2022 рік
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 2022 рік by Title
Now showing 1 - 20 of 48
Results Per Page
Sort Options
Item Application of leading and lagging indicators for Resource Management in IT consulting industry(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Hrebliauskene, Beata; Grebliauskienė, Beata; Гребляускене, Беата; Kamienieva, Olena; Камєнєва, ОленаSuccess in the services sector depends on placing the appropriate resources on the right projects at the right time. For successful project completion and client satisfaction, this process must be managed effectively. Value-driven resource management is a thorough procedure that enables managers to fully utilize the talent of the resource pool. The purpose of this study was to explore application of leading and lagging indicators for resource management in IT consulting industry. Value-driven resource management acts as a major motivator for enhancing the sustainability and profitability of businesses. Leading and lagging indicators are both important for resource management, that is why tracking process of KPIs should be determined with all company groups. Provided research includes summary of in-depth interviews with one of the leading IT consulting companies — SIS, LLC. It was proved that key performance indicators — leading and lagging indicators — can be used for resource management in IT consulting industry to optimize resources. KPIs depends on the group which Resource Manager interacts, key performance indicators should include both leading and lagging indicators to provide a full picture of the company’s success. Looking from business perspective there is no centralized vision on the resource management of utilization of human resources. Traditionally human resource management deals with selection, career planning, retirement program, motivation. Utilization of human resource is covered by project management, but only in the frame of different projects. The need to discuss human resource utilization in the light of resource management emerges, especially it becomes crucial in IT consulting industry. The Resource Management Institute and other credible sources have conducted extensive research to support the claim that good resource management improves project performance (more effective, better margins, fewer cost overruns), better resource utilization, lower customer acquisition costs, and improved employee engagement leading to better employee retention of the right people. Управління ресурсами, орієнтоване на вартість, — це ретельна процедура, яка дає змогу менеджерам повністю використовувати потенціал пулу ресурсів. Мета дослідження полягала в вивченні застосування випереджаючих і відстаючих індикаторів для управління ресурсами в галузі ІТ-консалтингу. Управління ресурсами, орієнтоване на цінності, — головний мотиватор підвищення стійкості та прибутковості бізнесу. Випереджаючі та відстаючі показники є важливими для управління ресурсами, тому процес відстеження KPI слід визначати для всіх груп компаній. Надане дослідження включає підсумок глибинних інтерв’ю з однією з провідних ІТ-консалтингових компаній — SIS, LLC. Зазначено, що успіх у сфері послуг залежить від розміщення відповідних ресурсів у правильних проєктах у правильний час. Для успішного завершення проєкту та задоволення клієнтів цим процесом необхідно ефективно керувати. Було доведено, що ключові показники ефективності — випереджаючі та відстаючі — можна використовувати для управління ресурсами в галузі ІТ-консалтингу з метою оптимізації ресурсів. Ключові показники ефективності залежать від групи, з якою взаємодіє менеджер ресурсів, ключові показники ефективності повинні включати як випереджаючі, так і відстаючі показники, щоб надати повну картину успіху компанії. Якщо дивитися з точки зору бізнесу, централізованого бачення управління ресурсами та використання людських ресурсів немає. Традиційно управління персоналом займається відбором, плануванням кар’єри, програмою виходу на пенсію, мотивацією. Використання людських ресурсів охоплюється проєктним менеджментом, але тільки у межах різних проєктів. Виникає потреба обговорювати використання людських ресурсів у світлі управління ресурсами, особливо це стає вирішальним у галузі ІТ-консалтингу. У статті було зазначено, що ефективне управління ресурсами покращує ефективність проєкту (більш ефективне, краща маржа, менше перевитрат), краще використання ресурсів, менші витрати на залучення клієнтів і покращує залучення працівників, що призводить до краще утримання потрібних людей.Item Factors and motives for the formation and transformation of the Eurasian strategy of China(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Chzhou, Venlian; Чжоу, ВеньлянУ цій статті аналізуються мотиви Китаю запропонувати «Пояс і шлях» з трьох рівнів: внутрішнього, регіонального та глобального. До основних мотивів у Китаї належать надмірні потужності у вітчизняній промисловості Китаю, дисбаланс економічного розвитку між Сходом та Заходом та захист попиту на енергію. З точки зору регіону, він в основному аналізує Південно-Східну Азію, Центральну Азію, Південну Азію, Близький Схід тощо. До основних мотивів відносяться: забезпечення енергопостачання, безпека кордонів, захист суверенітету та територіальної цілісності Китаю та захист закордонних інвестицій та інтересів Китаю; на глобальному рівні: Основні мотиви впровадження стратегії «Один пояс-один шлях» включають сприяння інтернаціоналізації юаня, протистояння американській стратегії віднов-лення балансу між Азіатсько-Тихоокеанським регіоном Китаю тощо. Водночас, шляхом аналізу «мотивація формування євразійської стратегії», зроблено висновки щодо євразійської стратегії Китаю з виділенням внутрішніх, регіональних та глобальних цілей.Item Improvement of the work of project coordinators in consulting companies(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Velbrok, Vandzha; Wellbrock, Wanja; Велброк, Ванджа; Myslavska, Oleksandra; Миславська, Олександра Г.Coordination is an iterative process of gradually trust building, understanding, and working relationships. The purpose of this study was to review the experience of project coordination in consulting companies and construction industry. To analyze the difference between the role of coordinator and project manager, their main responsibilities and success factors in project management. For a deeper understanding of the issues and application of the applied nature of the study, interviews were conducted with coordinators and project managers at SIS, LLC. Based on the results of the interviews, it was proposed to standardize project management procedures for coordinators. SOPs are an important area of an effective coordination system to help develop transparent systems, implement error prevention measures, and facilitate corrective actions. Given that SIS, LLC provides its services in project implementation to companies in various business areas — all team members and managers must understand and know their responsibilities to make project management effective — without wasting time, money, and resources. Координація — це повторюваний процес поступового встановлення довіри, розуміння і робочих стосунків. У статті вивчено досвід координації проєктів у консалтингових компаніях і будівельній галузі. Проаналізовано різницю між роллю координатора і керівника проєкту, їх основні обов’язки та фактори успіху в управлінні проєктом. Проведено співбесіди з координаторами та керівниками проєктів ТОВ «СІС» для глибшого розуміння проблематики та застосування прикладного характеру дослідження. За результатами співбесід запропоновано стандартизувати процедури управління проєктами для координаторів. Доведено, що СОП — важлива сфера ефективної системи координації, яка допомагає розвивати прозорі системи, впроваджувати заходи запобігання помилкам і сприяти коригувальним діям. Як результат, ураховуючи те, що ТОВ «СІС» надає послуги з реалізації проєктів компаніям у різних сферах діяльності, показано, що усі члени команди та менеджери повинні розуміти та знати свої обов’язки, щоб управління проєктами було ефективним — без зайвих затрат часу, грошей і ресурсів.Item Sustainable directions of increasing scientific and innovative authorities in reforming the national economy(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Abdullayeva, Madina; Абдулаєва, Мадіна К.; Nasirkhodjaeva, Dilafruz; Насірходжаєва, Ділафруз СабітхановнаThe development of environmental problems, the emergence of environmental crises and catastrophes, and the rise in global problems observed today need immediate resolution. The issues related to the human factor and its activation in innovative development play an important role in the development of programs for socio-economic development of the country, the deepening of reforms. This article provides views on the development of competitive training for innovation in the context of globalization, increasing the prestige of scientific work, as well as scientifically based recommendations for capacity building. The reason for applying the cluster approach in the context of this work is the absence of effective organizational and economic mechanisms of interaction between special protection enterprises, enterprises for the production of environmentally-oriented products, processing enterprises, trading companies, authorities and scientific organizations. World experience shows the effectiveness of the creation and functioning of clusters in different segments of the economy. Their common feature is productivity gains in the cluster itself and in related sectors due to the synergistic effect. The analysis shows that clustering is one of the promising models of development and can provide the necessary dynamics of economic growth.Item Using statistical methods to analyze education(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Horna, Мaryna; Горна, Марина Олексіївна; Горная, Марина Алексеевна; Ishchuk, Yaroslava; Іщук, Ярослава Володимирівна; Ищук, Ярослава ВладимировнаMethods of statistical analysis, in particular sample surveys to monitor implementation of the Ukrainian education, are analyzed in the article. The topical issues that need to be addressed in evaluating secondary education reforms are outlined: the attitude of teachers belonging to all age categories to the reform of the Ukrainian education, the accessibility and effectiveness of professional development courses, the readiness to develop new educational programs, and the material equipment of classrooms depending on the type of area (urban or rural). The aim of the article is to obtain relevant statistical data on education and sup up the experience of monitoring studies in education using a combination of statistical methods. The article is based on general scientific methods: analysis and synthesis, comparisons, analysis of contingency tables, graphical method, etc. The correlation between the teacher’s age and his/her attitude to reform, the teacher’s training and retraining and his/her ability and desire to master new teaching methods, material support of the educational process and the type of area was analyzed. The hypotheses about the correlation of variables and the agreement of the respondents’ opinions were tested. The practice of implementing monitoring studies to meet the demands of administrations in analytical information on education is discussed. It is emphasized that more effective statistical and information technologies, forms and methods of statistical observations, including special and sample surveys, need to be used in statistical studies as an alternative to the traditional reporting. The need for elaborating methodological and organizational issues in plans of particular surveys with consideration to information support and advanced Internet, information & communication and digital technologies is highlighted. The end result of the study is to obtain statistically reliable data for analysis which results will enable to formulate conclusions and recommendations for actors of the educational process. The produced information can be useful for education authorities as the basis for taking administrative decisions. У статті проаналізовано можливості використання методів статистичного аналізу, зокрема вибіркових опитувань, для моніторингу розвитку української освіти. Окреслено актуальні питання, на які необхідно звернути увагу в оцінці реформ середньої освіти: ставлення вчителів усіх вікових категорій до реформування української освіти, доступність та ефективність курсів підвищення кваліфікації, готовність до розробки нових освітніх програм, матеріальне оснащення навчальних кабінетів залежно від типу місцевості (міська чи сільська). Метою статті є отримання відповідних статистичних даних про освіту та узагальнення досвіду моніторингових досліджень в освіті з використанням комбінації статистичних методів. Стаття базується на загальнонаукових методах: аналізі та синтезі, порівняннях, аналізі таблиць контингентності, графічному методі тощо. Досліджено співвідношення віку вчителя та його ставлення до реформування, підготовки та перепідготовки вчителя та його здібностей. Проаналізовано бажання оволодіти новими методами навчання, матеріальне забезпечення навчального процесу за напрямами навчання. Було перевірено гіпотези про кореляцію змінних та збіг думок респондентів. Обговорюється практика впровадження моніторингових досліджень для задоволення потреб органів управління в аналітичній інформації про освіту. Наголошується на необхідності використання спеціальних та вибіркових досліджень, як альтернативи традиційній звітності. Також обґрунтовано необхідність розроблення планів досліджень з урахуванням інформаційного забезпечення та можливостей мережі Інтернет, інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій. Кінцевим результатом дослідження є отримання статистично достовірних даних для аналізу, результати якого дозволять сформулювати висновки та рекомендації для суб’єктів освітнього процесу. Отримана інформація може бути корисною органам управління освітою як основа для прийняття управлінських рішень.Item Аналіз процесу цифрової трансформації в У країні: сучасні тенденції та перспективи розвитку(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Вридник, Володимир О.; Vrydnyk, VolodymyrУ статті розглянуто стан ринку інформаційних технологій на сучасному етапі та визначено топ інформаційних послуг, які користуються найбільшою популярністю. Проаналізовано ринок діджитал-технологій в Україні та визначено ключові показники його росту та проаналізовані сучасні технології, які застосовують підприємства у своїй діяльності. На основі дослідження інформаційних технологій в державному управлінні України проведено SWOT-аналіз і визначено основні перспективи державної політики цифрової трансформації в Україні. Глобальна технологічна революція визначає появу нових моделей ведення бізнесу та державного управління, у тому числі заснованих на цифрових платформах та інструментах. Яскравими характеристиками цифрової трансформації виступають: можливість швидкого масштабування, створення нової цінності продукту чи послуги за рахунок передових техноголій, оптимізація коштів, технологічні цикли виробництва послуг і взаємозв’язку з кінцевими споживачами та ін. Інновації XXI століття визначили появу нового економічного феномену — трансформації усталених соціальних відносин за допомогою еволюції технологій, що є в інформаційну епоху головним драйвером змін глобальної економіки, зокрема на рівні розвинутих держав, транснаціональних компаній чи маленьких стартапів. Цифрова трансформація знаменує переосмислення того, як організація або держава використовує технології, людей і процеси для пошуку нових моделей розвитку. Цей процес є динамічним, адже на сучасному технологічному етапі розвитку глобальних економічних систем ще не існує єдиного стандартизованного плану або фреймворку, який би регламентував послідовний алгоритм впровадження цифрових змін, їх адаптацію до різних сфер соціально-економічних відносин. На даному етапі, ми маємо лише кілька вдалих прикладів і досвід піонерів цифрової трансформації, а саме серед країн: Естонії, Канади та Швеції, та серед компаній — Samsung, Grammarly і Tesla. Здебільшого, саме першопрохідники мають змогу бути на передовій і вирішувати проблеми, які в майбутньому допоможуть оптимізувати процес цифрової трансформації. The article examines the state of the information technology market at the present stage and identifies the top information services that are most popular. The market state of digital technologies in Ukraine and technologies used by enterprises in their activities were analyzed. Also, key indicators of growth were identified. Based on the study of information technologies in the public administration of Ukraine, a SWOT analysis was conducted and the main prospects of the state policy of digital transformation in Ukraine were determined. The global technological revolution is driving new models of business and governance, including those based on digital platforms and tools. Prominent characteristics of digital transformation are: the ability to quickly scale, create new value of a product or service through advanced technology, optimization of funds, technological cycles of production of services and relationships with end users, and others. 21st century innovation has marked the emergence of a new economic phenomenon — the transformation of established social relations through the evolution of technology, which in the information age is the main driver of change in the global economy, including developed countries, multinationals or small startups. Digital transformation marks a rethinking of how an organization or state uses technology, people and processes to find new models of development. This process is dynamic, because at the current technological stage of development of global economic systems there is no yet single standardized plan or framework that would regulate a consistent algorithm for implementing digital changes, their adaptation to different areas of socio-economic relations. At this stage, we have only a few successful examples and experiences of the pioneers of digital transformation, namely among the countries: Estonia, Canada and Sweden, and among the companies — Samsung, Grammarly and Tesla. For the most part, it is pioneers who have the opportunity to be at the forefront and solve problems that will help optimize the process of digital transformation in the future.Item Аналіз інструментів digital-маркетингу для ефективної лідогенерації у секторі B2B(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Прощенко, Андрій К.; Proshchenko, AndriiСектор B2B займає значну частку світового ринку і динамічно розвивається. Проте деталі B2B сектор та його основні інструменти комунікацій ще недостатньо вивчені. У цій статті розглянуто основні інструменти та методи цифрового маркетингу для B2B підприємств, які можна використовувати для ефективної генерації лідерів та максимального залучення потенційних клієнтів. Проаналізовано особливості B2B маркетингу та його відмінності від B2C маркетингу. Показано, що сектор B2B охоплює комерційну взаємодію юридичних осіб. Маркетинг B2B принципово відрізняється від маркетингу B2C складністю підходу, довжиною контактного ланцюжка та кількістю людей, які взаємодіють до прийняття рішення про покупку. Найважливішими цілями маркетингової стратегії B2B є залучення потенційних клієнтів і збільшення продажів. Висвітлено основні інструменти лідогенерації в B2B секторі, їх переваги та недоліки. Показано, що основним інструментом лідогенерації в B2B секторі є офіційний багатофункціональний сайт компанії, що є його візитною карткою та офіційним віртуальним представником. Це центральна ланка інтернет-маркетингу для підприємств сектору B2B. Доведено, що онлайн-реклама є ключовим інструментом підвищення привабливості сайту, а контент-маркетинг — інструментом збільшення відвідуваності сайту. Запропоновано алгоритм формування комунікаційної стратегії для ефективної лідогенерації у B2B секторі. Аргументовано, що процес розробки цієї стратегії дуже важливий, оскільки сьогодні ринок переповнений конкурентоспроможними пропозиціями, а споживачі стають більш вимогливими до покупок, особливо в секторі B2B, в якому інтерес до продукту / послуги — значущий фактор. Доведено, що стратегії залучення потенційних клієнтів у секторі B2B є унікальними для кожної компанії-клієнта, і багато критеріїв можуть впливати на просування та вибір цифрових каналів. The B2B sector occupies a significant share of the world market and is developing dynamically. However, the details of B2B communications and their main tools are not yet sufficiently studied. This article will consider the main tools and methods of digital marketing for B2B enterprises that can be used for effective lead generation and maximum attraction of potential customers. The article examines the peculiarities of B2B marketing and its differences from B2C marketing. The B2B sector covers the commercial interaction of legal entities. B2B marketing fundamentally differs from B2C marketing in the complexity of the approach, the length of the contact chain and the number of people who interact before making a purchase decision. The most important goals of a B2B marketing strategy are lead generation and increased sales. The article highlights the main tools of lead generation in the B2B sector, their advantages and disadvantages. The main tool for lead generation in the B2B sector is the company’s official multifunctional website. The company’s website is a business card and an official virtual representative. It is the central link of Internet marketing for enterprises of the B2B sector. In turn, online advertising is a key tool for increasing the attractiveness of a website, and content marketing is a tool for increasing site traffic. The article proposes an algorithm for forming a communication strategy for effective lead generation in the B2B sector. The process of developing this strategy is very important, because today the market is flooded with competitive offers, and consumers are becoming more demanding about purchases, especially in the B2B sector, where interest in the product/service is an important factor. In addition, lead generation strategies in the B2B sector are unique for each client company, and many criteria can influence the promotion and choice of digital channels.Item Антикризове державне управління: удосконалення понятійно-категоріального апарату та класифікації видів криз(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Буркова, Людмила Анатоліївна; Burkova, Liudmyla; Поросла, Поліна Вадимівна; Porosla, PolinaЗ’ясовано за результатами проведеного дослідження, що у трактуванні поняття «криза» існує величезна кількість визначень, що вже вказує на складність у розумінні досліджуваного питання. Показано, що у літературі синонімом до поняття «криза» досить часто використовують такі терміни, як «небезпека», «непередбачувані обставини», «надзвичайна ситуація», «лихо», що є недостатньо коректним. Здебільшого дослідники характеризують кризу, розглядаючи її виникнення на рівні підприємства, пов’язуючи з впливом на регіон або галузь. Досліджено, що сутність кризи, різноманіття її проявів і характеристик знаходять відображення в класифікаціях кризи. При цьому серед науковців немає єдності поглядів ані щодо видів кризи, ані щодо її типів. Показано, що в питаннях класифікації, найбільш вдалим є поділ кризи на такі види: фінансова, економічна, соціальна, екологічна, корпоративна та репутаційна. Однак ця класифікація не ураховує кризи, що стосується держави, а її ліквідація потребує залучення державних органів. Запропоновано класифікацію видів кризи розширити, доповнюючи її кризою державного управління та кризою політичною. Зауважено, що питанням дослідження видів кризи приділяється недостатньо уваги, а іноді у літературних джерелах ці поняття навіть ототожнюються, що вважаємо недостатньо коректним. Встановлено, що сучасні дослідження поняття «криза державного управління» досить фрагментарні, а існуючі не повною мірою розкривають зміст. Уточнено, з урахуванням цього, що дефініцію категорії «криза державного управління». Показано, що в Україні усталеність терміна «антикризове управління» відбулося з прийняттям Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом». Це сприяло розумінню дослідниками антикризового управління здебільшого як інструменту оздоровлення підприємства, що перебуває у процедурі банкрутства. Згодом науковці та практики багатьох країн застосування антикризового управління виключно на рівні підприємства розширили й на інші сфери зокрема й на державне управління. Проаналізовано дослідження у сфері державного управління та визначено, що освітлення можливих антикризових технологій у державному управлінні є дещо поверховим. Здебільшого пропозиції зводяться до застосування системного підходу до управління державою, що характеризується зміною системи державного управління у цілому та кадровими зміни. Підтверджено, що категорію «антикризове державне управління» дослідники розглядають окремо два поняття: «антикризове управління» та «державне управління». Вважаємо це недостатньо коректним. Показано, що наявні визначення не повною мірою розкривають сутність досліджуваної категорії. Уточнено дефініцію категорії «антикризове державне управління». According to the results of the conducted research, it was found that in relation to the understanding of the essence of the concept of «crisis», there is a huge number of its definitions, which is already a recognition of the complexity in understanding this concept. In addition, quite often in the literature, the following terms are used as synonyms for the concept of «crisis»: «danger», «unforeseen circumstances», «emergency situation» and «disaster», which is not correct enough. In addition, most researchers characterize the crisis by considering its occurrence at the enterprise level, linking it to the impact on the region or industry. The essence of the crisis, the variety of its manifestations and characteristics are reflected in the classifications of the crisis. At the same time, there is no unity of opinion among scientists either regarding the types of crisis or its types. Regarding the classification, it is determined that the most successful is the division of the crisis by scientists into the following types: financial, economic, social, environmental, corporate and reputational. However, at the same time, this classification does not take into account the crisis that concerns the state, and its elimination requires the involvement of state bodies. Therefore, it is proposed to expand the classification of types of crisis by supplementing it with a crisis of public administration and a political crisis. It is worth noting that currently insufficient attention is paid to research issues of these types of crisis, and sometimes in literary sources these concepts are even equated, which is not correct enough. It has been established that today the research into the essence of the concept of «crisis of public administration» is quite fragmentary, and the existing definitions do not fully reveal its meaning. Taking this into account, the definition of the category «public administration crisis» has been clarified. Regarding the sustainability of the term «anti-crisis administration», it began to be actively used in Ukraine with the adoption of the Law of Ukraine «On restoring the debtor’s solvency or declaring him bankrupt». As a result, this led researchers to understand anti-crisis management mostly as a tool for improving the company undergoing bankruptcy proceedings. Subsequently, scientists and practitioners of many countries extended the application of anti-crisis management exclusively at the enterprise level to other areas, including public administration. Research in the field of public administration was analyzed and it was determined that the illumination of possible anti-crisis technologies in public administration is somewhat superficial. For the most part, the proposals are reduced to the application of a systemic approach to state management, which is characterized by a change in the system of state management as a whole and personnel changes. As for the category «anti-crisis state administration», researchers mostly consider two concepts separately: «anti-crisis administration» and «state administration», which is not correct enough. Existing definitions do not fully reveal the essence of this category. Taking into account the above, the definition of the category «anti-crisis public administration» has been clarified.Item Використання інформаційних технологій для автоматизації обліку розрахунків із постачальниками та підрядниками: спеціальне прикладне програмне забезпечення(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Голобородько, Тетяна В.; Holoborodko, Tetiana; Шепелюк, Віра А.; Shepeliuk, Vira; Чигрин, Катерина С.; Chyhryn, KaterynaУ сучасних умовах особливе значення набуває автоматизація системи обліку, оскільки це впливає на результат діяльності суб’єкта господарювання. Чим швидше оброблятимуться дані, тим якіснішими будуть прийняті управлінські рішення. У науковій статті проведено аналіз програмного продукту, який безпосередньо використовують для автоматизації бухгалтерського обліку на українських підприємствах. Розкрито основні можливості програми BAS Бухгалтерія для ведення бухгалтерського та податкового обліку, зокрема обліку з постачальниками та підрядниками. Розкрито основні критерії стосовно здійснення операцій надходження товарів, робіт, послуг, реєстрації вхідних податкових накладних та актів звіряння, виявлено критичні моменти та недоліки програми. Розкрито переваги переходу з паперової форми зберігання документації на електронну. Оцінено технічні можливості для здійснення документування з постачальниками та підрядниками для прийняття рішення у виборі найбільш ефективного способу організації автоматизованого бухгалтерського обліку. Зазначено, що бухгалтерська програма як інформаційна технологія повинна забезпечувати можливість автоматизації обробки облікової інформації на всіх ділянках обліку, починаючи з процесу збору та реєстрації інформації, тобто автоматизації первинного обліку з застосуванням обчислювальної техніки та з дотриманням принципів бухгалтерського обліку. Сьогодні кожне підприємство намагається запроваджувати автоматизацію обліку чи удосконалити вже існуючу систему, якщо її ефективність та віддача залишається низькою. Така ситуація виникає за відсутності наукових досліджень автоматизації різних об’єктів обліку, зокрема обліку розрахунків з постачальниками та підрядниками. In modern conditions, the automation of the accounting system is of particular importance, since it affects the result of the business entity’s activity. The faster the data is processed, the better management decisions will be made. The scientific article analyzes a software product that is directly used to automate accounting at Ukrainian enterprises. The main capabilities of the BAS Accounting program for accounting and tax accounting, including accounting with suppliers and contractors, are revealed. The main criteria related to the implementation of transactions for receipt of goods, works, services, registration of incoming tax invoices and reconciliation acts were revealed, critical points and shortcomings of the program were revealed. The advantages of the transition from paper storage of documentation to electronic are revealed. Assessed technical capabilities for documenting with suppliers and contractors to make a decision in choosing the most effective way to organize automated accounting. The article states that the accounting program as an information technology should provide the possibility of automating the processing of accounting information in all areas of accounting, starting with the process of collecting and registering information, that is, automating primary accounting using computer technology and adhering to the principles of accounting. Today, every enterprise is trying to introduce accounting automation or to improve an already existing system, if its efficiency and return remain low. This situation arises in the absence of scientific research on the automation of various accounting objects, in particular accounting of payments with suppliers and contractors.Item Генезис становлення сфери охорони здоров’я: зародження та розвиток(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Шапран, Олександр Андрійович; Shapran, Oleksandr; Шапран, Александр АндреевичСфера охорони здоров’я є предметом зацікавленості вчених протягом всієї історії становлення науки. Архаїчна актуальність носить міжнауковий характер медичного, філософського, історичного, економічного, організаційного та інших напрямків наукового пізнання. Медичні науки спрямовані на вивчення процесів в організмі людини, стани, захворювання та методи їх лікування, запобігання, зміцнення здоров’я [2]; за Гіппократом [9]: «Медицина наскільки мало може обходитися без загальних істин філософії, наскільки остання — без фактів, що постачаються їй медициною» — тому філософія та медицина тісно взаємодіють у дослідженні людини, зокрема у розділі філософії «філософія медицини»; історія уособлює процес еволюції та розвитку людини, а також організації її діяльності; за допомогою результатів науково-технічного прогресу розвиток медицини значно впливає на економіку становлення країн світу; менеджмент виділяє окремий напрям менеджменту бізнес-адміністрування (МБА) — МБА у галузі охорони здоров’я у відповідністю з потребами ринку та науковою підтримкою. Так чи так, генезис відображає передумови появи моделей охорони здоров’я країн світу, умови їх імплементації та адаптування через зміни зовнішніх та внутрішніх факторів господарювання, а також поточний стан та проблемне поле суб’єктів галузі, що уособлює актуальність дослідження. Розшарування історії медицини на загальну та спеціальну відображає глибину результатів історичних досліджень як охорони здоров’я вцілому, так і окремих її галузей. Вивчення етапів становлення охорони здоров’я, модель якої переважає на сьогодні у суспільстві та здійснюється на основі загальної теорії медицини, а також теорії еволюції економік країн світу, дозволить зрозуміти передумови формування систем охорони здоров’я країн світу, які переважають на сьогодні. The field of health care has been of interest to scientists throughout the history of science. Archaic relevance is interdisciplinary nature of medical, philosophical, historical, economic, organizational and other areas of scientific knowledge. The purpose of medical sciences are the following: studying the processes in the human body, conditions, diseases and methods of their treatment, prevention, health promotion [2]; according to Hippocrates [9]: «How medicine can do without the general truths of philosophy, how much the latter — without the facts supplied to it by medicine» — so philosophy and medicine work closely together in human research, in particular in the philosophy of «philosophy of medicine»; history embodies the process of evolution and development of man, as well as the organization of its activities; through the results of scientific and technological progress, the development of medicine significantly affects the economy of the world; Management allocates a separate area of business administration management (MBA) — MBA in the field of health care in accordance with market needs and scientific support. Either way, the genesis reflects the preconditions for the emergence of health paterns in the world, the conditions for their implementation and adaptation through changes in external and internal economic factors, as well as the current state and problem field of the industry, which embodies the relevance of the study. The stratification of the history of medicine into general and special reflects the depth of the results of historical research in both health care as a whole and its individual branches. The study of the stages of health care, the model of which prevails in society today and based on the general theory of medicine, as well as the theory of evolution of world economies, will understand the prerequisites for the formation of health systems in the world.Item Гібридні оцінки результативності маркетингу та комерційної діяльності підприємств(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Олексюк, Олексій Іванович; Oleksiuk, Oleksii; Олексюк, Алексей Иванович; Шафалюк, Олександр Казимирович; Shafaliuk, Oleksandr; Шафалюк, Александр КазимировичКритично проаналізовано ключові проблеми і підходи щодо оцінювання результативності маркетингової та комерційної діяльності підприємств. Визначено перспективні напрямки їх еволюції і прогресу за умов нової економіки та розвитку бізнес-моделей сучасних компаній. Досліджено передумови та оцінено результативність класичних і сучасних підходів конструктивного обґрунтування та долання суб’єктивності у прийнятті управлінських рішень, пов’язаних з розвитком маркетингової і комерційної діяльності підприємств, у тому числі з урахуванням нових передумов ефективності бізнесу, інформаційно-сервісної домінанти глобальних економічних систем. Доведено доцільність конструктивного наукового й практичного опрацювання існуючих і популярних сьогодні підходів до аналітичного оцінювання ефективності комерційних і маркетингових проектів/операцій на базі трьох фундаментальних блоків використання інформації людиною: єдиного часового горизонту узагальнення та оцінювання, когнітивного наповнення та порівняльної логіки. Це забезпечує правильне розуміння відмінностей і корисності усіх KPI в управлінні розвитком комерційної діяльності, маркетингового менеджменту компаній. Показано і доведено перспективність сприйняття та застосування індикаторів результативності комерційної діяльності та маркетингу, за конструктивної систематизації оцінок із використанням гібридних характеристик задіяних показників. Розроблено й обґрунтовано практичні рекомендації та удосконалені методичні алгоритми гібридних оцінок результативності маркетингової і комерційної діяльності, у тому числі з комплексним урахуванням нефінансових її аспектів. Здійснено показову апробацію використання показників, що інтегрують у собі ресурсну, інформаційну та часову ефективність щодо процесів створення маркетингових повідомлень цільовим аудиторіям підприємства, з підтвердженням їх комерційної та економічної результативності. Демонструється значущість методологічної цілісності і чистоти, а також системності у розвитку концепцій та підходів в оцінюванні потенційних і фактичних ефектів управління діяльністю підприємств, визначено вектори прогресу за цим напрямком. The key problems and approaches to evaluating the effectiveness of marketing and commercial activities of enterprises are critically analyzed. The perspective directions of their evolution and progress under the conditions of the new economy and development of business models of modern companies are determined. The article examines the prerequisites and evaluates the effectiveness of classical and modern approaches to constructive justification and overcoming subjectivity in making management decisions related to the development of marketing and commercial activities of enterprises, including new prerequisites for business efficiency, information and service dominance of global economic systems. The expediency of constructive scientific and practical elaboration of existing and popular approaches to analytical evaluation of efficiency of commercial and marketing projects / operations on the basis of three fundamental blocks of human information use is proved: single time horizon of generalization and evaluation, cognitive content and comparative logic. This provides a correct understanding of the differences and usefulness of all KPIs in the management of business development, marketing management of companies. The prospects of perception and application of indicators of efficiency of commercial activity and marketing, at constructive systematization of estimations with use of hybrid characteristics of the involved indicators are shown and proved. Practical recommendations and methodical algorithms of hybrid estimations of efficiency of marketing and commercial activity are developed and proved, including with the complex consideration of its nonfinancial aspects. Demonstrative approbation of the use of indicators that integrate resource, information and time efficiency of the processes of creating marketing messages to target audiences of the enterprise, with confirmation of their commercial and economic effectiveness. The importance of methodological integrity and purity, as well as systematization in the development of concepts and approaches in assessing the potential and actual effects of enterprise management, demonstrates the vectors of progress in this area.Item Динаміка розвитку глобального ринку послуг з інтеграції даних в умовах становлення цифрового суспільства(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Яценко, Ольга Миколаївна; Yatsenko, Olha; Яценко, Ольга Николаевна; Осадчук, Валерія Євгенівна; Osadchuk, ValeriiaІз процесом цифровізації суспільства дані, безсумнівно, стають одним із найцінніших активів бізнесу. Оскільки системи та їх зв’язок надзвичайно важливі для сучасних організацій, глобальний ринок інтеграції даних швидко зростає. У статті здійснено комплексне дослідження стану, кон’юнктури та ключових тенденції розвитку глобального ринку послуг з інтеграцію даних, що нарощує значення на міжнародній арені та відкриває нові можливості зростання для іноземних та українських компаній в умовах становлення цифрового суспільства. Проаналізовано динаміку розвитку та місткість глобального ринку послуг із інтеграції даних за роками. Систематизовано та доповнено схему аналізу глобального та регіонального ринків, їх сегментацію та розрахунку частки компанії на них за допомогою початкового визначення материнського та цільового ринків. Визначено основні сегменти за компонентами, розгортаннями, розміром організацій, бізнес-додатками, кінцевими користувачами і регіонами, їх динаміку зростання та прогнозовані їх ринкові розміри у період 2018–2022 рр. Розраховано сукупний середньорічний темп зростання станом на прогнозований 2029 р. для різних регіонів та бізнес-додатків. Виявлено основних перспективних лідерів, ключових продавців, лідерів ніші, новаторів ринку та глобальних гравців в цілому, серед яких є й українські фірми; частки компаній на ринку станом на 2021 р. Проаналізовано їх діяльність щодо конкурентних розробок, таких як спільні підприємства, злиття і поглинання, розробка нових продуктів, розширення та науково-дослідна діяльність на глобальному ринку інтеграції даних. Досліджено потенціал розвитку вітчизняного ринку ІТ-технологій, даних та послуг щодо їх інтеграції. Проведено SWOT-аналіз ринку із виокремленням сильних і слабких сторін функціонування ринку, а також загроз та можливостей впливу на нього факторів зовнішнього середовища, з’ясовано основні фактори, що впливають на розвиток ринку, а саме — рушійні сили, обмеження та специфічні для галузі виклики. With the process of digitization of society, data is undoubtedly becoming one of the most valuable business assets. As systems and their communication are extremely important to today’s organizations, the global data integration market is growing rapidly. The issue of the development of innovations in the IT sector, the digital economy, and its impact on changes in people’s lives is being dealt with by both domestic and foreign scientists, among whom we can distinguish L. Antoniuk, V. Bazilevich, O. Drobotiuk, Z. Kanbolat, S. Moro, F. Pinarbazi, M. Porata, T. Tsygankova, A. Shemeta, O. Yaremenko, O. Yatsenko, and others. In the article, it goes about a comprehensive study of the state, conjuncture, and key trends in the development of the global market of data integration services, which is increasing its importance in the international arena and opens up new growth opportunities for foreign and domestic companies, in the conditions of the formation of a digital society, is carried out. The dynamics of development and the capacity of the global data integration services market by years are analyzed. Systematized and supplemented the scheme of analysis of global and regional markets, their segmentation, and calculation of the company’s share in them using the initial definition of parent and target markets. The main segments by components, deployments, size of organizations, business applications, end users, and regions are determined, as their growth dynamics and their projected market sizes in the period 2018-2022. The cumulative average annual growth rate as of forecasted 2029 is calculated for various regions and business applications. The main prospective leaders, key sellers, niche leaders, market innovators, and global players, in general, have been identified, including Ukrainian firms; market shares of companies as of 2021, their activities for competitive developments such as joint ventures, mergers and acquisitions, new product development, expansions, and research activities in the global data integration market are analyzed. The development potential of the domestic market of IT technologies, data, and services regarding their integration has been studied. A SWOT analysis of the market was carried out, highlighting the strengths and weaknesses of the market functioning, as well as threats and opportunities for the influence of external factors on it, the main factors affecting the development of the market, namely driving forces, limitations, and challenges specific to the industry, were clarified.Item Досвід діяльності українських бізнес-акселераторів(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Ямненко, Галина Євгенівна; Yamnenko, Halyna; Ямненко, Галина Евгеньевна; Долгова, Людмила Іванівна; Dolhova, Liudmyla; Долгова, Людмила ИвановнаУ статті описано особливості бізнес-акселераторів як особливих суб’єктів господарювання з підтримки інноваційних стартапів, які мало відомі, але користуються все більшим визнанням та стрімкою популярністю серед молодих підриємців та засновників нових компаній. Метою статті є характеристика особливостей українських бізнес-акселераторів та їх досвід у підтримці вітчизняних стартапів. Встановлено, що у розвинутих країнах акселератори є важливим суб’єктом інноваційної підприємницької екосистеми. За допомогою акселераторів стартапи можуть перевірити життєздатність нового продукту чи послуги та отримати умови для масштабування бізнесу. Довгостроковими цілями бізнес-акселератора є: допомогти бізнесу, який він підтримує, швидко вирости і стати прибутковим, окупати свої інвестиції. При дослідженні діяльності українських акселераторів виявлено, що всі програми мають схожий формат та структуру, але відрізняються наявністю додаткових можливостей залежно від спрямованості акселератора. Аналіз показав, що найбільшу зацікавленість для розвитку в акселераційних програмах викликають проекти стартапів, які зосереджені на наданні сервісних послуг, створенні обладнання чи продукції, додатків та чат-ботів. Помічено, що найбільша частка припадає на акселераційні програми тривалістю 3 місяці, інвестиційною винагородою зазвичай є участь у прибутках новоствореної компанії, хоча існують і безкоштовні програми. Відзначено, що обсяг пропонованих інвестицій в акціонерний капітал стартапів може відрізнятися в різних бізнес-акселераторах: від $10 тис. до $100 тис. (залежить від різних факторів), при цьому отримана частка в капіталі компанії може бути від 1 до 10 %. Слід зауважити, що для молодих компаній співпраця з акселератором дозволить отримати багато переваг, але для того, щоб пройти конкурсний відбір необхідно працювати над відповідністю критеріям програми. Узагальнено, що для молодих компаній співпраця з акселератором дозволить: отримати вигоду від роботи з інноваціями; запускати нові продукти та бізнес-моделі; виявити інноваційні тенденції та загрози; залучати творчі, прогресивні таланти; впроваджувати інноваційні рішення в наявні послуги; адаптувати свою цифрову стратегію до нового світу після Covid. This article has described the specific features of business accelerators as special business subjects for support of innovative startups, which are little known, but are increasingly recognized and are increasingly popular among young entrepreneurs and founders of new companies. This article aims to characterize the peculiarities of Ukrainian business accelerators and their experience in supporting domestic startups. It was found that in developed countries accelerators are an important subject of the innovative enterprise ecosystem. Accelerators enable startups to test the viability of a new product and provide opportunities for business scaling. The long-term goals of the business accelerator are to help the business that it supports, quickly grow and become profitable, and to recoup its investments. The study of Ukrainian accelerators showed that all programs have a similar format and structure, but differ in the presence of additional features depending on the orientation of the accelerator. The analysis showed that the greatest interest for development in accelerator programs is for startup projects focused on service delivery, creation of equipment and products, add-ons, and chat bots. It was noted that the largest share is for acceleration programs of 3 months, the investment reward is usually participating in the profits of the new company, although there are also free programs. It was noted that the size of investments into equity capital of startups may be different in various business acceleration centers: from $10,000 to $100,000 (depending on some factors), while the share in the company’s capital could be from 1 to 10 %. It should be said that for young companies, cooperation with an accelerator will provide many advantages, but to pass the competitive selection it is necessary to work on complying with the program’s criteria. It is summarized that for young companies, cooperation with the accelerator will allow them: to benefit from working with innovation; launch new products and business models; identify innovative trends and threats; attract creative, progressive talents; implement innovative solutions to existing services; adapt their digital strategy to the new world after Covid.Item Економічна ефективність виробництва та управління комерційною діяльністю підприємств галузі овочівництва в умовах сучасного бізнес-середовища(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Чернега, Інна І.; Cherneha, Inna; Князєв, Данило О.; Kniaziev, Danylo; Пономарьова, Марина С.; Ponomarova, Maryna; Бленда, Наталія О.; Blenda, NataliiaУ статті проаналізовано та визначено, що від кожного комерційного процесу залежать ефективність комерційної діяльності, яка акумулює потенціал підприємства. Метою роботи є розкриття основних показників економічної ефективності виробництва та управління комерційної діяльністю підприємств галузі овочівництва в умовах бізнес-середовища. Показано, що характерними рисами функціонування комерційної діяльності є комплексність, системність, об’єктивність та ефективність, які дозволяють сформувати ефективну систему управління. Доведено, що досліджувані елементи ринкового середовища впливають на господарську діяльність підприємств більш м’яко та прогнозовано, на відміну від державних методів. З’ясовано, що ринкові фактори створюють саме ті необхідні для розвитку стимули й природні важелі регулювання, таким чином формуючи економічний механізм. Показано, що зростаюча конкуренція вимагає від підприємця такої організації господарської діяльності, за якої найвищі результати досягаються за найменших затрат. Підтверджено, що в умовах ринку виникає потреба в розширенні управлінських завдань, придатних для різноманітних форм власності та розвитку комерційної діяльності торговельних підприємств. Іншими словами, передбачається постійний пошук шляхів удосконалення управління. An important factor in the structural changes of the national economy is the development of the commercial activity, which ensures the balance of production and consumption in regional and branch markets and promotes the development of enterprises of various types of economic activity. Management is aimed at optimizing the work of employees in order to increase the efficiency of commercial processes and achieve the ultimate goals of the enterprise. Among domestic scientists whose careers are devoted to the mentioned topic, we can single out Karman O.M., Shvets, G.O., Zakharchuk O.V., Ulyanich O.I., Kovtunyuk Z.I., Ketskalo V.V., Ulyanich K.F., Rogova O.V., Kravchenko V.A., Kornienko S.I., Teryokhina L.A., Ilyinova E.M., Yurlakova O.M., Leus L.L., Sevidova I. O., Leshchenko L.O., Khareba V.V., Khareba O.V., Furman V.A. and other. Vegetable crops can rightly be called the third bread of the population. Vegetable products are diverse: root crops, stems, leaves, flowers, and fruits, which, as a rule, have dietary, protective, and medicinal properties. The Cabinet of Ministers of Ukraine dated October 21, 2020, No. 1333 approved the concept of the State target program for the development of vegetable growing until 2025. The article analyzed and determined that the effectiveness of the commercial activity, which accumulates the potential of the enterprise, depends on each commercial process. The purpose of the work is to reveal the main indicators of the economic efficiency of production and management of commercial activities of enterprises in the field of vegetable growing in the conditions of a business environment. Complexity, systematicity, objectivity, and efficiency are characteristic features of the functioning of commercial activity, which allow for the formation of an effective management system. These market environment elements affect enterprises’ economic activity more gently and predictably, in contrast to state methods. In addition, market factors create exactly the incentives and natural regulatory levers necessary for development, thus forming an economic mechanism. The growing competition requires an entrepreneur to organize business activities in which the highest results are achieved at the lowest costs. In market conditions, there is a need to expand management tasks suitable for various forms of ownership and the development of commercial activities of trading enterprises. In other words, a constant search for ways to improve management is assumed.Item Контролінг на аграрному підприємстві(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Сас, Ірина Сергіївна; Sas, Iryna; Сас, Ирина Сергеевна; Демченко, Марія В.; Demchenko, Mariia; Сич, Валентина П.; Sych, ValentynaДосліджено розуміння науковцями методу контролінгу та інструментів контролінгу. Пропонується класифікувати інструменти (методи) контролінгу, що можуть ним активно використовуватися на підтримку контролінгу витрат, на методи, що забезпечують розрахунок собівартості та впливають на її величину (методи обліку), методи, що визначаються характером поставлених завдань контролінгу витрат (методи аналізу, методи планування), методи, що забезпечують достовірність даних про витрати та об’єкти витрат (методи контролю), методи, що визначаються характером даних (дані планування витрат, дані управлінського обліку витрат, дані аналізу витрат, дані контролю витрат). Перспективою наступних досліджень було прийнято потребу розгляду таких інструментів контролінгу витрат АПК, як аналіз співвідношення «витрати — обсяг — прибуток» (CVP-аналіз), ресурсний аналіз, облік та аналіз витрат за центрами відповідальності, метод «кайзенкостинг», метод «таргет-костинг». Запропоновано поділяти методи, які використовуються в контролінгу витрат на ті, що забезпечують розрахунок собівартості та впливають на її величину — методи обліку; визначаються характером поставлених завдань контролінгу витрат — методи аналізу, методи планування; забезпечують достовірність даних про витрати та об’єкти витрат — методи контролю; визначаються характером даних (дані планування витрат, дані управлінського обліку витрат, дані аналізу витрат, дані контролю витрат). The article deals with scientific interpretation of controlling methods and controlling instruments. It is proposed to classify the controlling tools (methods) that can be actively used by him in support of cost controlling into: methods that ensure the calculation of the cost price and affect its value (accounting methods), methods determined by the nature of the tasks of cost controlling (analysis methods, methods planning), methods that ensure the reliability of data on costs and cost objects (control methods), methods determined by the nature of the data (cost planning data, cost management accounting data, cost analysis data, cost control data). The perspective of further research was the need to consider such tools for controlling costs of the agricultural industry, such as: analysis of the ratio «costs — volume — profit» (CVP analysis), resource analysis, accounting and analysis of costs by responsibility centers, the «kaizen costing» method, the « target costing». It is proposed to divide methods (instruments) used in expenditure controlling into: methods which guarantee cost accounting and influence their value (accounting methods), methods which are identified by the kind of tasks of expenditure controlling (methods of analysis, methodsof planning), methods which guarantee reliability of expenditure data and expenditure objects (methods of control), methods which are identified by the kind of data (data of expenditure planning, data of expenditure managerial accounting, data of expenditure analysis, data of expenditure controlling).Item Концептуалізація ризиків та особливості їх прояву в інноваційній діяльності підприємств(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Шовкун, Людмила В.; Shovkun, Liudmyla; Гребенюк, Яна О.; Hrebeniuk, YanaСучасний етап розвитку економіки характеризується посиленням кризових явищ. У цих умовах основою успішного функціонування підприємств постає інноваційна діяльність. Доведено, що інноваційна діяльність завжди є необхідною і важливою умовою для успішного розвитку підприємства, а також основою для досягнення стійких конкурентних переваг в умовах глобального ринкового середовища, тому її виконання супроводжується низкою специфічних інноваційних ризиків, а дослідження їх природи є актуальним. Показано, що повної гарантії того, що результат застосування інноваційної діяльності буде позитивним, немає, тому така діяльність, порівнюючи з іншими видами діяльності, більшою мірою пов’язана з ризиком. Ризик є постійним супутнім фактором будь-якої інноваційної діяльності і його неможливо уникнути в практичній діяльності підприємств. Простежено, що інноваційна діяльність як процес набуває смислових значень лише тоді, коли ефективність бажаного результату перевищує якомога більше можливих ризиків в процесі його досягнення. Зроблено висновок, що чим більше бажаний ефект від очікуваного результату, тим вище ризик, якому будуть піддаватися учасники досягнення цього результату. Доведено постійність взаємозалежності категорій ризику та інновацій є, тому в цій діяльності повністю запобігти ризиків неможливо. Звідси постає пробле-ма в мінімізації ризику для збільшення ефективності бажаного результату. Показано, що це питання стосується не тільки інноваційної діяльності, а й загалом господарювання. Узагальнено, що забезпечення ефективності інноваційної діяльності підприємств полягає в тому, щоб належним чином враховувати усі заходи, спрямовані на запобігання ризику та зменшення його наслідків. The current stage of economic development is characterized by an increase in crisis phenomena. In these conditions, innovative activity becomes the basis of the successful functioning of the enterprise. Innovative activity is always a necessary and important condition for the successful development of the enterprise, as well as the basis for achieving sustainable competitive advantages in the global market environment, therefore its implementation is accompanied by a number of specific innovative risks, and the study of their nature is relevant. There is no full guarantee that the result of the application of innovative activity will be positive, therefore, compared to other types of activity, such activity is more associated with risk. Risk is a constant concomitant factor of any innovative activity and it cannot be avoided in the practical activities of enterprises. In general, as a process, innovative activity acquires meaning only when the effectiveness of the desired result exceeds as many possible risks as possible in the process of achieving it. It follows that the greater the desired effect of the expected result, the higher the risk to which the participants of achieving this result will be exposed. Risk and innovation are always interdependent categories, so it is impossible to completely prevent risks in this activity. Then the problem arises in minimizing the risk to increase the efficiency of the desired result. This problem concerns not only innovative activities, but also business as a whole. Therefore, ensuring the effectiveness of innovative activities of enterprises consists in properly taking into account all measuresItem Концептуалізація ризиків та особливості їх прояву в інноваційній діяльності підприємств(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Шовкун, Людмила В.; Shovkun, Liudmyla; Гребенюк, Яна О.; Hrebeniuk, YanaСучасний етап розвитку економіки характеризується посиленням кризових явищ. В цих умовах основою успішного функціонування підприємств постає інноваційна діяльність. Інноваційна діяльність завжди є необхідною і важливою умовою для успішного розвитку підприємства, а також основою для досягнення стійких конкурентних переваг в умовах глобального ринкового середовища, тому її виконання супроводжується низкою специфічних інноваційних ризиків, а дослідження їх природи є актуальним. Повної гарантії того, що результат застосування інноваційної діяльності буде позитивним немає, тому така діяльність порівнюючи з іншими видами діяльності, більшою мірою пов’язана з ризиком. Ризик є постійним супутнім фактором будь-якої інноваційної діяльності і його неможливо уникнути в практичній діяльності підприємств. Взагалі інноваційна діяльність як процес набуває смислових значень тільки тоді, коли ефективність бажаного результату перевищує якомога більше можливих ризиків у процесі його досягнення. З цього слідує, що чим більше бажаний ефект від очікуваного результату, тим вище ризик, якому будуть піддаватися учасники досягнення цього результату. Завжди ризик і інновації є взаємозалежними категоріями, тому в цій діяльності повністю запобігти ризиків неможливо. Отже, постає проблема в мінімізації ризику для збільшення ефективності бажаного результату. Ця проблема стосується не тільки інноваційної діяльності, але і господарювання в цілому. Звідси забезпечення ефективності інноваційної діяльності підприємств полягає в тому, щоб належним чином враховувати всі заходи, спрямовані на запобігання ризику та зменшення його наслідків. The current stage of economic development is characterized by an increase in crisis phenomena. In these conditions, innovative activity becomes the basis of the successful functioning of the enterprise. Innovative activity is always a necessary and important condition for the successful development of the enterprise, as well as the basis for achieving sustainable competitive advantages in the global market environment, therefore its implementation is accompanied by a number of specific innovative risks, and the study of their nature is relevant. There is no full guarantee that the result of the application of innovative activity will be positive, therefore, compared to other types of activity, such activity is more associated with risk. Risk is a constant concomitant factor of any innovative activity and it cannot be avoided in the practical activities of enterprises. In general, as a process, innovative activity acquires meaning only when the effectiveness of the desired result exceeds as many possible risks as possible in the process of achieving it. It follows that the greater the desired effect of the expected result, the higher the risk to which the participants of achieving this result will be exposed. Risk and innovation are always interdependent categories, so it is impossible to completely prevent risks in this activity. Then the problem arises in minimizing the risk to increase the efficiency of the desired result. This problem concerns not only innovative activities, but also business as a whole. Therefore, ensuring the effectiveness of innovative activities of enterprises consists in properly taking into account all measures aimed at preventing risk and reducing its consequences.Item Критичний аналіз підходів до визначення сутності категорії «прибуток» та пропозиції щодо удосконалення його обліку на підприємстві(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Буркова, Людмила Анатоліївна; Burkova, Liudmyla; Ярова, Алла Б.; Yarova, Alla; Поросла, Поліна Вадимівна; Porosla, PolinaВирішальний чинник забезпечення сталого розвитку підприємства — здатність отримувати прибуток. Останній для підприємства є ключовою ціллю його діяльності, критерієм оцінювання її ефективності, вирішальним фактором, що відбиається на рівні його фінансової стабільності та спроможності уникнення небезпеки банкрутства. За результатами дослідження визначено, що багатогранність підходів до генезису категорії «прибуток» призвело до того, що з урахуванням різних цілей і завдань, що висуваються дослідниками, сфер управління прибутком, завдань до його аналізу, пошуку резервів до його зростання тощо науковцями пропонується до застосування велике розмаїття видів прибутку. За результатами проведеного огляду встановлено, що кількість пропонованих науковцями видів прибутку складає від 5 до 43. Серед них є як типові, так і доволі специфічні. Досліджено категорію «фінансовий результат». Підсумовано, що представниками наукового кола вона ототожнюється з поняттям «прибуток» (або позитивний фінансовий результат) і «збиток» (або негативний фінансовий результат). Крім того, науковцями категорія «прибуток» розглядається як один із видів економічних результатів діяльності підприємств та ототожнюється з позитивним значенням фінансового результату діяльності підприємства. У теперішніх умовах господарювання життєздатність бізнес-середовища, нестійкість ринкових відносин, важкість внутрішніх процесів підприємництва та обмеженість можливих шляхів розвитку підкреслюють актуальність створення ефективної системи обліку прибутку підприємства та управління ним, як однієї з базових складових теорії та практики. Не зменшуючи значимість існуючих на сьогодні наробок, окремі питання щодо продукування системи обліку прибутку підприємства та його розподілу й нині потребують певного доопрацювання, обґрунтування та уточнення. The decisive factor in ensuring the sustainable development of the enterprise is the ability to make a profit. The latter for the company is the key goal of its activities, the criterion for evaluating its effectiveness, the decisive factor reflected in the level of its financial stability and ability to avoid the risk of bankruptcy. According to the results of the study, the diversity of approaches to the genesis of the category «profit» has led to the fact that taking into account the different goals and objectives of researchers, areas of income management, tasks for its analysis, variety of types of income. According to the results of the survey, it was found that the number of profits offered by scientists is in the range from 5 to 43. Among them are both typical and quite specific. The category «financial result» is investigated. It is concluded that the representatives of the scientific community identify it with the concept of «profit» (or positive financial result) and «loss» (or negative financial result). In addition, scientists consider the category of «profit» as one of the economic results of enterprises and is identified with the positive value of the financial result of the enterprise. In the current economic environment, the viability of the business environment, instability of market relations, the difficulty of internal business processes and limited possible development paths emphasize the importance of creating an effective system of accounting and management of profits, as one of the basic components of theory and practice. Without diminishing the importance of existing developments, some issues regarding the production of the company’s profit accounting system and its distribution still need some refinement, justification and clarification.Item Модернізація економіки України в контексті післявоєнного відродження: стратегічні напрями, інструментарій, пріоритети(Київський національний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Швиданенко, Генефа Олександрівна; Shvydanenko, Henefa; Швиданенко, Генефа Александровна; Швиданенко, Олег Анатолійович; Shvydanenko, Oleh; Швиданенко, Олег АнатольевичУ статті доведено необхідність вирішення ряду проблем щодо парадигмальних засад функціонування національного економічного комплексу і вибору формату його відродження. Зроблено акцент на дискретний характер модернізації національної економіки з визначенням низки її принципових ознак. Під час дослідження ролі держави у підтримці бізнесу різних країн виявлено, що хоча окремі країни використовують різний інструментарій, але найчастіше це гранти, а також преференції в податковій політиці, інституційні субсидії. Доведено доцільність створення промислових екосистем, експортування готової завершеної продукції, відродження індустріальних парків. Особливу увагу приділено об’єктивній потребі у зростанні частки продукції переробної промисловості з високою доданою вартістю. Зазначено, що саме промислові екосистеми створюють необхідні передумови поглибленої переробки сировини, зокрема й місцевої, та експортування завершеної для споживача кінцевої продукції. Доречність таких перетворень доводить висока результативність структури обробної промисловості розвинених європейських країн із вертикально інтегрованим високоприбутковим виробництвом, яке включає всі ланки — від переробки сировини до виробництва завершеної продукції. Охарактеризовано національний план відновлення, його сильні і слабкі аспекти. Доведено, що важливим аспектом плану відновлення є наявність оприлюднених на урядовому рівні стратегічних напрямів відновлення національної економіки на майбутнє десятиріччя. Зазначено, доцільність передачі ряду проєктів, насамперед виробничої сфери, під контроль спеціальним структурам (фондам, банкам, трастовим, спонсорським організаціям). Доречним вбачається більш комплексне обґрунтовування вибору пріоритетних видів економічної діяльності українських суб’єктів господарювання. Доведено, що для забезпечення відродження економіки України слід розробити цільову програму щодо інтенсивного розвитку бізнес-структур перспективних видів економічної діяльності, провести їх модернізацію за європейськими новітніми трендами розвитку, активізувати політику держави щодо підтримки стратегічного напряму — технологізації. The article proves the need to solve a range of fundamental paradigmatic problems in the operation of the national economic complex and the choice of the ways of its revival. Emphasis is placed on the discrete nature of the modernization of the national economy, with the definition of its fundamental features. In the study of the role of the state in supporting business in different countries, it was found that although individual countries use different tools, but most often these are grants, as well as preferences in tax policy, institutional subsidies. The expediency of creating industrial ecosystems, exporting finished products, reviving industrial parks is proved. Particular attention is paid to the objective need to increase the share of processing industry products with high added value. It was noted that it is industrial ecosystems that create the necessary prerequisites for in-depth processing of raw materials, including local ones, and export of finished products for the consumer. The appropriateness of such transformations is proved by the high efficiency of the structure of the manufacturing industry of developed European countries with vertically integrated highly profitable production, which includes all links from raw material processing to the production of finished products. The national recovery plan, its strong and weak aspects are characterized. It is proved that an important aspect of the recovery plan is the availability of strategic directions for the restoration of the national economy for the next decade published at the government level. It is noted that it is expedient to transfer a number of projects, primarily in the production sector, under the control of special structures (funds, banks, trusts, sponsoring organizations). A more comprehensive justification of the choice of priority economic activities of domestic economic entities is considered appropriate. It is proved that in order to ensure the revival of the Ukrainian economy, it is necessary to develop a target program for the intensive development of business structures of promising economic activities, to modernize them according to the latest European development trends, to intensify the state policy to support the strategic direction — technologization.Item Міжнародні маркетингові комунікації європейських компаній(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Іщук, Юлія А.; Ishchuk, Yuliia; Писаренко, Антон Д.; Pysarenko, AntonТовар, ціна, місце, просування — ось класичні 4P маркетингу. Вони позначають інструменти комплексу маркетингу, тобто продукт, ціноутворення, канали розподілу, а також комунікацію та рекламу. Однак довільне закручування цих гвинтів не сприяє гарному маркетингу. Великі корпорації залучають цілу армаду спеціалістів для маркетингу. Часто заздалегідь визначається, чи буде продукт представлений у глобальному масштабі уніфікованим способом чи адаптований локально. З іншого боку, малі та середні компанії не обов’язково демонструють найкращі результати: на щастя, невеликі корективи в потрібному місці часто допомагають — чи то компанія, чи то за допомогою маркетингового агентства — збільшити охоплення і просувати сприйняття товарного асортименту. В умовах глобалізації та інтернаціоналізації дуже важливо застосовувати правильні методи виходу та утримання позицій на міжнародному ринку, тому вивчення міжнародних маркетингових комунікацій є надзвичайно важливим та актуальним. Зрозуміло одне: культурний вплив на конкретну маркетингову подію важко оцінити, оскільки велика кількість інших факторів завжди відіграє роль. Однак важливість мови, безперечно, можна виміряти, оскільки в більшості випадків вона також представляє новий ринок. Співробітники на цільових ринках, які знають місцевість, час від часу вносять додаткові корективи самостійно, наприклад, до фокусу продукту або навіть до зображень у брошурі компанії чи типового макета опису продукту. Отже, надзвичайно важливо знайти і використовувати правильні маркетингові інструменти та підтримувати імідж на міжнародному ринку. Product, price, place, promotion — these are the classic 4Ps of marketing. They designate the instruments of the marketing mix, i.e. the product itself, the pricing, the distribution channels as well as the communication and advertising. However, arbitrary turning of these screws does not make for good marketing. Large corporations employ an armada of specialists for their marketing. It is often determined in advance whether a product is to be presented globally in a uniform manner or adapted locally. Small and medium-sized companies, on the other hand, cannot necessarily bring out the big guns: Fortunately, small adjustments in the right place often help — be it by the company itself or with the help of a marketing agency to increase reach and promote perception of the product range. In the conditions of globalization and internationalization, it is very important to apply the correct methods of exiting and maintaining positions in the international market, therefore, the study of international marketing communications is extremely important and relevant. One thing is clear: the cultural influence on a specific marketing event is difficult to assess, as a large number of other factors always play a role as well. However, the importance of language can certainly be measured because in most cases it also represents a new market. Employees in target markets with local knowledge occasionally make additional adjustments on their own, such as to product focus or even to images in a company brochure or a typical product description layout. Thus, it is extremely important to find and use the right marketing tools and maintain an image in the international market.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »