Browsing by Author "Kolada, Yuriy"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Біннінг у нейромережевих скорингових моделях(ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана», 2016) Коляда, Юрій Васильович; Kolada, Yuriy; Коляда, Юрий Васильевич; Бондар, Володимир А.; Bondar, Volodymyr; Бондарь, Владимир А.Стаття присвячена розробці методологічного підходу до категоризації вхідних показників економіко-математичних моделей оцінювання кредитоспроможності позичальників комерційних банків. Основою математичного інструментарію обрано нейронну мережу типу багатошаровий персептрон. Об’єктом дослідження є процес категоризації пояснюючих змінних скорингових моделей. Предметом дослідження є сукупність методів категоризації та способів оцінки їх впливу на точність моделі оцінювання ймовірності невиконання умов договору позичальником. У результаті проведених експериментальних досліджень у рамках запропонованого методологічного підходу було обґрунтовано здійснювати оптимізацію розбиття на категорії вхідних змінних моделі за рахунок максимізації значення коефіцієнта Джині як показника адекватності скорингових моделей. Було отримано висновок, що зниження показника інформаційної значущості не завжди виступає індикатором погіршення якості класифікатора. У статті також був розширений список рекомендацій щодо проведення біннінгу, який може бути використаний для побудови більш точних моделей оцінювання кредитоспроможності позичальників комерційних банків.Item Кількісне оцінювання ризику для амплітуди динамічної траєкторії ризикостійкості маркетингової стратегії(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2016) Коляда, Юрій Васильович; Kolada, Yuriy; Коляда, Юрий Васильевич; Шатарська, Інна Федорівна; Шатарская, Инна ФёдоровнаДля прийняття релевантного рішення щодо вибору стратегії і тактики поведінки, планування виробничої і фінансової діяльності на ринку товарів і послуг важливе значення має аналіз всієї необхідної інформації. конкретного підприємства. Маркетингові ризики проявляються у вигляді нереалізації продукції або зменшенні її обсягів реалізації та зниженні цін на неї, наслідком чого є недоотримання прибутку або певні збитки. Практична діяльність потребує певного кількісного оцінювання цих факторів. У статті проводиться дослідження проблеми — визначення фактору персистентності економічного показника на підставі зміни кількісної міри оцінки ризику та врахування фактору ентропії в якості міри ступеня невизначеності в поведінці економічної системи. Використання ентропії в системі кількісних оцінок ризику щодо обґрунтування прийняття раціонального рішення, визначення ризикостійкості обраної стратегії є досить важливим фактором. Зміна ентропії маркетингових систем, як відкритих економічних систем, призводить до зміни маркетингової політики — вибору стратегії компанії, рекламного бюджету, впорядкування товарних запасів, зміни певної структури маркетингових мереж і грошових потоків, які в них циркулюють. В якості кількісної міри оцінювання ризикостійкості обраної стратегії пропонується розрахунок показника Херста. У ході проведених досліджень була зроблена спроба розрахунків значень певної послідовності оцінок показника ризикованості раціональної стратегії із урахуванням наявності чи відсутності фактору стійкості значень часового ряду — модифікованого критерію прийняття рішень, що дозволяє говорити про можливість дослідження динаміки ризику із плином часу, протягом якого відбуваються події і процеси у маркетингових системах.