияющие на развитие и трансформацию электронной торговли в странах; охарактеризованы ведущие глобальные и национальные компании, страны и рынки электронной торговли в мире. Аргументированно влияние торговой политики на электронную коммерцию. Теоретически обоснована необходимость изучения сценариев модернизации торговой политики по вопросам электронной коммерции. Обоснованно, что двусторонние и многосторонние международные соглашения с включением вопросов электронной коммерции станут основой устойчивого и уравновешенного развития мировой торговли.ukторгова політикаміжнародна торгівляелектронна комерціяінтернет-мережіелектронний бізнесринок електронної комерціїторгово-економічна діяльністьінформаційно-комунікаційні технологіїtrade policyinternational tradee-commerceInternet networkse-businesse-commerce markettrade and economic activityinformation and communication technologiesторговая политикамеждународная торговляэлектронная коммерциясети интернетэлектронный бизнесрынок электронной коммерцииторгово-экономическая деятельностьинформационно-коммуникационные технологииЕлектронна комерція як елемент глобальної торговельної системиE-commerce as an element of the global trade systemЭлектронная коммерция как элемент глобальной торговой системыArticle