2018 рік
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 2018 рік by Subject "339.92"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Проблеми та механізми ефективності функціонування СОТ(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Тананайко, Тетяна С.; Tananaiko, TetianaВ умовах сьогодення багатостороння система перебуває в нестабільному стані: торговельні війни між глобальними економічними лідерами, зростання випадків неправомірного застосування тарифних і нетарифних заходів торговельного захисту, невиконання сторонами суперечок з торговельних питань рішень Груп експертів, безпрецедентне зростання кількості регіональних угод тощо. З огляду на глобальні виклики, що нещодавно постали перед багатосторонньою торговельною системою, а також на проблемні аспекти функціонування Світової організації торгівлі (СОТ) системного характеру майбутнє існування організації як ключового суб’єкта системи стоїть під питанням. Питання проблемних аспектів функціонування багатосторонньої торговельної системи вивчали зарубіжні вчені М. Есліг, Т. Котьєр, Е. Паттерсон, Е. Бекерс, Р. Тех, М. Рой, Р. Адланг, Х. Махмуд, Д. МкДеніелс, А. Моліна, Е. Вікстром, П. Діакантоні, К. Кастіло, серед вітчизняних вчених, чиї праці присвячені зазначеній тематиці, можна виокремити Т. Циганкову, Д. Лук’яненка, В. Геєця, І. Бураковського, О. Яценко, В. П’ятницького та інших. У статті проаналізовано системні прояви недостатньої ефективності функціонування багатосторонньої торговельної системи з урахуванням змін у часі. Метою роботи є проведення причинно-наслідкового аналізу недостатньої ефективності функціонування Світової організації торгівлі та пошук механізмів її підвищення. Визначено основні напрями діяльності СОТ як інституту, відповідального за розробку, імплементацію та дотримання універсальних норм і правил у сфері торгівлі, що потребують модернізації, а саме: механізм врегулювання суперечок, моніторинг торговельних політик членів і багатосторонній переговорний процес. Визначено причини та запропоновано можливі механізми вдосконалення подальшої роботи та підвищення результативності діяльності організації.Item Стратегічні напрями розвитку фінансової інфраструктури аграрного ринку України(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Поручник, Анатолій Михайлович; Poruchnyk, Anatolii; Поручник, Анатолий Михайлович; Войчак, Дмитро А.; Voichak, DmytroСучасна структурна динаміка розвитку аграрного ринку України визначальною мірою детермінується станом його фінансової інфраструктури, представленої насамперед системою банківського кредитування вітчизняного агропромислового комплексу (АПК). Метою статті є комплексний аналіз основних кількісних і якісних параметрів розвитку інфраструктурного потенціалу АПК України та обґрунтування фінансових механізмів його розбудови через призму системного включення вітчизняної аграрної інфраструктури у глобальні вартісні ланцюги, сформовані на базі багатонаціональних підприємств даного сектору. Конкурентною платформою для реалізації даного стратегічного завдання є Угода про асоціацію між Україною і ЄС, що створює для цього як нормативно-правові, так і соціально-економічні і науково-технологічні умови. На основі розкриття масштабів і динаміки банківського кредитування вітчизняного аграрного сектору конкретизовано основні проблеми його фінансової інфраструктури як у частині значного браку фінансування, так і недосконалих його форм, інструментів і механізмів. Обґрунтовано ключові напрями розбудови фінансової інфраструктури аграрного сектору України у контексті нагромадження аграрного капіталу, прискорення його обороту, підвищення масштабів безперебійного виробництва сільськогосподарської продукції, а також оперативного покриття часових розривів між вхідними і вихідними фінансовими потоками. Особливу увагу приділено інструментам державних дотацій, державних гарантій кредитів агропромисловому сектору, часткової компенсації державою коштів, витрачених аграріями на купівлю основних фондів і будівництво аграрної інфраструктури, здешевлення кредитних ресурсів вітчизняних тваринницьких комплексів на усіх етапах виробничого процесу. Визначено стратегічні пріоритети розвитку в Україні аграрних розписок як інноваційного фінансового інструмента розбудови вітчизняного аграрного сектору, що вже давно підтвердив свою високу ефективність у країнах — лідерах світового аграрного виробництва. Для досягнення поставленої мети використовувалися такі методи: діалектичний, історико-логічний, системний, метод аналізу і синтезу, кількісних і якісних порівнянь. The modern structural dynamics of the development of the agrarian market of Ukraine is substantially determined by its financial infrastructure, represented primarily by the system of bank lending to the domestic agro-industrial complex (AIC). The purpose of the article is a comprehensive analysis of the basic quantitative and qualitative parameters of the development of the agro-industrial complex of Ukraine infrastructure and the substantiation of the financial mechanisms of its development through the prism of systematic integration of domestic agricultural infrastructure into global value chains, formed on the basis of multinational enterprises of this sector. The competitive platform for the realization of this strategic objective is the Association Agreement between Ukraine and the EU, which creates for this purpose both regulatory, socio-economic and scientific and technological conditions. On the basis of the disclosure of the scale and dynamics of bank lending to the domestic agricultural sector, the main problems of its financial infrastructure have been specified both in terms of a significant lack of financing and its imperfect forms, tools and mechanisms. The key directions of the development of the agrarian sector of Ukraine financial infrastructure in the context of accumulation of agrarian capital, acceleration of its turnover, increase of uninterrupted production of agricultural products and operational coverage of time gaps between incoming and outgoing financial flows have been substantiated. Particular attention is paid to the instruments of state subsidies, state guarantees of agricultural credits, state partial compensation of funds spent by farmers on the purchase of fixed assets and the construction of agrarian infrastructure, cheapening of credit resources of domestic livestock complexes at all stages of the production process. The strategic priorities of the development of agrarian receipts in Ukraine as an innovative financial tool for the development of the domestic agricultural sector have been determined, which has long proved its high efficiency in the countries — leaders of world agricultural production. To achieve this goal, the following methods have been used: dialectical, historical-logical, systemic, method of analysis and synthesis, quantitative and qualitative comparisons.Item Інструменти інноваційного реформування національної системи митного регулювання(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Іринчина, Інна Борисівна; Irynchyna, Inna; Иринчина, Инна БорисовнаСтаттю присвячено науково-практичному обґрунтуванню інноваційних інструментів митного регулювання реалізації національних економічних інтересів. Реформування національної системи митного регулювання за необхідності захисту національних економічних інтересів в умовах інтеграції держави до глобальної торговельної системи вимагає пошуку інноваційних підходів. Обґрунтування інструментарію лібералізації митно-тарифного регулювання зовнішньої торгівлі в умовах трансформації світової системи зовнішньоторговельних відносин відображено в науково-практичних доробках Гуд А.М., Ліпіхіної Т.Д, Сторожчука В.М., чому вони присвятили останні дослідження. Проте, пошук інноваційних інструментів компромісу між інтеграційними намірами країни і протекціоністськими потребами національного виробництва, в умовах його прибуткової залежності від зовнішньоторговельних потоків актуалізується. Робота присвячена пошуку та обґрунтуванню інноваційних інструментів результативного реформування національної системи митного регулювання в умовах подальших глобалізаційних перетворень у світогосподарській системі. Реалізація інтеграційних намірів держав як суперечить, так і співпадає на світових ринках товарів, послуг, ресурсів, ідей. Ефективний досвід національних митних систем, що перебували й перебувають у стані реформування: Сінгапуру, Австралії, КНР, Малайзії, країн Північної Європи та Латинської Америки, вибір яких ґрунтувався на динаміці результативності їх зовнішньоторговельних відносин у межах глобального торговельного співтовариства, дозволив виокремити компетентності, яким мають відповідати оновлені/модернізовані інструменти системи митного регулювання. Сформовано авторський підхід до результативності реформування національної системи митного регулювання. Виходячи із компетентного навантаження на інструменти системи митного регулювання, 100 % результат від реформ забезпечуватиме на 20 % — ретельний прорахунок ефективної ставки митного тарифу та сукупних нетарифних інструментів по просуванню експортно/імпортних потоків у відповідності до національних економічних інтересів. 80 % результативності реформування забезпечуватиме втілення ефективних комунікативних технологій із державами глобального торговельного співтовариства. The article is dedicated to scientific-practical grounding of innovative tools of tax regulation of national economic interests realization. Reforming of national tax regulation system within necessity of protecting national economic interests under conditions of state integration into global trade system requires seeking innovative approaches. The set of tools of foreign trade customs-tariffs regulation under conditions of world foreign trade system relation transformation is reflected in scientific-practical works of Hud A.M., Lipikhina T.D., Storozhchuck V.M. who dedicated their last works to the subject. However, the search for innovative tools of compromise between integration intentions of the country and protectionist needs of national production under conditions of income dependence from foreign trade torrents is actualized. The work is dedicated to a search and grounding of innovative tools of efficient reforming of national tax regulation system under conditions of further globalization transformations in the world industry system. Countries’ integration intentions realization both contradict and coincide on the world markets of goods, services, resources, and ideas. Efficient experience of national tax systems that have been and are being reformed (e.g. Singapore, Australia, PRC, Malaysia, countries of Northern Europe and Latin America) and whose choice was based on efficient dynamics of their foreign trade relations within the global trade community let us distinguish competences which must be met by updated/modernized tools of tax regulation system. The author’s approach to efficiency of national tax regulation system reforming has been formed. On the basis of competent load onto tools of tax regulation system, 20 % out of 100 % reforming result will be provided by thorough calculation of efficient rate of tax tariff and joint non-tariff tools for promoting export-import torrents in accordance with national economic interests; and 80 % of reforming efficiency will be provided by implementation of efficient communication technologies with countries of the global trade community.