Browsing by Author "Smyrnov, Yevhen"
Now showing 1 - 20 of 36
Results Per Page
Sort Options
Item Economic aspects and development vectors of the energy efficiency in Ukraine(Wydawnictwo Akademii Polonijnej w Czestochowie «Educator», 2018) Smyrnov, Yevhen; Смирнов, Євген Валерійович; Смирнов, Евгений ВалерьевичIn the article, the subject of the research is the existing energy system of Ukraine, and more precisely the possibilities for its transformation in accordance with the adopted changes in the Energy Strategy of the country. The author's attention was focused on analyzing the current state of the energy industry, monitoring its regulatory and legislative framework, and identifying the necessary components of the attractive investment climate of the domestic energy sector. Also the subject of the paper's reflection was the theoreticianapplied aspects of monetization of energy efficiency as a key element of energy independence of the state and the main component of its energy doctrine. The prospects and further vectors of energy saving and energy efficiency development in Ukraine were analyzed and shaped.Item Energy efficiency in the evaluation criteria of enterprises(Wydawnictwo Akademii Polonijnej w Czestochowie «Educator», 2017) Smyrnov, Yevhen; Смирнов, Євген Валерійович; Смирнов, Евгений Валерьевич; Smyrnova, Olga; Смирнова, ОльгаItem Вектори формування вартості підприємства(ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана», 2012-09-19) Смирнов, Євген Валерійович; Smyrnov, YevhenУ статті сформульовано вектори формування вартості підприємства, доведено пріоритетність формування вартості за рахунок встановлення контролю над раніше не контрольованими (зовнішніми) факторами середовища розвитку підприємства, визначено умови актуалізації вектора формування вартості через інтенсифікацію використання внутрішніх (підконтрольних) факторів.Item Взаємопов’язані категорії економічного зростання підприємства(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2022) Шевчук, Наталія Валентинівна; Shevchuk, Nataliia; Шевчук, Наталия Валентиновна; Смирнов, Євген Валерійович; Smyrnov, Yevhen; Смирнов, Евгений ВалерьевичУ статті узагальнено наукові позиції щодо визначення економічного зростання підприємства. Встановлено змістовний взаємозв’язок економічного зростання та таких категорій як «економічні результати», «масштаби підприємства», «розвиток». Аргументовано авторську позицію щодо співвідношення понять «розвиток» та «економічне зростання». Базуючись на результатах дослідження еволюції теорії економічного розвитку систематизовано наукові підходи до дослідження якості економічного зростання та співвідношення даного поняття із розвитком. На основі узагальнення результатів змістовного аналізу взаємопов’язаних категорій, що визначають економічне зростання, сформулюємо основні положення, які є базовими з точки зору інтерпретації сутності досліджуваного поняття. Based on the critical generalization of scientific approaches to the study of economic growth at the macro level, the logic of the study of economic growth at the enterprise level is developed. The scientific positions of the authors on determining the content of economic growth of the enterprise are streamlined, the main contradictions on different meaningful interpretations are identified and the common positions of scientists are specified. Based on the selection of two scientific approaches to the study of economic growth of the enterprise (as an expansion of the enterprise and as a form of deve- lopment) identified the main characteristics of economic growth, which distinguish this category among others. Based on the definition of the key differences between the categories “development” and “economic growth”, the author’s position on the relationship and interconnection of these concepts is argued. In the context of the study of development concepts (a concept focused on quantitative parameters of economic development; the concept of technical and economic development; human development, sustainable development; reasonable sustainable and inclusive development) identified differences in the quality of economic growth and enterprise development. In the context of distinguishing between the concepts of “growth of economic results” and “economic growth” of the enterprise, the category of “quality” of economic growth acquires a key feature of its definition in terms of how to obtain positive dynamics of economic consequences (retrospective aspect of the study) and and means of ensuring the further development of the enterprise (promising direction). The author’s position on the content of economic growth is substantiated, according to which it is a positive dynamics of quantitative changes in economic results provided during the development of the enterprise. It is proved that the inter- pretation of the essence of economic growth of the enterprise in the categories of economic results substantially expands the criterion base of its definition, not limited to quantitative changes in production and sales and factors of production. Such criteria should be determined depending on the current target model of enterprise development. The target aspects of economic growth are identified and it is proved that they should be internally embedded in the target model of enterprise development, while remaining an independent research value. In such a meaningful subordination, the goals of economic growth are a formalized characteristic of ways to ensure the achievement of the goals of enterprise development.Item Вплив історичних, релігійних і соціокультурних особливостей на формування світогляду сучасного стилю українського підприємництва(Чернігівський державний інститут економіки і управління, 2016) Смирнов, Євген Валерійович; Smyrnov, Yevhen; Смирнов, Евгений Валерьевич; Смирнова, О. П.; Smyrnova, О. P.В статті за допомогою методики історичного і наукового порівняння висвітлюється актуальна проблематика становлення українського підприємництва як особ-ливого підходу до навчання, праці, заощаджування, ведення бізнесу, інвестування тощо. Співставляючи історичний розвиток України і Польщі протягом останніх тисячоліть, автори наводять безумовні і переконливі аргументи, чому тільки після революції гідності восени 2013 року – взимку 2014 року Україна має шанс перейти від анархічного і стихійного розвитку своєї державності до цивілізованого і демократичного базису ведення соціального, культурного, політичного і економічного життя. Авторами було визначено умовно п’ять переламних моментів не тільки в українсько-польських відносинах, а і у загальних імперативах розвитку обох держав як в середині кожної країни, так і об’єктивно за їх межами, що у підсумку корінним чином вплинуло на сучасні, принципово різні, позиції економічного, політичного і духовного світогляду наших націй. Починаючи з періоду Київської Русі і до часів її занепаду Україна мала cвій унікальний шлях становлення власної культури і державності. З ХIII сторіччя і до отримання Україною формальної незалежності у 1991 році вона фактично знаходилася під впливом і керуванням сусідніх держав і імперій, що, в свою чергу, унеможливлювало існування незалежного, автентичного, притаманного саме українцям, шляху розвитку. В логічному висновку в статті приділено увагу, як в результаті цього об’єктивного історичного процесу Україна сформувала свій власний погляд і відношення до культури і інституту підприємництва, як основного чиннику добробуту населення країни і сталого розвитку держави загалом. The article by the method of historical and scientific comparison highlights the urgent problems of formation of Ukrainian entrepreneurship as a special approach to learning, work, savings, business, investment and so on. Comparing the historical development of Ukraine and Poland for the past thousand years, the authors suggest unconditional and convincing arguments why only after the revolution of dignity in autumn 2013 - winter 2014 Ukraine has a chance to move from the anarchic and spontaneous development of his state to a civilized and democratic basis driving social, cultural, political and economic life. The authors identified five conditional turning-point not only in Ukrainian-Polish relations, and in general imperatives of both countries both within each country and objectively beyond that eventually radically affected the current, essentially different positions of economic, politi-cal and spiritual outlook of our nations. Since the period of Kievan Rus and the time of its decline Ukraine had unique way of becoming their own culture and statehood. From the thirteenth century and until the formal independence of Ukraine in 1991, it was actually under the influence and control of neighboring states and empires, which in turn made impossible the existence of independent, authen-tic, inherent in Ukrainian, the path of development. As a logical conclusion in the article paid attention as a result of objective historical process Ukraine has formed its own opinion and attitude to culture and Enterprise Institute as the main factor of population welfare and sustainable development of the country as a whole. В статье с помощью методики исторического и научного сравнения освещается актуальная проблематика становления украинского предпринимательства как особого подхода к учебе, труду, сбережениям, ведения бизнеса, инвестирования и тому подобное. Сопоставляя историческое развитие Украины и Польши в течение последних тысячелетий, авторы приводят безусловные и убедительные аргументы, почему только после революции достоинства осенью 2013 - зимой 2014 года Украина имеет шанс перейти от анархического и стихийного развития своей государственности к цивилизованному и демократическому базису ведения социальной, культурной, политической и экономической жизни. Авторами было определено условно пять переломных моментов не только в украинско-польских отношениях, а и в общих императивах развития обоих государств как внутри каждой страны, так и объективно за их пределами, что в итоге коренным образом повлияло на современные, принципиально разные, позиции экономического, политического и духовного мировоззрения наших наций. Начиная с периода Киевской Руси и во времена ее упадка, Украина имела свой уникальный путь становления собственной культуры и государственности. С ХIII века и до получения Украиной формальной независимости в 1991 году она фактически находилась под влиянием и управлением соседних государств и империй, что, в свою очередь, делало невозможным существование независимого, аутентичного, присущего именно Украине, пути развития. В логическом выводе в статье уделено внимание, как в результате этого объективного исторического процесса Украина сформировала свой собственный взгляд и отношение к культуре и институту предпринимательства, как основного фактора благосостояния населения страны и устойчивого развития государства в целом.Item Віртуалізація енергетичних потоків у мережевій економіці(ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана», 2016-10-13) Смирнов, Євген Валерійович; Smyrnov, Yevhen; Смирнов, Евгений ВалерьевичІнноваційний розвиток економіки проходить під впливом віртуалізації ресурсних потоків, основним з яких є інформація, а традиційним — енергія. Внаслідок цього була поєднана нова інформаційна парадигма і модифікована ресурсна парадигма з переходом на новий рівень ери енергетичного обміну.Item Державне регулювання фінансування інвестиційної та інноваційної діяльності у агропромисловому комплексі(Асоціація навчальних закладів України приватної форми власності; Приватний вищий навчальний заклад «Європейський університет», 2020) Захарін, С. В.; Парубець, О. М.; Смірнов, Євген Валерійович; Smyrnov, Yevhen; Смирнов, Евгений ВалерьевичThe key trends of dynamics and structure of investment activity in the agroindustrial complex of Ukraine are determined. It is indicated that the most attractive type of agroindustrial complex for foreign investors is the production of food products. The tendency to decrease the level of direct state support of capital investments in the agro-industrial complex was revealed. It was established that in the types of economic activity of the agro-industrial complex in 2017, 233 investment projects were implemented accompanied by state authorities and management (national, departmental and regional levels). The proposals on improving the investment attractiveness of the agro-industrial complex are presented. Reasonable measures aimed at improving the organizational and economic mechanism of investment activity of the agro-industrial complex. The tools of stimulating investment lending in the agroindustrial complex by means of payment of budget compensations aimed at «cheapening» loans, as well as for expanding the practice of applying investment lending to the agro-industrial complex based on the use of market instruments are proposed. Promising market instruments for activating long-term (investment) lending to the agro-industrial complex have been identified, namely: support for the functioning of cooperative banks established with the participation of business entities in the agro-industrial complex; support for the creation and operation of specialized agrarian banks, which should be targeted at the priority servicing of borrowers of the agro-industrial complex; creation of the State Development Bank, which will carry out preferential investment crediting of agricultural enterprises; stimulation of introduction of the newest credit products for the agro-industrial complex.Item Еволюція концепції та сучасна модель ефективності енергоспоживання в Україні(Міжнародний гуманітарний університет, 2018-09) Смирнов, Євген Валерійович; Smyrnov, Yevhen; Смирнов, Евгений Валерьевич; Смирнов, Є. Є.Item Еволюція моделей впливу на споживачів(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2021-03) Смирнов, Євген Валерійович; Smyrnov, Yevhen; Смирнов, Евгений Валерьевич; Смирнов, Євген ЄвгеновичДосліджена еволюція моделей впливу на споживацький попит і виявлені актуальні форми та методи формування думок споживачів. Також набули подальшого розвитку ідеї використання «агентів думок» як основних носіїв формування споживацького попиту та прихильностей потенційних покупців. The evolution of models of influence on consumer demand is investigated and actual forms and methods of formation of opinions of consumers are revealed. The idea of using “thought agents” as the main carriers of consumer demand and the preferences of potential buyers has also been further developed. Исследована эволюция моделей влияния на потребительский спрос и выявлены актуальные формы и методы формирования мыслей потребителей. Также получили дальнейшее развитие идеи использования «агентов мыслей» как основных носителей формирования потребительского спроса и привязанностей потенциальных покупателей.Item Енергоефективність як специфічна глобальна ресурсна асиметрія(Національний університет “Львівська політехніка”, 2017-05) Смирнов, Євген Валерійович; Smyrnov, Yevhen; Смирнов, Евгений Валерьевич; Смирнова, О. П.Item Когнітивні бази даних освітніх закладів(ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана», 2016-11-18) Смирнов, Євген Валерійович; Smyrnov, Yevhen; Смирнов, Евгений Валерьевич; Маоз, Паз; Maoz, PazItem Конкурентоспроможність підприємств чорної металургії України на основі ресурсних факторів(Криворізький економічний інститут ДВНЗ "Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана", 2013) Шевчук, Наталія Валентинівна; Shevchuk, Nataliia; Шевчук, Наталья Валентиновна; Смирнов, Євген Валерійович; Smyrnov, Yevhen; Смирнов, Евгений ВалерьевичПредставлені результати аналізу рівня конкурентоспроможності національного металургійного виробництва порівняно зі світовими лідерами галузі на основі ресурсних факторів. Визначені причини кризового стану вітчизняних металургійних підприємств та сформовані основні першочергові напрямки їх стратегічного розвитку.Item Менеджмент МСБ в умовах війни: функціональний аспект(Київський національний університет імені Вадима Гетьмана, 2022-10-21) Смирнов, Євген Валерійович; Smyrnov, Yevhen; Смирнов, Евгений Валерьевич; Смирнов, Євген Євгенович; Smyrnov, Yevhen; Смирнов, Евгений ЕвгеньевичВ запропонованій статті на прикладі стартапу з кластеру малого та середнього бізнесу наводиться перелік змін і адаптацій, які відбулися на функціональному рівні управління бізнесом. Додаткові обмеження та ризики розглядаються крізь призму ресурсних асиметрій і іх впливу на менеджмент в умовах конфлікту, ризику й невизначеності. In the proposed article, using the example of a start-up from the cluster of small and medium-sized businesses, a list of changes and adaptations that took place at the functional level of business management is provided. Additional constraints and risks are considered through the prism of resource asymmetries and their impact on management in conditions of conflict, risk and uncertainty.Item Методичні аспекти оцінювання стратегічної ефективності управління ресурсами підприємства(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2014-10-08) Смирнов, Євген Валерійович; Smyrnov, Yevhen; Смирнов, Евгений ВалерьевичУ статті на тлі порівняння традиційного та інноваційного напрямку в управлінні ресурсами підприємства розкрито логіку і еволюцію категорії «цінність» з її максимізацією для всіх учасників стейкхолдерської взаємодії. Базуючись на різноманітності підходів до оцінки ефективності управління ресурсами підприємства, автором довено, що поєднання управлінських механізмів контролю над ресурсами та розвитку динамічних здатностей є основою комплексного оцінювання ефективності управління ресурсами підприємства у фінансовій і стратегічній площинах.Item Напрями розширення китайсько-українського інвестиційного та інноваційного співробітництва(Державний вищий навчальний заклад «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди», 2018) Захарін, Сергій Володимирович; Zakharin, Sergey; Інін, Лі; Yining, Li; Смирнов, Євген Валерійович; Smyrnov, Yevhen; Смирнов, Евгений ВалерьевичПредмет, мета роботи. Предмет дослідження – стан, тенденції та перспективи китайськоукраїнського інвестиційного та інноваційного співробітництва. Проаналізовано сучасні тенденції інвестиційного співробітництва між Україною та КНР. Описано зміст ініціативи «Один пояс – Один шлях». Подано оцінку перспектив розширення китайсько-українського інвестиційного співробітництва. Мета роботи – надати науково обґрунтовані пропозиції щодо розширення (зростання обсягів та удосконалення структури) китайсько-українського інвестиційного та інноваційного співробітництва. Метод або методологія проведення роботи. Використовувалися загальнонаукові та специфічні методи та прийоми наукових досліджень – аналіз, синтез, індукція, дедукція, аналіз і синтез, абстрагування, метод експертного оцінювання, групування, формально-логічний метод. Результати роботи. Подано узагальнення стану, тенденцій та перспектив китайськоукраїнського економічного, інвестиційного та інноваційного співробітництва, наведено пропозиції щодо активізації китайсько-українського інвестиційного та інноваційного співробітництва. Галузь застосування результатів. Отримані результати можуть бути застосовані при формуванні та реалізації державної зовнішньоекономічної політики, удосконалення механізмів реалізації китайсько-українських інфраструктурних проектів, а також для подальшого розвитку відносин між Україною та КНР. Висновки. Найбільш привабливими інфраструктурними проектами, що можуть бути реалізовані за участі китайських інвесторів, є оновлення портової інфраструктури, закупівля інноваційного залізничного устаткування, розбудова транспортних переходів на кордонах з європейськими державами. Це особливо актуально в контексті втрачання українською економікою свого транзитного потенціалу. Ключовим завданням для економічного блоку українського Уряду є продовження радикальних економічних реформ, запровадження гнучких механізмів регулювання економічної активності, проведення виваженої структурно-інвестиційної політики, створення сприятливого ділового клімату для іноземних інвесторів. Обговорення перспектив активізації китайсько-українського інвестиційного та інноваційного співробітництва слід провести під егідою Комісії зі співробітництва між Урядом України та Урядом КНР (зокрема, за участю фахівців Підкомісії з питань торговельно-економічного співробітництва). За наслідками цього обговорення, яке має пройти із залученням провідних експертів, слід підготувати проекти відповідних нормативних документів. Слід розробити проект Плану спільних дій КНР та України («Дорожню карту»), який має передбачати реалізацію низки заходів правового, економічного, адміністративного та організаційного характеру, спрямованих на взаємне стимулювання інвестицій. Зрозуміло, що остаточні рішення мають бути ухвалене на політичному рівні. В рамках активізації двостороннього інвестиційного співробітництва слід передбачити інструменти моніторингу інвестиційної взаємодії підприємств КНР та України, у тому числі з можливістю оперативного вирішення проблем китайських інвесторів в Україні. Доцільне започаткування Самміту (конференції) високого рівня з перспектив економічного та гуманітарного співробітництва між Україною та КНР, що може проводитись щорічно або один раз на два роки. The subject, the purpose of the work. Subject of research – the status, trends and prospects for SinoUkrainian investment and innovative cooperation. The author analyses modern tendencies of investment cooperation between Ukraine and China. Describes the contents of the initiative «One belt and One road». The estimation of prospects of the Chinese-Ukrainian investment cooperation. The suggestions made about the possibilities of Ukraine's accession to the initiative «Economic belt of the silk Road». The aim of this work is to provide scientifically justified recommendations for the expansion (growth and improvement of the structure), Sino-Ukrainian investment and innovative cooperation. Method or methodology of work. Was used General scientific and specific methods and techniques of scientific research – analysis, synthesis, induction, deduction, analysis and synthesis, abstraction, method of expert estimation, grouping, formal-logical method. The results of the work. Provides a synthesis of status, trends and prospects of Sino-Ukrainian economic, investment and innovative cooperation, the proposals for enhancing Sino-Ukrainian investment and innovative cooperation. The scope of the results. The obtained results can be applied in the formation and realization of state foreign economic policy, improvement of mechanisms for the implementation of Sino-Ukrainian infrastructure projects and for further development of relations between Ukraine and China. Conclusions. The most attractive infrastructure projects that could be implemented with the participation of Chinese investors, is the upgrade of port infrastructure, purchase of innovative rail equipment, the development of transport crossings on the borders with the European States. This is especially true in the context of the loss of the Ukrainian economy of its transit potential. A key challenge for the economic bloc of the Ukrainian Government is to continue radical economic reforms, the introduction of flexible mechanisms of regulation of economic activity, and implement a balanced structuralinvestment policy, creation of favorable business climate for foreign investors. The prospects of intensification of the Sino-Ukrainian investment and innovative cooperation should be undertaken under the auspices of the Commission for cooperation between the Government of Ukraine and the Government of China (in particular, with the participation of specialists of the Subcommittee on trade and economic cooperation). The results of this discussion to be held with the participation of leading experts should prepare a draft of relevant regulations. Should develop a draft Plan of joint actions of China and Ukraine (Road map), which shall provide for the implementation of a number of measures of legal, economic, administrative and organizational nature, aimed at mutual promotion of investments. It is clear that the final decision should be made at the political level. Within the framework of boosting bilateral investment cooperation should provide tools for monitoring the investment interaction of the enterprises of China and Ukraine, including the possibility of efficiently solving the problems of Chinese investors in Ukraine. Appropriate beginning of the Summit (conference) high-level prospects for economic and humanitarian cooperation between Ukraine and China that could be performed annually or once in two years. Предмет, цель работы. Предмет исследования – состояние, тенденции и перспективы китайскоукраинского инвестиционного и инновационного сотрудничества. Проанализированы современные тенденции инвестиционного сотрудничества между Украиной и КНР. Описано содержание инициативы «Один пояс – Один путь». Дана оценка перспектив расширения китайско-украинского инвестиционного сотрудничества. Цель работы – дать научно обоснованные предложения по расширению (росту объемов и совершенствованию структуры) китайско-украинского инвестиционного и инновационного сотрудничества. Метод или методология проведения работы. Использовались общенаучные и специфические методы и приемы научных исследований – анализ, синтез, индукция, дедукция, анализ и синтез, абстрагирование, метод экспертного оценивания, группировка, формально-логический метод. Результаты работы. Представлено обобщение состояния, тенденций и перспектив китайскоукраинского экономического, инвестиционного и инновационного сотрудничества, приведены предложения по активизации китайско-украинского инвестиционного и инновационного сотрудничества. Область применения результатов. Полученные результаты могут быть применены при формировании и реализации государственной внешнеэкономической политики, совершенствования механизмов реализации китайско-украинских инфраструктурных проектов, а также для дальнейшего развития отношений между Украиной и КНР. Выводы. Наиболее привлекательными инфраструктурными проектами, которые могут быть реализованы при участии китайских инвесторов, являются обновление портовой инфраструктуры, закупка инновационного железнодорожного оборудования, развитие транспортных переходов на границах с европейскими государствами. Это особенно актуально в контексте утраты украинской экономикой своего транзитного потенциала. Ключевой задачей для экономического блока украинского Правительства является продолжение радикальных экономических реформ, введение гибких механизмов регулирования экономической активности, проведение взвешенной структурно-инвестиционной политики, создания благоприятного делового климата для иностранных инвесторов. Обсуждение перспектив активизации китайско-украинского инвестиционного и инновационного сотрудничества следует провести под эгидой Комиссии по сотрудничеству между Правительством Украины и Правительством КНР (в частности, с участием специалистов Подкомиссии по вопросам торгово-экономического сотрудничества). По результатам этого обсуждения, которое должно пройти с привлечением ведущих экспертов, следует подготовить проекты соответствующих нормативных документов. Следует разработать проект Плана совместных действий КНР и Украины («Дорожную карту»), который должен предусматривать реализацию ряда мер правового, экономического, административного и организационного характера, направленных на взаимное стимулирование инвестиций. Понятно, что окончательные решения должны быть принято на политическом уровне. В рамках активизации двустороннего инвестиционного сотрудничества следует предусмотреть инструменты мониторинга инвестиционного взаимодействия предприятий КНР и Украины, в том числе с возможностью оперативного решения проблем китайских инвесторов в Украине. Целесообразным начала Саммита (конференции) высокого уровня по перспективам экономического и гуманитарного сотрудничества между Украиной и КНР, что может проводиться ежегодно или один раз в два года.Item Наукові підходи до визначення економічного зростання підприємства(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023) Смирнов, Євген Євгенович; Smyrnov, Yevhen; Смирнов, Евгений Евгеньевич; Катрич, Дмитро Юрійович; Katrych, DmytroУ статті представлено результати дослідження міждисциплінарної проблематики в царині визначення економічного зростання підприємства. Принципово виділено два напрями наукових досліджень, що розкривають змістовну складову економічного зростання підприємства — функціональний і капітальний. У межах функціонального напряму сутність економічного зростання розкривається в контексті організаційного розвитку. Уточнення змісту економічного зростання підприємства зроблено в площині взаємопов’язаних категорій, таких як розвиток, організаційна здатність, цілі розвитку, якість економічного зростання, стратегії та потенціал розвитку підприємства. Визначення економічного зростання підприємства відповідно до капітального напряму наукових досліджень базується на сучасних положеннях теорії капіталу підприємства. Актуалізація досліджень економічного зростання в категоріях "капітал", "цінність", "вартість", "ресурси" дозволяє пояснити економічну логіку економічного зростання в органічній цілісності процесів, відносин і результатів капіталоутворення. The article presents the results of a study of interdisciplinary issues related to the definition of economic growth of an enterprise. The relevance of this study is due to the fact that in scientific publications characterizing the economic aspects of organizational growth, scholars do not specify what growth is meant. Such circumstances significantly blur the contours of research. In order to organize the scientific work on determining the economic growth of an enterprise, the author identifies two principal areas of research – functional and capital. The functional direction is inherent in most publications that focus on strategy and business management. The main idea of such studies is that growth is considered as an external form of development, demonstrating the presence of signs of system development based on the positive dynamics of its target parameters, including economic ones. The content of economic growth of an enterprise within the functional area is clarified through the prism of interrelated categories, such as organizational capacity, development goals, quality of economic growth, strategies and potential of enterprise development. The second area of research on the economics of organizational growth, the capital one, defines the phenomenon under study in the context of the modern provisions of the theory of enterprise capital and economic value. The economic logic of organizational growth is presented as an organic integrity of processes, relations and results of capital formation. And the essence of economic growth is interpreted as the positive dynamics of organizational value, which is a consequence of the processes of capital formation at the enterprise, which take place in an objective and incorporated space on the basis of interaction and relationships of differentiated types of capital. The development of the capital direction of the study of economic growth allows to substantiate both the parametric and criterion base for its identification and evaluation, and to consider economic ways to ensure the achievement of value results of organizational development.Item Організаційно-економічні важелі активізації співробітнитва Китайскої Народної Республіки та України у сфері туризму, курортів та готельного господарства(Державний вищий навчальний заклад «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди», 2019) Захарін, Сергій Володимирович; Zakharin, Sergey; Інін, Лі; Inin, Li; Смирнов, Євген Валерійович; Smyrnov, Yevhen; Смирнов, Евгений ВалерьевичАктуальність теми дослідження. Потенціал міжнародного співробітництва між Китайською Народною Республікою та Україною у сферах туризму, курортів та готельного господарства використовується недостатньо. Зокрема, за оцінкою експертів, обсяги взаємних туристичних відвідувань, не дивлячись на їхню позитивну динаміку, є доволі незначними. Відтак, дослідження організаційно-економічних механізмів стимулювання співробітнитва Китайскої Народної Республіки та України у сфері туризму і курортів представляє значний науковий та прикладний інтерес. Постановка проблеми. Потенційні споживачі туристичних послуг обох країн відзначають слабку поінформованість про туристичні продукти та можливості подорожувань до країни-партнера. Даються взнаки візові обмеження, які є об’єктивним фактором, що стримує міжнародний туризм. Україна недостатньо ефективно використовує потенціал співробітництва в частині використання досвіду Китайської Народної Республіки у сфері розбудови та модернізації туристичної інфраструктури. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Актуальні проблеми українсько-китайського співробітництва за різними напрямами, у тому числі у сфері туризму, курортів та готельного господарства, досліджують українські науковці А.Антонішнін, А. Гончарук, В.Поворозник, В.Перебийніс, Є. Ярошенко, а також іноземні науковці М. Качмарскі, І.Лі, Л. Зуокуі та інші. Виділення недосліджених частин загальної проблеми. Проблеми активізації міжнародного співробітництва між КНР та Україною у сферах туризму, курортів та готельного господарства мають бути осмислені з новітніх позицій, зважаючи на сучасні виклики глобального розвитку та складну політичну і економічну ситуацію в Україні. Постановка завдання, мети дослідження. Метою (ключовим завданням) даного дослідження є розробка концептуальних пропозицій, спрямованих на удосконалення наявних та створення новітніх механізмів та важелів активізації співробітнитва Китайскої Народної Республіки та України у сфері туризму і курортів. Метод або методологія проведення дослідження. При виконанні дослідження використовувалися загальнонаукові (аналіз і синтез, індукція і дедукція, аналітичне групування тощо) та спеціальні (абстрагування, економічні зіставлення, статистичні тощо) методи та прийоми пізнання економічних явищ і процесів. Викладення основного матеріалу (результати роботи). Основним напрямом організації міжнародного співробітництва Китайської Народної Республіки та України у сфері туризму, курортів та готельного господарства є нормативно-правова регламентація відповідних форм та інструментів співробітництва. Україна в односторонньому порядку ухвалила рішення про суттєве полегшення візових обмежень для громадян КНР. Протягом 2013-2017 рр. (за виключенням 2014 р.) кількість китайських громадян, які в’їхали в Україну, збільшувалися. У 2015, 2016 та 2017 рр. збільшувалися не лише кількість китайських громадян, які в’їхали в Україну, але й також обсяги приросту. Меморандум про взаєморозуміння між Державним агентством України з туризму та курортів та Національною туристичною адміністрацією Китайської Народної Республіки про сприяння груповим поїздкам китайських туристів до України справляє позитивний вплив не лише на сферу організації подорожувать, але й на інші види економічної діяльності, що задіяні у виробництві туристичних послуг. На українському ринку туристичних послуг спостерігається збільшення кількості туристичних продуктів, що передбачають відвідування Китайської Народної Республіки. В процесі міжнародного співробітництва Китайської Народної Республіки у сфері туризму, курортів та готельного господарства слід приділити увагу активізації розвитку взаємних поїздок громадян у так званих «тематичних сегментах». Йдеться, зокрема, про діловий туризм, освітній туризм, шопінг-туризм тощо. Перспективним напрямом міжнародного співробітництва Китайської Народної Республіки та України у сфері туризму, курортів та готельного господарства є моніторинг та вивчення досвіду іншої сторони щодо стимулювання розвитку туризму, а також імплементація цього досвіду відповідно до норм міжнародного права та національного законодавства. Виділено кілька об’єктивних проблем, що гальмують повноцінну реалізацію потенціалу міжнародного міжнародного співробітництва Китайської Народної Республіки та України у сфері туризму, курортів та готельного господарства. Галузь застосування результатів. Результати проведеного дослідження можуть бути використані під час проведення міждержавних та міжурядових переговорів між представниками Китайської Народної Республіки та України з питань розширення співробітництва у сфері туризму, курортів та готельного господарства, а також під час формування державної політики стимулювання розвитку туристичної інфраструктури України (з урахуванням кращого світового досвіду). Висновки: 1. Доцільно створити механізм моніторингу міжнародного співробітництва Китайського Народної Республіки та України у сфері туризму, курортів та готельного господарства. 2. Слід ухвалити управлінське рішення про створення у КНР української торгово-економічної місії, одним із завдань якої є здійснення некомерційного маркетингу українських туристичних об’єктів серед китайської аудиторії. 3. Органи влади України (в першу чергу МЗС та Мінекономрозвитку) мають вивчити та запропонувати конкретні прагматичні рішення, спрямовані на приєднання української сторони до ініційованого КНР проекту «Один пояс - Один шлях», у тому в числі в частині залучення можливостей китайських партнерів (у першу чергу інвестицій та технологій) до створення нових та модернізації наявних об’єктів туристичної, курортної та готельної інфраструктури. 4. Доцільно проведення Саміту (конференції) з питань співробітництва між Китайською Народною Республікою та Україною у сфері туризму, курортів та готельного господарства, у тому числі з виставкою перспективних інвестиційних проектів. 5. Корисним буде подальше розширення співробітництва між Китайською Народною Республікою та Україною у науковій та освітній сферах. 6. У порядок денний роботи підкомісії з питань торговельно-економічного співробітництва Комісії зі співробітництва між Урядом України та Урядом КНР слід включити актуальні питання міжнародного співробітництва Китайського Народної Республіки та України у сфері туризму, курортів та готельного господарства. 7. Важливим напрямом активізації взаємних туристичних потоків є усунення візових обмежень. 8. Одним із напрямів активізації міжнародного співробітництва КНР та України є розвиток тематичних (спеціальних) видів туризму, у першу чергу освітнього туризму. Relevance of research topic. The potential of international cooperation between the People’s Republic of China and Ukraine in the areas of tourism, resorts and hotel industry is underutilized. In particular, according to experts, the volume of reciprocal tourist visits, despite their positive dynamics, is rather insignificant. Consequently, the study of organizational and economic incentive mechanisms for the promotion of the Chinese People’s Republic and Ukraine in the field of tourism and resorts is of considerable scientific and applied interest. Formulation of the problem. Potential consumers of tourism services in both countries note poor awareness of tourism products and the possibility of traveling to the partner countries. Visa restrictions affect, is an objective factor constraining international tourism. Ukraine is not effectively using the potential of cooperation in the use of the experience of China in the development and modernization of tourism infrastructure. Analysis of recent research and publications. The problems of Ukrainian-Chinese cooperation in various areas, including in the field of tourism, resorts and hotel industry, are investigated by Ukrainian scientists A. Antonishnin, Goncharuk, V. Porovoznik, V. Perebiynis, E. Yaroshenko, as well as foreign scientists M. Kachmarsky, I.Li, L. Zuokui and others. Selection of unexplored parts of the general problem. The problems of enhancing international cooperation between the PRC and Ukraine in the areas of tourism, resorts and hotel industry should be understood from the latest positions, taking into account the contemporary challenges of global development and the difficult political and economic situation in Ukraine. Setting the task, the purpose of the study. The purpose (key task) of this study is to develop conceptual proposals aimed at improving the existing and creating new mechanisms and levers for activating the development of tourism and resorts in the Chinese People's Republic and Ukraine. Method or methodology for conducting research. In carrying out the study, general scientific (analysis and synthesis, induction and deduction, analytical groups, etc.) and special (abstraction, economic comparisons, statistical, etc.) methods and techniques of knowledge of economic phenomena and processes were used. Presentation of the main material (results of work). The main direction of the organization of international cooperation of China and Ukraine in the field of tourism, resorts and hotel industry is the legal regulation of the relevant forms and tools of cooperation. Ukraine unilaterally made a decision on a substantial easing of visa restrictions for citizens of the PRC. During 2013-2017 (Excluding 2014) the number of Chinese citizens who entered Ukraine increased. In 2015, 2016 and 2017, not only the number of Chinese citizens who entered Ukraine, but also the volume of growth increased. The Memorandum of Understanding between the State Agency of Ukraine for Tourism and Resorts and the National Tourist Administration of the People’s Republic of China on promoting group trips of Chinese tourists to Ukraine has a positive impact not only on the organization of increasing prices, but also on other economic activities that are involved in the production of tourist services . In the Ukrainian market of tourist services, an increase in the number of tourist products, involving visits to the People's Republic of China, is observed. In the process of international cooperation of the People’s Republic of China in the field of tourism, resorts and hotel industry, attention should be paid to enhancing the development of mutual trips of citizens in the so-called «thematic segments». We are talking about business tourism, educational tourism, shopping tourism and the like. A promising area of international cooperation between the PRC and Ukraine in the field of tourism, resorts and hotel industry is monitoring and studying the experience of the other party in promoting tourism development, as well as implementing this experience in accordance with international law and national legislation. Several objective problems that hinder the full realization of the potential of international international cooperation of China and Ukraine in the field of tourism, resorts and hotel industry are highlighted. The field of application results. The results of the study can be used in intergovernmental and intergovernmental negotiations between representatives of the People’s Republic of China and Ukraine on expanding cooperation in tourism, resorts and the hotel industry, as well as in shaping state policy to stimulate the development of tourism infrastructure in Ukraine (taking into account the best world experience) . Conclusions according to the article: 1. It is advisable to create a mechanism for monitoring the international cooperation of the People’s Republic of China and Ukraine in the field of tourism, resorts and hotel industry. 2. A managerial decision should be taken on the creation in the PRC of a Ukrainian trade and economic mission, one of whose tasks is to carry out non-commercial marketing of Ukrainian tourist facilities among Chinese audiences. 3. The authorities of Ukraine (first of all, the Foreign Ministry and the Ministry of Economic Development) should study and propose specific pragmatic solutions aimed at joining the Ukrainian side to the One Belt - One Way project initiated by the PRC, including in terms of attracting the capabilities of Chinese partners ( first of all investments and technologies) for the creation of new and modernization of existing objects of tourism, resort and hotel infrastructure. 4. It is advisable to hold a Summit (conference) on cooperation between the People’s Republic of China and Ukraine in the field of tourism, resorts and hotel industry, including with an exhibition of promising investment projects. 5. Further expansion of cooperation between the People’s Republic of China and Ukraine in the scientific and educational fields will be useful. 6. The agenda of the work of the subcommittee on trade and economic cooperation of the Commission on Cooperation between the Government of Ukraine and the Government of the PRC should include topical issues of international cooperation of the People’s Republic of China and Ukraine in the field of tourism, resorts and hotel industry. 7. An important direction of enhancing mutual tourist flows is the elimination of visa restrictions. 8. One of the directions of the intensification of international cooperation between China and Ukraine is the development of thematic (special) types of tourism, primarily educational tourism. Актуальность темы исследования. Потенциал международного сотрудничества между Китайской Народной Республикой и Украиной в сферах туризма, курортов и гостиничного хозяйства используется недостаточно. В частности, по оценке экспертов, объемы взаимных туристических посещений, несмотря на их положительную динамику, довольно незначительными. Следовательно, исследования организационно-экономических механизмов стимулирования спивробитнитва китайской Народной Республики и Украины в сфере туризма и курортов представляет значительный научный и прикладной интерес. Постановка проблемы. Потенциальные потребители туристических услуг обеих стран отмечают слабую осведомленность о туристических продуктах и возможности путешествий в страны-партнера. Сказываются визовые ограничения, является объективным фактором, сдерживающим международный туризм. Украина недостаточно эффективно использует потенциал сотрудничества в части использования опыта КНР в сфере развития и модернизации туристической инфраструктуры. Анализ последних исследований и публикаций. Проблемы украинского-китайского сотрудничества по различным направлениям, в том числе в сфере туризма, курортов и гостиничного хозяйства, исследуют украинские ученые А.Антонишнин, Гончарук, В.Поворозник, В.Перебийнис, Е. Ярошенко, а также иностранные ученые М . Качмарски, И.Ли, Л. Зуокуи и другие. Выделение неисследованных частей общей проблемы. Проблемы активизации международного сотрудничества между КНР и Украиной в сферах туризма, курортов и гостиничного хозяйства должны быть осмыслены из новейших позиций, учитывая современные вызовы глобального развития и сложную политическую и экономическую ситуацию в Украине. Постановка задачи, цели исследования. Целью (ключевой задачей) данного исследования является разработка концептуальных предложений, направленных на совершенствование имеющихся и создание новых механизмов и рычагов активизации спивробитнитва китайской Народной Республики и Украины в сфере туризма и курортов. Метод или методология проведения исследования. При выполнении исследования использовались общенаучные (анализ и синтез, индукция и дедукция, аналитическое группировки и т.д.) и специальные (абстрагирование, экономические сопоставления, статистические и т.д.) методы и приемы познания экономических явлений и процессов. Изложение основного материала (результаты работы). Основным направлением организации международного сотрудничества КНР и Украины в сфере туризма, курортов и гостиничного хозяйства является нормативно-правовая регламентация соответствующих форм и инструментов сотрудничества. Украина в одностороннем порядке приняла решение о существенном облегчении визовых ограничений для граждан КНР. В течение 2013-2017 гг. (Исключая 2014) количество китайских граждан, въехавших в Украину, увеличивались. В 2015, 2016 и 2017 увеличивались не только количество китайских граждан, въехавших в Украину, но также объемы прироста. Меморандум о взаимопонимании между Государственным агентством Украины по туризму и курортам и Национальной туристической администрацией Китайской Народной Республики о содействии групповым поездкам китайских туристов в Украину оказывает положительное влияние не только на сферу организации подорожувать, но и на другие виды экономической деятельности, которые задействованы в производстве туристических услуг . На украинском рынке туристических услуг наблюдается увеличение количества туристических продуктов, предусматривающие посещение Китайской Народной Республики. В процессе международного сотрудничества Китайской Народной Республики в сфере туризма, курортов и гостиничного хозяйства следует уделить внимание активизации развития взаимных поездок граждан в так называемых «тематических сегментах». Речь идет о деловой туризм, образовательный туризм, шопинг-туризм и тому подобное. Перспективным направлением международного сотрудничества КНР и Украины в сфере туризма, курортов и гостиничного хозяйства является мониторинг и изучение опыта другой стороны по стимулированию развития туризма, а также имплементация этого опыта в соответствии с нормами международного права и национального законодательства. Выделено несколько объективных проблем, тормозящих полноценную реализацию потенциала международного международного сотрудничества КНР и Украины в сфере туризма, курортов и гостиничного хозяйства. Область применения результатов. Результаты проведенного исследования могут быть использованы при проведении межгосударственных и межправительственных переговоров между представителями Китайской Народной Республики и Украины по вопросам расширения сотрудничества в сфере туризма, курортов и гостиничного хозяйства, а также при формировании государственной политики стимулирования развития туристической инфраструктуры Украины (с учетом лучшего мирового опыта). Выводы: 1. Целесообразно создать механизм мониторинга международного сотрудничества Китайского Народной Республики и Украины в сфере туризма, курортов и гостиничного хозяйства. 2. Следует принять управленческое решение о создании в КНР украинской торгово-экономической миссии, одной из задач которой является осуществление некоммерческого маркетинга украинских туристических объектов среди китайской аудитории. 3. Органы власти Украины (в первую очередь МИД и Минэкономразвития) должны изучить и предложить конкретные прагматические решения, направленные на присоединение украинской стороны к инициированного КНР проекта «Один пояс - один путь», в том в числе в части привлечения возможностей китайских партнеров (в первую очередь инвестиций и технологий) для создания новых и модернизации существующих объектов туристической, курортной и гостиничной инфраструктуры. 4. Целесообразно проведение Саммита (конференции) по вопросам сотрудничества между Китайской Народной Республикой и Украиной в сфере туризма, курортов и гостиничного хозяйства, в том числе с выставкой перспективных инвестиционных проектов. 5. Полезным будет дальнейшее расширение сотрудничества между Китайской Народной Республикой и Украиной в научной и образовательной сферах. 6. В повестку дня работы подкомиссии по вопросам торгово-экономического сотрудничества Комиссии по сотрудничеству между Правительством Украины и Правительством КНР следует включить актуальные вопросы международного сотрудничества Китайского Народной Республики и Украины в сфере туризма, курортов и гостиничного хозяйства. 7. Важным направлением активизации взаимных туристических потоков является устранение визовых ограничений. 8. Одним из направлений активизации международного сотрудничества КНР и Украины является развитие тематических (специальных) видов туризма, в первую очередь образовательного туризма.Item Особливості здійснення інноваційної діяльності в агропромисловому комплексі(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2017) Смирнов, Євген Валерійович; Smyrnov, Yevhen; Смирнов, Евгений Валерьевич; Кравець, І. В.; Kravets, I.В статті було детально опрацьовано питання, пов’язані з особливостями здійснення інноваційної діяльності підприємств агропромислового комплексу. Розглянуті основні засади та принципи державної політики в сільськогосподарській сфері, а також інфраструктурі АПК. Проведені дослідження та практичний досвід їх застосування й розвитку надали також змогу виділити в аграрному секторі основні етапи інноваційного процесу й визначити їх стратегічні імперативи і характеристики.Item Особливості кадрової політики в сучасному АПК(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018-03) Смирнов, Євген Валерійович; Smyrnov, Yevhen; Смирнов, Евгений Валерьевич; Гопанок, ІннаСтаття присвячена поглибленню вивчення питання удосконалення кадрової політики в агропромисловому комплексі. Розглянуті основні поняття та принципи здійснення кадрової політики на підприємствах. Проаналізований стан зайнятості населення, особлива увага приділена безробіттю та її причинам у сільській місцевості. Аналіз свідчить, що кількість зареєстрованих безробітних у сільській місцевості перевищує містян. Тому виникають проблеми агропромислових підприємствах, які пов‘язані із старінням нації, незацікавленості молоді у праці в селі, низький рівень підготовки кадрів, низькою оплатою праці і важкою фізичною роботою. Але ці та інші проблеми кадрової політики у АПК можна поступово вирішувати. Тому були запропоновані основні шляхи розвитку кадрової політики, що мають забезпечити ефективне формування та всебічний розвиток людського капіталу, підвищення конкурентоспроможності підприємств АПК, забезпечення прибутку.Item Особливості тарифоутворення на енергію в Україні та ЄС(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2020-10) Захарін, Сергій Володимирович; Zakharin, S. V.; Смирнов, Євген Валерійович; Smyrnov, Yevhen; Смирнов, Евгений ВалерьевичПредставлено огляд ресурсних теорій фірми (теорія відкритих інновацій, управління знаннями, концепція динамічних здатностей), які пояснюють природу виникнення сітьових бізнес-структур. An overview of the company’s resource theories (open innovation theory, knowledge management, the concept of dynamic capabilities), which explain the nature of network business structures are presented.