Browsing by Author "Kovalchuk, Halyna"
Now showing 1 - 14 of 14
Results Per Page
Sort Options
Item Використання цифрових навчальних наративів для формування адаптивної компетентності студентів – майбутніх економістів(Інститут інформаційних технологій і засобів навчання, 2018) Ковальчук, Галина Олександрівна; Kovalchuk, Halyna; Ковальчук, Галина Александровна; Баніт, Юрій Станіславович; Banit, Yurii; Банит, Юрий СтаниславовичСтаття висвітлює матеріали тематичного дослідження можливостей електронних сервісів для реалізації наративного підходу в професійній підготовці студентів – майбутніх економістів, формування їх адаптивної компетентності, розвитку навичок саморегуляції та самоуправління у процесі навчання. Показано структуру адаптивної компетентності студентів – майбутніх фахівців і її зміст. Схарактеризовано відмінні ознаки навчального наративу й технологію моделювання цифрових навчально-професійних історій в коміксах, які реалізують творчу активність учасників навчального процесу в контексті їх професійного становлення. На прикладі завдань із соціально-економічних дисциплін продемонстровано використання дидактичного методу «Історія в картинках», представлено узагальнення самоаналізу студентів за результатами їх навчання на засадах наративного підходу. The article covers the materials of the thematic study of the possibilities of electronic services for the implementation of the narrative approach in the professional training of students - future economists, the formation of their adaptive competence, the development of self-regulation skills and self-management in the learning process. The possibilities of electronic services for the formation of adaptive competence of future specialists are shown. Different features of the educational narrative are described. There have been presented the examples of simulation of digital educational professional stories in comics which realize a combination of academic activity and creative activity of participants of the educational process for their professional development. The example of tasks for independent work of students on socio-economic disciplines demonstrated the use of the didactic method "History in Pictures" a generalization of self-examination of students on the results of their narrative training. Статья освещает материалы тематического исследования возможностей электронных сервисов для реализации нарративного подхода в профессиональной подготовке студентов – будущих экономистов, формирования их адаптивной компетентности, развития навыков саморегуляции и самоуправления в процессе обучения. Показаны возможности электронных сервисов для формирования адаптивной компетентности будущих специалистов, раскрыты ее содержание и структура. Охарактеризованы отличительные признаки учебного нарратива. Приведены примеры моделирования цифровых учебно-профессиональных историй в комиксах, которые реализуют сочетание академической активности и творческой деятельности участников обучения в контексте их профессионального становления. На примере задач для самостоятельной работы студентов по социально-экономическим дисциплинам продемонстрировано использование дидактического метода «История в картинках», представлено обобщение самоанализа студентов по результатам их контекстно-нарративного обучения.Item До проблеми формування соціальної підприємницької компетентності майбутніх економістів в умовах дистанційного навчання(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2021-02-24) Баніт, Юрій; Ковальчук, Галина Олександрівна; Kovalchuk, Halyna; Ковальчук, Галина АлександровнаItem Качество образования и ответственность субъектов обучения за эффективность профессиональной подготовки будущих специалистов для территориальных рынков труда(Оренбургский государственный университет, 2015-02) Ковальчук, Галина Александровна; Kovalchuk, Halyna; Ковальчук, Галина ОлександрівнаItem Контент-менеджмент содержания учебной дисциплины в профессиональной подготовке будущих экономистов(Общество с ограниченной ответственностью «Центр развития научного сотрудничества», 2014) Ковальчук, Галина Александровна; Kovalchuk, Halyna; Ковальчук, Галина ОлександрівнаВ статье представлены отдельные научно-технологические аспекты организации содержания обучения по экономическим дисциплинам в вузе, с учетом доктринальных целей реализации высшего образования в Украине. Акцентировано внимание на необходимости учета особенностей образовательно-квалификационных уровней высшего образования в конструировании содержательных модулей по предмету.Item Міждисциплінарне Е-навчання в контексті забезпечення якості професійної підготовки майбутніх економістів(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2013) Сергиенко, Владимир Петрович; Sergienko, V. P.; Сергиенко, Владимир Петрович; Ковальчук, Галина Олександрівна; Kovalchuk, Halyna; Ковальчук, Галина АлександровнаУ статті висвітлюються окремі методичні аспекти можливостей Е-навчання для конструювання змісту дисциплін економічного циклу з урахуванням міжпредметних зв’язків самої економічної науки та соціально-гуманітарної складової професійної підготовки майбутніх економістів. Теоретично обґрунтовується необхідність розроблення системи керування змістом економічних дисциплін та впорядкування інформаційних об’єктів з використанням інтернетресурсів для навчання у професійній підготовці майбутніх економістів та управління знаннями для професійної діяльності. The article highlights some methodological aspects of designing content disciplines economic cycle based on interdisciplinary connections of the economics and social and humanitarian component of training for future economists. Theoretically proved, the necessity of developing the content management system of disciplines economic cycle and organize information objects using online resources for education in the training of future economists and knowledge management for professional activities. В статье освещаются отдельные методические аспекты возможностей Е-обучения для конструирования содержания дисциплин экономического цикла с учетом межпредметных связей самой экономической науки и социально-гуманитарной составляющей профессиональной подготовки будущих экономистов. Теоретически обосновывается необходимость разработки системы управления содержанием экономических дисциплин и упорядочения информационных объектов с использованием интернет-ресурсов для обучения в профессиональной подготовке будущих экономистов и управления знаниями для профессиональной деятельности.Item Навчання підприємництву засобами електронних освітніх ресурсів(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2019-10) Ковальчук, Галина Олександрівна; Kovalchuk, Halyna; Ковальчук, Галина Александровна; Баніт, Ю. С.Item Недискримінація та якість навчання у вищій школі(Київський національний університет імені Вадима Гетьмана, 2023) Ковальчук, Галина Олександрівна; Kovalchuk, Halyna; Ковальчук, Галина АлександровнаItem О некоторых вопросах обеспечения качества обучения в контексте непрерывного образования(Петрозаводский государственный университет, 2015) Ковальчук, Галина Александровна; Kovalchuk, Halyna; Ковальчук, Галина ОлександрівнаВ статье рассматриваются вопросы управления качеством образования с учетом специфики взаимодействия субъектов обучения в рамках локальной социально-экономической среды и роли самих субъектов в этом процессе. На основе анализа современных международных документов и материалов конференций, посвященных образованию в течение жизни, автором обобщены современные тенденции развития системы непрерывного образования, ориентированного на обеспечение качества жизни в целом. В том числе обозначен тренд уменьшения личностной значимости формального образования для субъектов обучения, возрастание роли институтов неформального (информального) образования. Рассмотрены показатели качества образования, направленные на реализацию образовательных целей и управление образовательными системами. В статье представлена структурно-функциональная модель обеспечения качества непрерывного образования на локальном уровне социально-экономической среды. Автор приводит данные исследования мнения студентов (будущих экономистов) по поводу влияния разных факторов на качество их высшего образования, а также результаты изучения динамики понимания старшеклассниками и студентами второго и третьего курсов качества предметного обучения по такому показателю результатов, как сформированность профессионально-значимых компетентностей. Делается вывод о том, что обеспечение качества обучения непосредственно ориентируется на достижение целей учащихся и их родителей как субъектов локальной социально-экономической среды. Показаны риски современного обучения, связанные с подменой стратегической цели образования прагматической задачей получения диплома, а также излишней технологизацией и универсализацией формального образования, ведущей к снижению творческой мотивации педагогов и учащихся. Предлагаемые выводы и наблюдения представляют интерес для исследователей непрерывного образования, менеджеров региональных образовательных систем. The article is dedicated to the issues of education quality assurance taking into account specific features of interaction between subjects of learning within a local social and economic environment and the role that they play in this process. Relying on the analysis of modern international documents and conference proceedings devoted to lifelong learning, the author summarizes current trends in lifelong learning system development aimed at ensuring the quality of life in general. In particular, the author notes that personal importance of formal education for learners de creases, while the role of non-formal (informal) educational institutions increases. The article considers the indicators of education quality that aimed at implementing educational goals and managing educational systems. The article presents a structural and functional model of the quality assurance in lifelong education at the local level of socio-economic environment. The author provides the data obtained from the survey among students (future economists) on the impact various factors have on the quality of their higher education. In addition to that, the author presents the results of the research studying how senior high school students and second-, third-year students understand education quality over time in terms of building and formation of professionally important competencies. The author concludes that education quality assurance is directly focused on the goal achievement of students and their parents as subjects of local socio-economic environment. Furthermore, the paper shows modern education risks related to the substitution of a strategic goal of education by a pragmatic purpose of a diploma, as well as excessive technologisation and universalization of formal education, which leads to a decrease in creative motivation of teachers and students. The proposed conclusions and observations are of interest to lifelong education researchers and managers of regional educational systems.Item «Предметне поле» якості та особистісні фактори ефективності навчання майбутніх економістів у ВНЗ(Видавничий дім «Гельветика», 2015-02) Ковальчук, Галина Олександрівна; Kovalchuk, Halyna; Ковальчук, Галина АлександровнаУ статті розглядаються теоретичні підходи до поняття та структури якості навчання студентів у процесі їх професійної підготовки у ВНЗ. Cтруктура якості в освіті розкривається через сукупність взаємопов’язаних властивостей об’єкта – навчально-пізнавальної діяльності, ієрархії характеристик і показників, що підлягають аналізу й оцінці. Наведені визначальні критерії якості освіти, з урахуванням директивних документів щодо єдиного освітнього простору ЄС. Зосереджено увагу на конструюванні «предметного поля якості» у навчанні економічних дисциплін. Висвітлено залежність між показниками успішності студентів, їх розумінням поняття якості навчання та власної відповідальності за рівні її досягненості. The article examines the theoretical approaches to the definition and structure of the quality of education students during their training in high school. Structure of quality in education is revealed through a set of interrelated properties of the object – teaching and learning activities, the hierarchy of characteristics and indicators subject to analysis and evaluation. Presented criteria defining the quality of education in the unified educational space of the EU. The emphasis is on the design of «subject field quality» in teaching economic subjects. Deals with the relationship between indicators of student achievement, their understanding of the concept of quality education and responsibility for their own level of achievement. В статье рассматриваются теоретические подходы к определению понятия и структуры качества обучения студен- тов в процессе их профессиональной подготовки в вузе. Структура качества в образовании раскрывается через со- вокупность взаимосвязанных свойств объекта – учебно-познавательной деятельности, иерархии характеристик и показателей, подлежащих анализу и оценке. Приведены определяющие критерии качества образования, с учетом директивных документов в сфере единого образовательного пространства ЕС. Сосредоточено внимание на констру- ировании «предметного поля качества» в обучении экономическим дисциплинам. Определена зависимость между показателями успеваемости студентов, их пониманием понятия качества обучения и собственной ответственности за уровни его достижения.Item Развитие компетентностей социального партнерства в процессе выполнения учебных бизнес-проектов(Белорусский государственный университет, 2016) Ковальчук, Галина Александровна; Kovalchuk, Halyna; Ковальчук, Галина ОлександрівнаРассмотрены аспекты и возможности экономических и социально-педагогических дисциплин для формирования у учащейся молодежи способностей к самоорганизации и самозанятости, умений к социальному взаимодействию, партнерства и гражданской активности. The paper discusses some aspects and possibilities of economic and socio-pedagogical disciplines for the formation of students ability to self-organize and self-employment, skills for social interaction, partnership and civic engagement.Item Реалізація діяльнісного, особистісно та професійно орієнтованих підходів у викладанні соціально-економічних дисциплін з використанням інформаційно-комунікаційних технологій(Інститут інформаційних технологій і засобів навчання, 2017) Ковальчук, Галина Олександрівна; Kovalchuk, Halyna; Ковальчук, Галина АлександровнаСтаття присвячена актуальній проблемі інтегрованого застосування традиційних (предметоцентричних) та інноваційних (студентоцентричних) технологій навчання, зокрема ІКТ, для реалізації діяльнісного, особистісно- та професійно- орієнтованих підходів у процесі вивчення соціально-економічних дисциплін. Показана роль інструментів хмароорієнтованих сервісів Google для формування професійних компетентностей і розвитку медійно-інформаційної грамотності студентів – майбутніх фахівців економістів за допомогою ІКТ. Обґрунтовано сутність поняття «Робочий навчальний простір дисципліни». Наведено приклади змістової і функціональної структури електронного середовища з «Методики викладання економіки». Висвітлено моделі навчальних дій студента для самоорганізації навчання та самопроектування навчальних результатів у контексті концепції студентоцентризму. The article is devoted to the problem of the integrated of traditional (content-centric) and innovative (student-centered) learning technologies, in particular ICT, for implementation of activity, personality and professional-oriented approaches in the studying socio-economic disciplines. Investigated the role of Google's cloud-oriented services tools in the development of professional competencies and the development of media-information literacy of students with the ICT for education. The essence of the notion "Working educational space of discipline" is substantiated. Examples of the content and functional structure of the electronic environment from "Methods of teaching economics" are given. The models of educational actions of the student for self-organization of training and self-designing of educational results in the context of the concept of student center-centered are outlined. Статья посвящена актуальной проблеме интегрированного применения традиционных (предметно-ориентированных) и инновационных (студентоцентричних) технологий обучения, в том числе ИКТ, для реализации деятельностного, личностно и профессионально ориентированных подходов в процессе изучения социально- экономических дисциплин. Показана роль инструментов облако-ориентированных сервисов Google в формировании профессиональных компетенций и развитии медийно- информационной грамотности студентов - будущих экономистов с помощью ИКТ для обучения. Обосновано сущность понятия «Рабочее учебное пространство дисциплины». Приведены примеры содержательной и функциональной структуры электронной среды для дисциплины «Методики преподавания экономики». Описаны модели учебных действий студента для самоорганизации обучения и самопроектирования учебных результатов в контексте концепции студентоцентризма.Item Реалізація інноваційних технологій особистісно-професійного розвитку майбутніх фахівців у процесі навчання(ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет», 2017) Ковальчук, Галина Олександрівна; Kovalchuk, Halyna; Ковальчук, Галина АлександровнаУ статті розглянуто окремі аспекти реалізації технологій професійно орієнтованого, компетентнісного й особистісно орієнтованого навчання майбутніх фахівців – економістів у ВНЗ. Зосереджено увагу на питанні їхнього особистісно-професійного розвитку засобами дидактичних технологій. Особистісний вимір у фаховій підготовці розглянуто серед провідних чинників досягнення основної мети гуманістичної школи – самореалізації особистості. Розкрито значення самокерованого навчання в реалізації дидактичних цілей та самопроектування майбутніх фахівців у ВНЗ. Схарактеризовано деякі методологічні підходи (антропоцентричний і соціоцентричний, діяльнісно-праксеологічний, аксіологічний, акмеологічний, продуктивний, інтегративний, інтерактивний, наративний), які забезпечують реалізацію технологій професійно орієнтованого, компетентнісного й особистісно орієнтованого навчання майбутніх фахівців та їхнього особистісно-професійного розвитку. The article deals with the problem of implementing innovative technologies of future specialists’ personal and professional development in the training process. The necessity of developing professional and personality-centered education is disclosed in National Doctrine of Education Development. The analysis of studied issue proves that it has various components and manifests that are revealed in the scientists’ works (I. Bekh, A. Heilyk, H. Zborovskyi, T. Parson, V. Bezpalko, V. Bykov, S, Ziazun and others). The aim of the article is to highlight the methodological and methodical approaches to future specialists’ personal and professional development by means of innovative teaching technologies. The article discloses some aspects of implementing technologies of profession-oriented, competence and personality-oriented training of future specialists in higher educational establishments. The special attention is paid to their personal and professional development by means of innovative teaching technologies. The personal dimension is considered to be a leading factor of achieving the main aim of humanistic school – personal self-realization. The role of autonomic learning for achieving didactic goals and future specialists’ self-designing at universities is identified. The methodological approaches (anthropocentric and sociocentric, action-praxeological, axiological, acmeological, productive, integrative, interactive, narrative), which promote implementing professional-oriented, competence and personality-centered technologies of future specialists’ training, are characterized. The conclusion is drawn that educational technologies are the main tools for supporting training quality of future specialists in the field of economics and business; forming their professional competences and professionally significant personal qualities that are the components of humanitarian principles of community development; providing quality of life at the local socio-economic environment level. The main factor affecting the implementation of learning technologies is pupils’ / students’ subjective activity in the form of autonomic learning. В статье рассмотрены некоторые аспекты реализации технологий профессионально-ориентированного, компетентностного и личностно-ориентированного обучения будущих экономистов в вузе. Сосредоточено внимание на вопросах их личностно-профессионального развития посредством дидактических технологий. Раскрыто значение самоуправляемого обучения в реализации дидактических целей и самопроектирования будущих специалистов в вузе. Изложена характеристика отдельных методологических подходов (антропоцентричного, социоцентричного, праксеологического, аксиологического, акмеологического, продуктивного, интегративного, интерактивного, нарративного), которые обеспечивают реализацию технологий профессионально-ориентированного, компетентностного и личностно-ориентированного обучения будущих специалистов и их личностно-профессионального развития.Item Роль викладача у становленні глобальної підприємливості студентів(Інститут педагогіки НАПН України, 2019) Ковальчук, Галина Олександрівна; Kovalchuk, Halyna; Ковальчук, Галина Александровна; Баніт, Юрій; Banit, YuriiУ статті проведено теоретико-методологічний аналіз і надано результати дослідження економіко-дидактичних складових формування підприємницької компетентності студентів – майбутніх економістів. Запропоновано рівні реалізації академічної підприємливості у процесі фахового навчання, що створюють основи для поетапного формування глобальної компетентності ('global skills') майбутнього економіста. Висвітлено основи поняття глобального підприємництва, що є складовою результатів фахового навчання. Виділено основні аспекти у структурі глобального підприємництва. Наголошено на значимості ролі зацікавленого і мотивованого викладача для розвитку економічної творчості та підприємницької ініціативи студентів у їх професійній підготовці як майбутніх фахівців для сучасної економіки та бізнесу. The article presents the theoretical and methodological analysis and presents the results of the study of economic and didactic components of the formation of entrepreneurial competence of students - future economists. The task of bringing vocational education and training in higher education and business education to economic practice is analyzed, which is being implemented in many areas, in particular: formation of students' economic competence in the learning process, development of the ability and necessary skills for professional adaptation and self-realization of the graduate in the labor market; studying the basics and technologies of business activity in general; organization of own business in the field of small business (self-employment); inclusion of individual topics and modules in entrepreneurship in different economic disciplines; organization of vocational trainings and projects, etc. It is emphasized that only in the process of education and vocational training students can develop the skills of different ways of thinking and analyzing different perspectives on the situation of the global context from the perspective of economic prospects for society and entrepreneurial opportunities (entrepreneurial opportunity). This actualizes the problems of fostering entrepreneurial competence, creativity and initiative of young people. by means of a combination of formal and non-formal learning, crosscultural projects, volunteering and more. The levels of realization of academic entrepreneurship in the process of professional education are offered, which create the basis for the gradual formation of the global competence of the future economist with the components of global entrepreneurship. The basics of the concept of global entrepreneurship as a component of 'global skills', which is a necessary component of the results of professional training, are highlighted. The main aspects of the structure of global entrepreneurship, its purpose and objectives are highlighted. The importance of the role of an interested and motivated teacher for the development of economic creativity and entrepreneurial initiative of students in their professional training as future specialists for the modern economy and business is emphasized.Item Теоретико-методичні засади технологій навчання економічних дисциплін у системі неперервної освіти(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2016) Ковальчук, Галина Олександрівна; Kovalchuk, Halyna; Ковальчук, Галина Александровна; Сергієнко, Володимир Петрович