Кафедра соціології
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Кафедра соціології by Author "Arutiunov, Viacheslav"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item В.І. Вернадський і сучасні проблеми екологізації та глобалізації культури(Полтава, Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені М.В. Остроградського, ТОВ «АСМІ», 2002) Арутюнов, В’ячеслав Хуршудович; Глєбова, Тамара Віталіївна; Arutiunov, Viacheslav; Hliebova, TamaraУ статті в культурологічному аспекті розглядаються тенденції "гуманізації природи" та "натуралізації людини". На думку авторів, саме на цьому шляху виникає можливість виходу людства з екологічної кризи. Причому вчення В.І. Вернадського про біосферу і ноосферу виконує методологічну функцію у визначенні індикаторів рівня екологічної культури, параметрів глобалістського мислення людства та його складових від етносів, націй, соціальних угруповань до індивідуумів.Item Від вчення В.І. Вернадського про ноосферу до ідеї "екологічного імперативу"(Полтава, Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені М.В. Остроградського, ТОВ «АСМІ», 2001) Арутюнов, В’ячеслав Хуршудович; Глєбова, Тамара Віталіївна; Arutiunov, Viacheslav; Hliebova, TamaraУ статті В.Х. Арутюнова і Т.В. Глєбової "Від вчення В.І. Вернадського про ноосферу до ідеї "екологічного імперативу" йдеться про вибір стратегії розвитку людства, в тому числі, в галузі освіти. По-перше, в ній розглядаються ґенеза і зміст поняття "ноосфера" як результат перетворення людини на основну силу геологічних змін на нашій планеті й робиться висновок, що доля біосфери залежить не тільки від темпів і масштабів людської діяльності, але й від розумової домінанти в її складі. По-друге, аналізується ідея М.М. Мойсеєва про існування деякої "забороненої межі", яку людина не повинна переступати ані за яких обставин без ризику самознищення. По-третє, мова йде про створення такої організації культурного життя людини, яка зможе забезпечити виконання умов "екологічного імперативу". По-четверте, пропонується програма екологізації освіти як складової частини "екологічного імперативу". По-п'яте, систематизуються сучасні концепції комп'ютеризації і інформатизації освіти, науки, інших сфер людської діяльності на шляху до ноосфери.