Випуск № 29

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 16 of 16
  • Item
    Сервісна економіка в сучасних геотрансформаційних процеса
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Грущинська, Наталія М.; Hrushchynska, Nataliia; Румянцев, Анатолій П.; Rumiantsev, Anatolii; Пічкурова, Зоя В.; Pichkurova, Zoia
    У статті розглядається мережева економіка з кількох точок зору: перехід від індустріальної економіки до постіндустріальної, як цифрова та інформаційна інфраструктура, з точки зору прав інтелектуальної власності. Зазначено, що мережева економіка є лідером постіндустріального суспільства, і водночас її можна вважати каталізатором технологічного розвитку країни. Також вказано, що мережева економіка розглядається як еволюційний фактор, що впливає на геоспеціалізацію. Певні відмінності у визначеннях постіндустріального суспільства, економіки знань як теоретичних побудов і реальності свідчать про необхідність обговорення окремих проблем, пов’язаних зі становленням і розвитком постіндустріальної цивілізації. Настання постіндустріальної фази і становлення відповідного суспільства характеризуються процесом створення постійно зростаючої частки ВВП у сфері послуг і збільшенням концентрації зайнятих у цій сфері людської діяльності. У країнах з високим рівнем розвитку в структурі ВВП переважає третинний сектор, вторинний сектор представлений переробною промисловістю, тоді як частка первинного сектора невелика. Дведено, що перехід до нового технологічного способу виробництва супроводжується глибокими структурними змінами у галузях виробництва. Показано, що техніка як важливий елемент продуктивних сил завжди існує в певній соціально-економічній формі, яка визначається панівними виробничими відносинами. Зроблено висновок, що, незважаючи на єдність технологічної та економічної складових суспільного виробництва, між ними неминуче виникають неузгодженості та суперечності. Накопичення капіталу і науково-технічний прогрес змінюють структуру капіталу, підвищується технічна озброєність праці, а отже, змінюється технічна вартісна структура капіталу, що визначає тенденцію до зниження норми прибутку. The article examines the network economy from several points of view: the transition from an industrial economy to a post-industrial one, as a digital and information infrastructure, from the point of view of intellectual property rights. It is noted that the network economy is the leader of the post-industrial society, and at the same time it can be considered a catalyst for the technological development of the country. It should also be noted that the network economy is considered as an evolutionary factor influencing geo-specialization. Certain differences in the definitions of the post-industrial society, the economy of knowledge as theoretical constructs and reality testify to the need of discussing individual problems associated with the formation and development of post-industrial civilization. The onset of the post-industrial phase and the formation of the corresponding society are characterized by the process of creating an everincreasing share of GDP in the services sector and the increasing concentration of employment in this area of human activity. In countries with high levels of development, the tertiary sector predominates in the structure of GDP, the secondary sector is represented by the processing industry, while the share of the primary sector is small. The transition to a new technological mode of production is accompanied by profound structural changes in the production sectors. Technology as an important element of productive forces always exists in a certain socio-economic form, which is determined by the prevailing industrial relations. Therefore, notwithstanding the unity of the technological and economic components of social production, there inevitably are inconsistencies and contradictions among them. Capital accumulation and scientific and technological progress change the structure of capital, the technical equipment of labor increases, and, consequently, the technical value structure of capital changes, which determines the tendency of the profit rate to decrease.
  • Item
    Концептуалізація ризиків та особливості їх прояву в інноваційній діяльності підприємств
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Шовкун, Людмила В.; Shovkun, Liudmyla; Гребенюк, Яна О.; Hrebeniuk, Yana
    Сучасний етап розвитку економіки характеризується посиленням кризових явищ. В цих умовах основою успішного функціонування підприємств постає інноваційна діяльність. Інноваційна діяльність завжди є необхідною і важливою умовою для успішного розвитку підприємства, а також основою для досягнення стійких конкурентних переваг в умовах глобального ринкового середовища, тому її виконання супроводжується низкою специфічних інноваційних ризиків, а дослідження їх природи є актуальним. Повної гарантії того, що результат застосування інноваційної діяльності буде позитивним немає, тому така діяльність порівнюючи з іншими видами діяльності, більшою мірою пов’язана з ризиком. Ризик є постійним супутнім фактором будь-якої інноваційної діяльності і його неможливо уникнути в практичній діяльності підприємств. Взагалі інноваційна діяльність як процес набуває смислових значень тільки тоді, коли ефективність бажаного результату перевищує якомога більше можливих ризиків у процесі його досягнення. З цього слідує, що чим більше бажаний ефект від очікуваного результату, тим вище ризик, якому будуть піддаватися учасники досягнення цього результату. Завжди ризик і інновації є взаємозалежними категоріями, тому в цій діяльності повністю запобігти ризиків неможливо. Отже, постає проблема в мінімізації ризику для збільшення ефективності бажаного результату. Ця проблема стосується не тільки інноваційної діяльності, але і господарювання в цілому. Звідси забезпечення ефективності інноваційної діяльності підприємств полягає в тому, щоб належним чином враховувати всі заходи, спрямовані на запобігання ризику та зменшення його наслідків. The current stage of economic development is characterized by an increase in crisis phenomena. In these conditions, innovative activity becomes the basis of the successful functioning of the enterprise. Innovative activity is always a necessary and important condition for the successful development of the enterprise, as well as the basis for achieving sustainable competitive advantages in the global market environment, therefore its implementation is accompanied by a number of specific innovative risks, and the study of their nature is relevant. There is no full guarantee that the result of the application of innovative activity will be positive, therefore, compared to other types of activity, such activity is more associated with risk. Risk is a constant concomitant factor of any innovative activity and it cannot be avoided in the practical activities of enterprises. In general, as a process, innovative activity acquires meaning only when the effectiveness of the desired result exceeds as many possible risks as possible in the process of achieving it. It follows that the greater the desired effect of the expected result, the higher the risk to which the participants of achieving this result will be exposed. Risk and innovation are always interdependent categories, so it is impossible to completely prevent risks in this activity. Then the problem arises in minimizing the risk to increase the efficiency of the desired result. This problem concerns not only innovative activities, but also business as a whole. Therefore, ensuring the effectiveness of innovative activities of enterprises consists in properly taking into account all measures aimed at preventing risk and reducing its consequences.
  • Item
    Необхідність апгрейду системи регулювання міжнародної торгівлі
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Іринчина, Інна Борисівна; Irynchyna, Inna; Иринчина, Инна Борисовна
    У статті обґрунтовано передумови реконструкції (апгрейду) системи регулювання міжнародної торгівлі на глобальному, регіональному, національному рівні та акцентовано на потребі дієвого залучення інструментів корпоративного рівня у процес вирішення конфлікту національних інтересів, які на сучасному етапі розвитку міжнародної торговельної системи, перейшли у неприпустимий для цивілізованого світу, військовий формат. На основі аналізу трендів формування Глобального господарства представлено авторське бачення ключових дефініцій міжнародної торгівлі у сучасному її розумінні, а саме як платформи для обміну перевагами при розумінні конкуренції як інструменту етичної мотивації в умовах різного рівня розвитку держав. Виявлено, що міжнародна торгівля розвивається в умовах турбулентності Світогосподарської системи. Глобальні виклики: VUCA (volatility, uncertainty, complexity, ambiguity) — нестабільність, не визначеність, складність, неоднозначність. Сформовано алгоритм реалізації національних інтересів у міжнародній торговельній системі. Акцентовано на важливості відповідальності держави за захист прорахованого рівня національної економічної безпеки. Визначено модель функціонування міжнародних економічних відносин, дії суб’єктів які слід охарактеризувати як стан протокольної толерантності до навколишнього середовища; офіційної стурбованості, проте реальної байдужості до довкілля; Пріоритезація власних НЕІ (національних економічних інтересів); актуалізація моніторингу — ретельного прорахунку рівня НЕБ (національної економічної безпеки). За цих умов, запропоновано алгоритм реалізації «Національної відповідальності» за забезпечення національної економічної безпеки у міжнародній торговельній системі. Який слід реалізовувати з, по-перше, усвідомлення реального стану МЕВ; по-друге, провести оцінку реального стану взаємодії з кожним учасником МЕВ (державами, компаніями — стратегічними та потенційно стратегічними партнерами); по-третє, усвідомлення пріоритетності фокусування на власних національних економічних інтересів та захисті, при безупинному моніторингу рівня національної економічної безпеки. По-четверте, оцінка власного стану секторів економіки та постійний його моніторинг, як результат — формування і трансформація НЕІ; моніторинг НЕБ. По-п’яте, превентивна дипломати- чна діяльність. Постійні, ефективні комунікації (і з результатом «+» і з результатом «–»). Усвідомлення, що дії — це дієвість. Злочинною є без дієвість і відсутність ініційованих комунікацій у МЕВ з ілюзорними сподіваннями на само вирішення конфлікту інтересів без діалогу і дій. Сформовано авторський перелік ціннісних принципів ефективних комунікацій суб’єктів Світогосподарської системи як підґрунтя апгрейду системи регулювання міжнародної торгівлі. Апгрейд системи регулювання міжнародної торгівлі слід розуміти не як заперечення напрацьованого у межах національних, регіональних та глобальних інституцій, а як критичний аналіз на предмет дієвості та результативної ефективності при реалізації комерційних, ціннісних інтересів в умовах мирного співіснування при безумовному визнанні унікальності і права на її реалізацію на основі взаємної поваги. The article substantiates the prerequisites for the reconstruction (upgrade) of the international trade regulation system at the global, regional, and national levels and emphasizes the need for the effective involvement of corporate-level tools in the process of resolving the conflict of national interests, which at the current stage of the development of the international trade system have turned into unacceptable for the civilized world, military format. Based on the analysis of trends in the formation of the Global Economy, the author’s vision of the key definitions of international trade in its modern understanding is presented, namely as a platform for the exchange of advantages in the understanding of competition as a tool of ethical motivation in conditions of different levels of development of states. It was found that international trade develops in conditions of turbulence of the World Economic System. Global challenges: VUCA (volatility, uncertainty, complexity, ambiguity). An algorithm for the realization of national interests in the international trade system has been formed. Emphasis is placed on the importance of the state’s responsibility for protecting the calculated level of national economic security. The model of the functioning of international economic relations, the actions of subjects, which should be characterized as a state of: protocol tolerance to the surrounding environment, is defined; official concern, however, real indifference to the surrounding environment; Prioritization of own NEI (national economic interests); actualization of monitoring — careful calculation of the level of NES (national economic security). Under these conditions, an algorithm for the implementation of «National Responsibility» for ensuring national economic security in the international trade system is proposed. Which should be implemented with, firstly, awareness of the real state of the IER; secondly, to assess the real state of interaction with each member of the IER (states, companies — strategic and potentially strategic partners); thirdly, awareness of the priority of focusing on one’s own national economic interests and protection, while continuously monitoring the level of national economic security. Fourthly, the evaluation of the own state of the economic sectors and its constant monitoring — as a result — the formation and transformation of NEI; monitoring of the NES. Fifth, preventive diplomatic activity. Constant, effective communications (both with a «+» result and with a «-» result). Awareness that actions are effectiveness. The ineffectiveness and lack of initiated communications in the Ministry of Internal Affairs with illusory hopes of resolving the conflict of interests without dialogue and action is criminal. An author’s list of value principles of effective communications of subjects of the World Economic System was formed as a basis for upgrading the international trade regulation system. The upgrade of the system of regulation of international trade should be understood not as a denial of what has been achieved within national, regional and global institutions, but as a critical analysis of the effectiveness and efficiency in the realization of commercial, valuable interests in conditions of peaceful coexistence with the unconditional recognition of uniqueness and the right to its realization on based on mutual respect.
  • Item
    Контролінг на аграрному підприємстві
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Сас, Ірина Сергіївна; Sas, Iryna; Сас, Ирина Сергеевна; Демченко, Марія В.; Demchenko, Mariia; Сич, Валентина П.; Sych, Valentyna
    Досліджено розуміння науковцями методу контролінгу та інструментів контролінгу. Пропонується класифікувати інструменти (методи) контролінгу, що можуть ним активно використовуватися на підтримку контролінгу витрат, на методи, що забезпечують розрахунок собівартості та впливають на її величину (методи обліку), методи, що визначаються характером поставлених завдань контролінгу витрат (методи аналізу, методи планування), методи, що забезпечують достовірність даних про витрати та об’єкти витрат (методи контролю), методи, що визначаються характером даних (дані планування витрат, дані управлінського обліку витрат, дані аналізу витрат, дані контролю витрат). Перспективою наступних досліджень було прийнято потребу розгляду таких інструментів контролінгу витрат АПК, як аналіз співвідношення «витрати — обсяг — прибуток» (CVP-аналіз), ресурсний аналіз, облік та аналіз витрат за центрами відповідальності, метод «кайзенкостинг», метод «таргет-костинг». Запропоновано поділяти методи, які використовуються в контролінгу витрат на ті, що забезпечують розрахунок собівартості та впливають на її величину — методи обліку; визначаються характером поставлених завдань контролінгу витрат — методи аналізу, методи планування; забезпечують достовірність даних про витрати та об’єкти витрат — методи контролю; визначаються характером даних (дані планування витрат, дані управлінського обліку витрат, дані аналізу витрат, дані контролю витрат). The article deals with scientific interpretation of controlling methods and controlling instruments. It is proposed to classify the controlling tools (methods) that can be actively used by him in support of cost controlling into: methods that ensure the calculation of the cost price and affect its value (accounting methods), methods determined by the nature of the tasks of cost controlling (analysis methods, methods planning), methods that ensure the reliability of data on costs and cost objects (control methods), methods determined by the nature of the data (cost planning data, cost management accounting data, cost analysis data, cost control data). The perspective of further research was the need to consider such tools for controlling costs of the agricultural industry, such as: analysis of the ratio «costs — volume — profit» (CVP analysis), resource analysis, accounting and analysis of costs by responsibility centers, the «kaizen costing» method, the « target costing». It is proposed to divide methods (instruments) used in expenditure controlling into: methods which guarantee cost accounting and influence their value (accounting methods), methods which are identified by the kind of tasks of expenditure controlling (methods of analysis, methodsof planning), methods which guarantee reliability of expenditure data and expenditure objects (methods of control), methods which are identified by the kind of data (data of expenditure planning, data of expenditure managerial accounting, data of expenditure analysis, data of expenditure controlling).
  • Item
    Особливості цифрової партисипації як інструменту розвитку цифрової демократії
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Голобородько, Тетяна В.; Holoborodko, Tetiana; Архипенко, Світлана В.; Arkhypenko, Svitlana; Денисенко, Діана О.; Denysenko, Diana
    Впровадження цифрових технологій у життя людей — це дуже не простий і тривалий процес розвитку суспільства. Недостатність знань, брак нормативно-правової бази та досвіду у використанні інформаційно-телекомунікаційних технологій затягує процес входження України до складу Європейського Союзу. На базі нових можливостей, які надає нам цифровізація дедалі складніше розбиратися в термінах та поняттях, які є невід’ємною частиною цифрового суспільства. У статті розглянуто зміст поняття партисипації, цифровізації, електронної демократії, цифрової партисипації, представницької та учасницької демократії. Визначено перелік учасників процесу партисипації. Розглянуто складові е-демократії, які представлені Радою Європи та форми партисипації. Проаналізовано перелік нормативно-правових актів щодо регулювання партисипацією на місцевому рівні. Розглянуто можливості, що надасть цифровізація в процесі реалізації права участі громадян в публічному управлінні. Виділено проблеми, які вирішить цифрова партисипація в майбутньому. Визначено перелік проблем у сфері цифрової партисипації, вирішення яких можливе завдяки належному впровадженню Концепцій розвитку цифрових компетентностей, електронної демократії та розвитку цифрової економіки і суспільства в Україні. Розглянуто приклади використання цифрової партисипації в українських містах Вінниці та Львові. The implementation of digital technologies in people’s lives is not a simple and long process of social development. Lack of knowledge, lack of regulatory framework and experience in the use of information and telecommunication technologies is delaying the process of Ukraine joining the European Union. Based on the new opportunities that digitalization provides us, it is increasingly difficult to understand the terms and concepts that are an integral part of the digital society. In the process of writing the article, the content of the concept of participation, digitalization, electronic democracy, digital participation, representative and participatory democracy was considered. The list of participants in the participation process has been determined. The components of e-democracy presented by the Council of Europe and forms of participation are considered. The list of normative legal acts on the regulation of participation at the local level was analyzed. The possibilities that digitization will provide in the process of realizing the right of citizens to participate in public administration are considered. Problems that will be solved by digital participation in the future are highlighted. A list of problems in the field of digital participation has been defined, the solution of which is possible thanks to the proper implementation of the Concepts of the development of digital competences, electronic democracy and the development of the digital economy and society in Ukraine. Examples of the use of digital participation in the Ukrainian cities of Vinnytsia and Lviv were considered.
  • Item
    Сучасні концепції розвитку електронного бізнесу та маркетинговий інструментарій на ринку ветеринарних препаратів України
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Устік, Тетяна В.; Ustik, Tetiana; Лисянський, Сергій В.; Lysianskyi, Serhii
    У статті розглядається підходи до визначення «електронний бізнес» складові електронного бізнесу, а саме: електронний маркетинг, електронна комерція, електронний банкінг, електронні страхові послуги, інтернет-платежі, електронний консалтинг, інтернет-трейдинг, електронні страхові послуги, електронна освіта, електронне видавництво, електронна логістика, маркетплейс. Ситуація, що склалася в Україні, дуже негативно вплинула на сільське господарство, зокрема на забезпечення тваринників ветеринарними препаратами. Доступ до мережі Інтернет дає можливість по-новому подивитися на організацію праці у цій сфері в новому форматі. Ключовими підходами буде — зниження витрат часу на обробку та пошук інформації, незалежна оцінка якостей продукції виробника, розширення бази пропозиції товарів. У роботі наведено практичні елементи концепції розвитку електронного бізнесу ринку ветеринарних препаратів в Україні, їх позитивні моменти, що дозволяє розвивати і удосконалювати певні напрями. The article considers approaches to defining «electronic business» as a component of electronic business, namely: electronic marketing, electronic commerce, electronic banking, electronic insurance services, Internet payments, electronic consulting, Internet trading, electronic insurance services, electronic education, electronic publishing, electronic logistics, marketplace. The situation that has developed in Ukraine has had a very negative impact on agriculture, in particular on the provision of veterinary drugs to livestock farmers. Access to the Internet makes it possible to look at the organization of work in this field in a new way in a new format. The key approaches will be to reduce time spent on processing and searching for information, independent assessment of the quality of the manufacturer’s products, and expansion of the product supply base. The purpose of the article is to determine the state of ebusiness in the market of veterinary drugs. The scientific article considers that the situation in Ukraine has had a negative impact on agriculture, in particular on the provision of livestock breeders with veterinary drugs. The study theoretically and empirically proved that the links between drug manufacturers and their consumers were broken in production and trade. Many veterinarians bought drugs through intermediaries, many of which have ceased to work in this market. As a result of the study, it is substantiated that a favorable situation has now arisen for the development of electronic business in this area in Ukraine and in the world. The work presents the practical elements of the concept of the development of electronic business of the market of veterinary drugs in Ukraine, their positive points, which allows for the development and improvement of certain directions.
  • Item
    Сучасний стан та перспективи фінансово-бюджетної системи Німеччини
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Дубель, Михайло В.; Dubel, Mykhailo; Гоцуляк, М. В.; Hotsuliak, M.; Писаренко, Антон Д.; Pysarenko, Anton
    Високоорганізована структура фінансової системи дає країні низку переваг, до яких можна віднести: ефективність залучення та трансформації фінансових ресурсів, розподіл ризиків, збір інформації про об’єкти інвестування, фінансову стійкість, визначення каналів трансмісії монетарної політики. Підприємства країн, які почали індустріалізацію, згодом стикнулися з проблемами нестачі заздалегідь накопиченого капіталу та нерозвиненістю ринку цінних паперів. В умовах ментального небажання інвесторів вкладати кошти у ризиковані активи тільки банки могли зібрати значні суми капіталу для розвитку нових галузей. Яскравим підтвердженням цьому є фінансова система Німеччини, де починаючи з другої половини ХІХ ст. банки отримали контроль над фінансовою системою. Входження банків до наглядових рад підприємств дало можливість контролювати випуск цінних паперів, що стримувало розвиток фондового ринку [1]. Отже, саме банки відіграли вирішальну роль у динамічній індустріалізації Німеччини; ці інституції забезпечували не тільки організацію значних обсягів капіталу, а й управління бізнесом і стратегічне планування. It should be said that the highly organized structure of the financial system provides a number of advantages for the country. The following can be attributed to them: efficiency of attraction and transformation of financial resources, risk distribution, collection of information about investment objects, financial stability, determination of monetary policy transmission channels. Enterprises of countries that started industrialization later faced the problems of lack of pre-accumulated capital and underdevelopment of the securities market. In conditions of mental reluctance of investors to invest in risky assets, only banks could collect significant sums of capital for the development of new industries. The financial system of Germany serves as a vivid confirmation, where, starting from the second half of the 19th century, banks gained control over the financial system. It is established that, Germany is one of the three leading and most developed countries in the world. Possessing significant economic and scientific and technical potential, it ranks third, after the USA and Japan, by the volume of industrial production and is the main exporter of goods and services. The study demonstrated that, in recent years, Germany has significantly increased its participation in international capital migration and has become one of the largest importers and exporters of capital. The article revealed that, according to the level of labor productivity in the manufacturing industry, national income per capita, Germany is ahead of the USA and other leading countries of the world. The scientific study emphasizes that, the apparatus of public finance is of particular importance in a federal state, as it not only determines the material basis of economic regulation and social policy, but also ensures a balanced division of powers and responsibilities of different levels of state administration and, thereby, the structure of the Federation itself. The article substantiates that, today, Germany is a leader among EU countries in many indicators, including the standard of living and GDP per capita. Strong positions of this country in many sectors, including social, medical, educational. financial Germany’s banking system in 2022 is considered one of the strongest and most stable in the world: The level of overdue loans in this country does not exceed the two percent threshold — less only in the USA and Japan. The entry of banks into the supervisory boards of enterprises made it possible to control the issuance of securities, which restrained the development of the stock market [1]. Thus, it was banks that played a crucial role in the dynamic industrialization of Germany; these institutions provided not only the organization of significant amounts of capital, but also business management and strategic planning.
  • Item
    Міжнародні маркетингові комунікації європейських компаній
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Іщук, Юлія А.; Ishchuk, Yuliia; Писаренко, Антон Д.; Pysarenko, Anton
    Товар, ціна, місце, просування — ось класичні 4P маркетингу. Вони позначають інструменти комплексу маркетингу, тобто продукт, ціноутворення, канали розподілу, а також комунікацію та рекламу. Однак довільне закручування цих гвинтів не сприяє гарному маркетингу. Великі корпорації залучають цілу армаду спеціалістів для маркетингу. Часто заздалегідь визначається, чи буде продукт представлений у глобальному масштабі уніфікованим способом чи адаптований локально. З іншого боку, малі та середні компанії не обов’язково демонструють найкращі результати: на щастя, невеликі корективи в потрібному місці часто допомагають — чи то компанія, чи то за допомогою маркетингового агентства — збільшити охоплення і просувати сприйняття товарного асортименту. В умовах глобалізації та інтернаціоналізації дуже важливо застосовувати правильні методи виходу та утримання позицій на міжнародному ринку, тому вивчення міжнародних маркетингових комунікацій є надзвичайно важливим та актуальним. Зрозуміло одне: культурний вплив на конкретну маркетингову подію важко оцінити, оскільки велика кількість інших факторів завжди відіграє роль. Однак важливість мови, безперечно, можна виміряти, оскільки в більшості випадків вона також представляє новий ринок. Співробітники на цільових ринках, які знають місцевість, час від часу вносять додаткові корективи самостійно, наприклад, до фокусу продукту або навіть до зображень у брошурі компанії чи типового макета опису продукту. Отже, надзвичайно важливо знайти і використовувати правильні маркетингові інструменти та підтримувати імідж на міжнародному ринку. Product, price, place, promotion — these are the classic 4Ps of marketing. They designate the instruments of the marketing mix, i.e. the product itself, the pricing, the distribution channels as well as the communication and advertising. However, arbitrary turning of these screws does not make for good marketing. Large corporations employ an armada of specialists for their marketing. It is often determined in advance whether a product is to be presented globally in a uniform manner or adapted locally. Small and medium-sized companies, on the other hand, cannot necessarily bring out the big guns: Fortunately, small adjustments in the right place often help — be it by the company itself or with the help of a marketing agency to increase reach and promote perception of the product range. In the conditions of globalization and internationalization, it is very important to apply the correct methods of exiting and maintaining positions in the international market, therefore, the study of international marketing communications is extremely important and relevant. One thing is clear: the cultural influence on a specific marketing event is difficult to assess, as a large number of other factors always play a role as well. However, the importance of language can certainly be measured because in most cases it also represents a new market. Employees in target markets with local knowledge occasionally make additional adjustments on their own, such as to product focus or even to images in a company brochure or a typical product description layout. Thus, it is extremely important to find and use the right marketing tools and maintain an image in the international market.
  • Item
    Динаміка розвитку глобального ринку послуг з інтеграції даних в умовах становлення цифрового суспільства
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Яценко, Ольга Миколаївна; Yatsenko, Olha; Яценко, Ольга Николаевна; Осадчук, Валерія Євгенівна; Osadchuk, Valeriia
    Із процесом цифровізації суспільства дані, безсумнівно, стають одним із найцінніших активів бізнесу. Оскільки системи та їх зв’язок надзвичайно важливі для сучасних організацій, глобальний ринок інтеграції даних швидко зростає. У статті здійснено комплексне дослідження стану, кон’юнктури та ключових тенденції розвитку глобального ринку послуг з інтеграцію даних, що нарощує значення на міжнародній арені та відкриває нові можливості зростання для іноземних та українських компаній в умовах становлення цифрового суспільства. Проаналізовано динаміку розвитку та місткість глобального ринку послуг із інтеграції даних за роками. Систематизовано та доповнено схему аналізу глобального та регіонального ринків, їх сегментацію та розрахунку частки компанії на них за допомогою початкового визначення материнського та цільового ринків. Визначено основні сегменти за компонентами, розгортаннями, розміром організацій, бізнес-додатками, кінцевими користувачами і регіонами, їх динаміку зростання та прогнозовані їх ринкові розміри у період 2018–2022 рр. Розраховано сукупний середньорічний темп зростання станом на прогнозований 2029 р. для різних регіонів та бізнес-додатків. Виявлено основних перспективних лідерів, ключових продавців, лідерів ніші, новаторів ринку та глобальних гравців в цілому, серед яких є й українські фірми; частки компаній на ринку станом на 2021 р. Проаналізовано їх діяльність щодо конкурентних розробок, таких як спільні підприємства, злиття і поглинання, розробка нових продуктів, розширення та науково-дослідна діяльність на глобальному ринку інтеграції даних. Досліджено потенціал розвитку вітчизняного ринку ІТ-технологій, даних та послуг щодо їх інтеграції. Проведено SWOT-аналіз ринку із виокремленням сильних і слабких сторін функціонування ринку, а також загроз та можливостей впливу на нього факторів зовнішнього середовища, з’ясовано основні фактори, що впливають на розвиток ринку, а саме — рушійні сили, обмеження та специфічні для галузі виклики. With the process of digitization of society, data is undoubtedly becoming one of the most valuable business assets. As systems and their communication are extremely important to today’s organizations, the global data integration market is growing rapidly. The issue of the development of innovations in the IT sector, the digital economy, and its impact on changes in people’s lives is being dealt with by both domestic and foreign scientists, among whom we can distinguish L. Antoniuk, V. Bazilevich, O. Drobotiuk, Z. Kanbolat, S. Moro, F. Pinarbazi, M. Porata, T. Tsygankova, A. Shemeta, O. Yaremenko, O. Yatsenko, and others. In the article, it goes about a comprehensive study of the state, conjuncture, and key trends in the development of the global market of data integration services, which is increasing its importance in the international arena and opens up new growth opportunities for foreign and domestic companies, in the conditions of the formation of a digital society, is carried out. The dynamics of development and the capacity of the global data integration services market by years are analyzed. Systematized and supplemented the scheme of analysis of global and regional markets, their segmentation, and calculation of the company’s share in them using the initial definition of parent and target markets. The main segments by components, deployments, size of organizations, business applications, end users, and regions are determined, as their growth dynamics and their projected market sizes in the period 2018-2022. The cumulative average annual growth rate as of forecasted 2029 is calculated for various regions and business applications. The main prospective leaders, key sellers, niche leaders, market innovators, and global players, in general, have been identified, including Ukrainian firms; market shares of companies as of 2021, their activities for competitive developments such as joint ventures, mergers and acquisitions, new product development, expansions, and research activities in the global data integration market are analyzed. The development potential of the domestic market of IT technologies, data, and services regarding their integration has been studied. A SWOT analysis of the market was carried out, highlighting the strengths and weaknesses of the market functioning, as well as threats and opportunities for the influence of external factors on it, the main factors affecting the development of the market, namely driving forces, limitations, and challenges specific to the industry, were clarified.
  • Item
    Аналіз інструментів digital-маркетингу для ефективної лідогенерації у секторі B2B
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Прощенко, Андрій К.; Proshchenko, Andrii
    Сектор B2B займає значну частку світового ринку і динамічно розвивається. Проте деталі B2B сектор та його основні інструменти комунікацій ще недостатньо вивчені. У цій статті розглянуто основні інструменти та методи цифрового маркетингу для B2B підприємств, які можна використовувати для ефективної генерації лідерів та максимального залучення потенційних клієнтів. Проаналізовано особливості B2B маркетингу та його відмінності від B2C маркетингу. Показано, що сектор B2B охоплює комерційну взаємодію юридичних осіб. Маркетинг B2B принципово відрізняється від маркетингу B2C складністю підходу, довжиною контактного ланцюжка та кількістю людей, які взаємодіють до прийняття рішення про покупку. Найважливішими цілями маркетингової стратегії B2B є залучення потенційних клієнтів і збільшення продажів. Висвітлено основні інструменти лідогенерації в B2B секторі, їх переваги та недоліки. Показано, що основним інструментом лідогенерації в B2B секторі є офіційний багатофункціональний сайт компанії, що є його візитною карткою та офіційним віртуальним представником. Це центральна ланка інтернет-маркетингу для підприємств сектору B2B. Доведено, що онлайн-реклама є ключовим інструментом підвищення привабливості сайту, а контент-маркетинг — інструментом збільшення відвідуваності сайту. Запропоновано алгоритм формування комунікаційної стратегії для ефективної лідогенерації у B2B секторі. Аргументовано, що процес розробки цієї стратегії дуже важливий, оскільки сьогодні ринок переповнений конкурентоспроможними пропозиціями, а споживачі стають більш вимогливими до покупок, особливо в секторі B2B, в якому інтерес до продукту / послуги — значущий фактор. Доведено, що стратегії залучення потенційних клієнтів у секторі B2B є унікальними для кожної компанії-клієнта, і багато критеріїв можуть впливати на просування та вибір цифрових каналів. The B2B sector occupies a significant share of the world market and is developing dynamically. However, the details of B2B communications and their main tools are not yet sufficiently studied. This article will consider the main tools and methods of digital marketing for B2B enterprises that can be used for effective lead generation and maximum attraction of potential customers. The article examines the peculiarities of B2B marketing and its differences from B2C marketing. The B2B sector covers the commercial interaction of legal entities. B2B marketing fundamentally differs from B2C marketing in the complexity of the approach, the length of the contact chain and the number of people who interact before making a purchase decision. The most important goals of a B2B marketing strategy are lead generation and increased sales. The article highlights the main tools of lead generation in the B2B sector, their advantages and disadvantages. The main tool for lead generation in the B2B sector is the company’s official multifunctional website. The company’s website is a business card and an official virtual representative. It is the central link of Internet marketing for enterprises of the B2B sector. In turn, online advertising is a key tool for increasing the attractiveness of a website, and content marketing is a tool for increasing site traffic. The article proposes an algorithm for forming a communication strategy for effective lead generation in the B2B sector. The process of developing this strategy is very important, because today the market is flooded with competitive offers, and consumers are becoming more demanding about purchases, especially in the B2B sector, where interest in the product/service is an important factor. In addition, lead generation strategies in the B2B sector are unique for each client company, and many criteria can influence the promotion and choice of digital channels.
  • Item
    Економічна ефективність виробництва та управління комерційною діяльністю підприємств галузі овочівництва в умовах сучасного бізнес-середовища
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Чернега, Інна І.; Cherneha, Inna; Князєв, Данило О.; Kniaziev, Danylo; Пономарьова, Марина С.; Ponomarova, Maryna; Бленда, Наталія О.; Blenda, Nataliia
    У статті проаналізовано та визначено, що від кожного комерційного процесу залежать ефективність комерційної діяльності, яка акумулює потенціал підприємства. Метою роботи є розкриття основних показників економічної ефективності виробництва та управління комерційної діяльністю підприємств галузі овочівництва в умовах бізнес-середовища. Показано, що характерними рисами функціонування комерційної діяльності є комплексність, системність, об’єктивність та ефективність, які дозволяють сформувати ефективну систему управління. Доведено, що досліджувані елементи ринкового середовища впливають на господарську діяльність підприємств більш м’яко та прогнозовано, на відміну від державних методів. З’ясовано, що ринкові фактори створюють саме ті необхідні для розвитку стимули й природні важелі регулювання, таким чином формуючи економічний механізм. Показано, що зростаюча конкуренція вимагає від підприємця такої організації господарської діяльності, за якої найвищі результати досягаються за найменших затрат. Підтверджено, що в умовах ринку виникає потреба в розширенні управлінських завдань, придатних для різноманітних форм власності та розвитку комерційної діяльності торговельних підприємств. Іншими словами, передбачається постійний пошук шляхів удосконалення управління. An important factor in the structural changes of the national economy is the development of the commercial activity, which ensures the balance of production and consumption in regional and branch markets and promotes the development of enterprises of various types of economic activity. Management is aimed at optimizing the work of employees in order to increase the efficiency of commercial processes and achieve the ultimate goals of the enterprise. Among domestic scientists whose careers are devoted to the mentioned topic, we can single out Karman O.M., Shvets, G.O., Zakharchuk O.V., Ulyanich O.I., Kovtunyuk Z.I., Ketskalo V.V., Ulyanich K.F., Rogova O.V., Kravchenko V.A., Kornienko S.I., Teryokhina L.A., Ilyinova E.M., Yurlakova O.M., Leus L.L., Sevidova I. O., Leshchenko L.O., Khareba V.V., Khareba O.V., Furman V.A. and other. Vegetable crops can rightly be called the third bread of the population. Vegetable products are diverse: root crops, stems, leaves, flowers, and fruits, which, as a rule, have dietary, protective, and medicinal properties. The Cabinet of Ministers of Ukraine dated October 21, 2020, No. 1333 approved the concept of the State target program for the development of vegetable growing until 2025. The article analyzed and determined that the effectiveness of the commercial activity, which accumulates the potential of the enterprise, depends on each commercial process. The purpose of the work is to reveal the main indicators of the economic efficiency of production and management of commercial activities of enterprises in the field of vegetable growing in the conditions of a business environment. Complexity, systematicity, objectivity, and efficiency are characteristic features of the functioning of commercial activity, which allow for the formation of an effective management system. These market environment elements affect enterprises’ economic activity more gently and predictably, in contrast to state methods. In addition, market factors create exactly the incentives and natural regulatory levers necessary for development, thus forming an economic mechanism. The growing competition requires an entrepreneur to organize business activities in which the highest results are achieved at the lowest costs. In market conditions, there is a need to expand management tasks suitable for various forms of ownership and the development of commercial activities of trading enterprises. In other words, a constant search for ways to improve management is assumed.
  • Item
    Антикризове державне управління: удосконалення понятійно-категоріального апарату та класифікації видів криз
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Буркова, Людмила Анатоліївна; Burkova, Liudmyla; Поросла, Поліна Вадимівна; Porosla, Polina
    З’ясовано за результатами проведеного дослідження, що у трактуванні поняття «криза» існує величезна кількість визначень, що вже вказує на складність у розумінні досліджуваного питання. Показано, що у літературі синонімом до поняття «криза» досить часто використовують такі терміни, як «небезпека», «непередбачувані обставини», «надзвичайна ситуація», «лихо», що є недостатньо коректним. Здебільшого дослідники характеризують кризу, розглядаючи її виникнення на рівні підприємства, пов’язуючи з впливом на регіон або галузь. Досліджено, що сутність кризи, різноманіття її проявів і характеристик знаходять відображення в класифікаціях кризи. При цьому серед науковців немає єдності поглядів ані щодо видів кризи, ані щодо її типів. Показано, що в питаннях класифікації, найбільш вдалим є поділ кризи на такі види: фінансова, економічна, соціальна, екологічна, корпоративна та репутаційна. Однак ця класифікація не ураховує кризи, що стосується держави, а її ліквідація потребує залучення державних органів. Запропоновано класифікацію видів кризи розширити, доповнюючи її кризою державного управління та кризою політичною. Зауважено, що питанням дослідження видів кризи приділяється недостатньо уваги, а іноді у літературних джерелах ці поняття навіть ототожнюються, що вважаємо недостатньо коректним. Встановлено, що сучасні дослідження поняття «криза державного управління» досить фрагментарні, а існуючі не повною мірою розкривають зміст. Уточнено, з урахуванням цього, що дефініцію категорії «криза державного управління». Показано, що в Україні усталеність терміна «антикризове управління» відбулося з прийняттям Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом». Це сприяло розумінню дослідниками антикризового управління здебільшого як інструменту оздоровлення підприємства, що перебуває у процедурі банкрутства. Згодом науковці та практики багатьох країн застосування антикризового управління виключно на рівні підприємства розширили й на інші сфери зокрема й на державне управління. Проаналізовано дослідження у сфері державного управління та визначено, що освітлення можливих антикризових технологій у державному управлінні є дещо поверховим. Здебільшого пропозиції зводяться до застосування системного підходу до управління державою, що характеризується зміною системи державного управління у цілому та кадровими зміни. Підтверджено, що категорію «антикризове державне управління» дослідники розглядають окремо два поняття: «антикризове управління» та «державне управління». Вважаємо це недостатньо коректним. Показано, що наявні визначення не повною мірою розкривають сутність досліджуваної категорії. Уточнено дефініцію категорії «антикризове державне управління». According to the results of the conducted research, it was found that in relation to the understanding of the essence of the concept of «crisis», there is a huge number of its definitions, which is already a recognition of the complexity in understanding this concept. In addition, quite often in the literature, the following terms are used as synonyms for the concept of «crisis»: «danger», «unforeseen circumstances», «emergency situation» and «disaster», which is not correct enough. In addition, most researchers characterize the crisis by considering its occurrence at the enterprise level, linking it to the impact on the region or industry. The essence of the crisis, the variety of its manifestations and characteristics are reflected in the classifications of the crisis. At the same time, there is no unity of opinion among scientists either regarding the types of crisis or its types. Regarding the classification, it is determined that the most successful is the division of the crisis by scientists into the following types: financial, economic, social, environmental, corporate and reputational. However, at the same time, this classification does not take into account the crisis that concerns the state, and its elimination requires the involvement of state bodies. Therefore, it is proposed to expand the classification of types of crisis by supplementing it with a crisis of public administration and a political crisis. It is worth noting that currently insufficient attention is paid to research issues of these types of crisis, and sometimes in literary sources these concepts are even equated, which is not correct enough. It has been established that today the research into the essence of the concept of «crisis of public administration» is quite fragmentary, and the existing definitions do not fully reveal its meaning. Taking this into account, the definition of the category «public administration crisis» has been clarified. Regarding the sustainability of the term «anti-crisis administration», it began to be actively used in Ukraine with the adoption of the Law of Ukraine «On restoring the debtor’s solvency or declaring him bankrupt». As a result, this led researchers to understand anti-crisis management mostly as a tool for improving the company undergoing bankruptcy proceedings. Subsequently, scientists and practitioners of many countries extended the application of anti-crisis management exclusively at the enterprise level to other areas, including public administration. Research in the field of public administration was analyzed and it was determined that the illumination of possible anti-crisis technologies in public administration is somewhat superficial. For the most part, the proposals are reduced to the application of a systemic approach to state management, which is characterized by a change in the system of state management as a whole and personnel changes. As for the category «anti-crisis state administration», researchers mostly consider two concepts separately: «anti-crisis administration» and «state administration», which is not correct enough. Existing definitions do not fully reveal the essence of this category. Taking into account the above, the definition of the category «anti-crisis public administration» has been clarified.
  • Item
    Теоретичнi aспекти дослiдження поняття «дохiд вiд реaлiзaцiї послуг» і пропозицiї щодо їх покрaщення
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Міщук, Євгенія В.; Mishchuk, Yevheniia; Шепелюк, Віра А.; Shepeliuk, Vira; Дем’яненко, Катерина О.; Demianenko, Kateryna
    Формувaння оптимaльного доходу пiдприємств у розмiрaх, необхiдних для покриття його поточних витрaт, сплaти подaтку i отримaння прибутку, що дaє змогу зaбезпечити розширене вiдтворення, є необхiдною умовою функцiонувaння будь-якого суб’єктa господaрювaння. Зaбезпечення упрaвлiння своєчaсною iнформaцiєю про доходи є зaпорукою успiшного проведення тaкого aнaлiзу. Тому основними зaвдaннями оргaнiзaцiї облiку тa контролю доходiв дiяльностi пiдприємствa є прaвильне i своєчaсне визнaчення тa достовiрнa оцiнкa доходiв пiдприємствa; оргaнiзaцiя документaльного оформлення доходiв; зaбезпечення контролю зa виконaнням договорiв нa реaлiзaцiю продукцiї (товaрiв, робiт, послуг); розробкa грaфiку документообiгу iнформaцiї про фiнaнсовi результaти пiдприємствa тa iн. У нинiшнiй чaс не iснує жодної оргaнiзaцiї чи пiдприємствa, для якого б не було мети досягнути мaксимaльного прибутку й отримaти дохiд вiд дiяльностi. Прибуток — це сумa, нa яку доходи перевищують пов’язaнi з ними витрaти. Отже, отримaння доходiв прямо пропорцiйно впливaє нa суму одержаного прибутку, тобто нa досягнення основної мети пiдприємництвa. Тому всi об’єкти пiдприємницької дiяльностi прaгнуть одержaти якнaйкрaщi результaти зa цими покaзникaми і створити тaкi умови для економiчно вигiдної роботи, щоб зменшити витрaти, в результaтi чого дістати вищий дохiд. Вaжливим при цьому зaлишaється розумiння сутностi поняття «дохiд», що усклaднюється iснувaнням розбiжностей у його тлумaченнi економiчною теорiєю, бухгaлтерським і подaтковим облiком. Кожне пiдприємство проходить три етaпи господaрської дiяльностi: зaготiвля, виробництво, реaлiзaцiя. Сaме вiд реaлiзaцiї продукцiї, товaрiв чи нaдaння послуг зaлежить подaльшa спроможнiсть пiдприємствa, aдже метою кожної фiрми є отримaння мaксимaльного дохiду вiд реaлiзaцiї продукцiї (товaрiв, нaдaння послуг). The formation of the optimal income of enterprises in the amounts necessary to cover its current costs, pay taxes and generate profit, which allows for extended reproduction, is a necessary condition for the functioning of any economic entity. Ensuring the management of timely information about income is the key to the successful conduct of such an analysis. Therefore, the main tasks of the organization of accounting and control of the company’s income are: correct and timely determination and reliable assessment of the company’s income; organization of income documentation; ensuring control over the execution of contracts for the sale of products (goods, works, services); development of a document flow schedule of information about the company’s financial results, etc. At the present time, there is no organization or enterprise for which the goal would not be to achieve maximum profit and receive income from its activity. Profit is the amount by which revenues exceed related expenses. Therefore, the receipt of income directly proportionally affects the amount of profit received, that is, the achievement of the main goal of entrepreneurship. Therefore, all objects of entrepreneurial activity strive to obtain the best possible results based on these indicators and create such conditions for economically profitable work in order to reduce costs and, as a result, to obtain more income. At the same time, it is important to understand the essence of the concept of «income», which is complicated by the existence of differences in its interpretation by accounting, tax accounting and economic theory. Every company goes through 3 stages of economic activity in the course of its activity: procurement, production, and sale. It is from the sale of products, goods, or the provision of services that the further capacity of the enterprise depends, because the goal of every firm is to obtain the maximum income from the sale of products (goods, provision of services).
  • Item
    Регіональна економічна політика держави як підґрунтя регіонального управління та територіального маркетингу
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Архипенко, Світлана В.; Arkhypenko, Svitlana; Адамовська, Вікторія С.; Adamovska, Viktoriia; Калугін, Андрій С.; Kaluhin, Andrii
    Важливою складовою сталого розвитку будь-якої країни є економічно та соціально розвинені регіони. На теперішній час з’явилися багато викликів, з якими державі потрібно впоратися: воєнні дії руйнують інфраструктуру, економіку та соціальну сферу окупованих територій, етнічні конфлікти становлять загрозу розмежування суспільства за відповідними ознаками, нерівномірність географічного розподілу ресурсів зумовлює різний економічний стан в регіонах. Всі зазначені проблеми повинна вирішувати держава, отже, формувати відповідну політику і напрацьовувати механізми для зменшення диспропорцій і вирівнювання соціального та економічного становища. З’ясовано, що регулювання розвитку регіонів — це державна регіональна економічна політика, яка являє собою набір організаційних засобів згідно з якими відбувається вплив держави на суспільство, створення відповідних умов для економічного та соціального розвитку території. Доведено, що механізмом державної регіональної економічної політики виступає: 1) нормативно-правова база; 2) капіталовкладення та їх розподіл між регіонами; 3) важлива роль місцевого самоврядування; 4) бюджетно-фінансове регулювання регіонального розвитку, прогнозування та програмування. Визначено мету державної регіональної економічної політики та заходи впливу держави на території. Зроблено висновок, що Україна на сьогодні має значний інструментарій для здійснення ефективного управління соціально-економічним розвитком територій, проте лишається невирішеним питання в його ефективному застосуванні. Недослідженим є питання про визначення шляхів удосконалення соціально-економічного розвитку території. Economically and socially developed regions are an important component of the sustainable development of any country. Currently, there are many challenges that the state needs to cope with: military actions destroy the infrastructure, economy and social sphere of the occupied territories, ethnic conflicts carry with them the threat of dividing society according to the relevant characteristics, the uneven geographical distribution of resources leads to different economic conditions in regions. All the mentioned problems should be solved by the state, therefore, it should create appropriate policies or mechanisms to reduce disparities and equalize the social and economic situation. Regarding the regulation of the development of regions, it is the state regional economic policy, which is a set of organizational means according to which the state influences society, creates appropriate conditions for the economic and social development of the territory. The mechanism of state regional economic policy is: 1) regulatory and legal framework; 2) capital investments and their distribution among regions; 3) the important role of local self-government; 4) budgetary and financial regulation of regional development, forecasting and programming. The purpose of the state regional economic policy and measures of state influence on the territory are defined. Therefore, Ukraine today has a significant toolkit for effective management of the socio-economic development of territories, the question of its effective application remains. The issue of determining the ways to improve the of the territory remains unexplored.
  • Item
    Використання інформаційних технологій для автоматизації обліку розрахунків із постачальниками та підрядниками: спеціальне прикладне програмне забезпечення
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Голобородько, Тетяна В.; Holoborodko, Tetiana; Шепелюк, Віра А.; Shepeliuk, Vira; Чигрин, Катерина С.; Chyhryn, Kateryna
    У сучасних умовах особливе значення набуває автоматизація системи обліку, оскільки це впливає на результат діяльності суб’єкта господарювання. Чим швидше оброблятимуться дані, тим якіснішими будуть прийняті управлінські рішення. У науковій статті проведено аналіз програмного продукту, який безпосередньо використовують для автоматизації бухгалтерського обліку на українських підприємствах. Розкрито основні можливості програми BAS Бухгалтерія для ведення бухгалтерського та податкового обліку, зокрема обліку з постачальниками та підрядниками. Розкрито основні критерії стосовно здійснення операцій надходження товарів, робіт, послуг, реєстрації вхідних податкових накладних та актів звіряння, виявлено критичні моменти та недоліки програми. Розкрито переваги переходу з паперової форми зберігання документації на електронну. Оцінено технічні можливості для здійснення документування з постачальниками та підрядниками для прийняття рішення у виборі найбільш ефективного способу організації автоматизованого бухгалтерського обліку. Зазначено, що бухгалтерська програма як інформаційна технологія повинна забезпечувати можливість автоматизації обробки облікової інформації на всіх ділянках обліку, починаючи з процесу збору та реєстрації інформації, тобто автоматизації первинного обліку з застосуванням обчислювальної техніки та з дотриманням принципів бухгалтерського обліку. Сьогодні кожне підприємство намагається запроваджувати автоматизацію обліку чи удосконалити вже існуючу систему, якщо її ефективність та віддача залишається низькою. Така ситуація виникає за відсутності наукових досліджень автоматизації різних об’єктів обліку, зокрема обліку розрахунків з постачальниками та підрядниками. In modern conditions, the automation of the accounting system is of particular importance, since it affects the result of the business entity’s activity. The faster the data is processed, the better management decisions will be made. The scientific article analyzes a software product that is directly used to automate accounting at Ukrainian enterprises. The main capabilities of the BAS Accounting program for accounting and tax accounting, including accounting with suppliers and contractors, are revealed. The main criteria related to the implementation of transactions for receipt of goods, works, services, registration of incoming tax invoices and reconciliation acts were revealed, critical points and shortcomings of the program were revealed. The advantages of the transition from paper storage of documentation to electronic are revealed. Assessed technical capabilities for documenting with suppliers and contractors to make a decision in choosing the most effective way to organize automated accounting. The article states that the accounting program as an information technology should provide the possibility of automating the processing of accounting information in all areas of accounting, starting with the process of collecting and registering information, that is, automating primary accounting using computer technology and adhering to the principles of accounting. Today, every enterprise is trying to introduce accounting automation or to improve an already existing system, if its efficiency and return remain low. This situation arises in the absence of scientific research on the automation of various accounting objects, in particular accounting of payments with suppliers and contractors.
  • Item
    Оптимізація зайнятості в умовах цифровізації як форсайт-інструмент стратегічного планування розвитку робочих місць: сценарії для економіки України
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Колот, Анатолій Михайлович; Kolot, Anatolii; Колот, Анатолий Михайлович; Герасименко, Оксана Олександрівна; Herasymenko, Oksana; Герасименко, Оксана Александровна; Шатарська, Інна Федорівна; Shatarska, Inna; Шатарская, Инна Фёдоровна
    Стаття містить аргументацію форсайт-горизонтів розвитку системи робочих місць в економіці України в контексті інноваційного зростання та посилення конкурентоспроможності на основі оптимізації зайнятості з використанням економіко-математичного інструментарію прогнозування макроекономічних показників. Квінтесенція статті — дослідження впливу параметрів зайнятості у сфері високо-технологічної діяльності на індикатори макроекономічної динаміки з використанням інструментарію багатофакторної регресії для валового внутрішнього продукту та валової доданої вартості як результуючих показників у високотехнологічних галузях промисловості та сферах високотехнологічних послуг з використанням екзогенних змінних, що відображують чисельність і структуру зайнятості з урахуванням кваліфікаційного рівня працівників. Актуальність дослідження зумовлена загостренням наукової полеміки в царині соціально-трудової проблематики щодо переміщення акценту з традиційних питань зайнятості — зміни попиту та пропонування робочої сили, дисбалансу ринку робочої сили і ринку робочих місць, затребуваності чи незатребуваності окремих професій — до питань іншого порядку, серед яких — прогнози кардинальних змін потреби у робочих місцях, формування політики зайнятості за переформатування системи робочих місць в нинішніх та майбутніх реаліях цифровізації економіки. За результатами узагальнення наявного наукового доробку доведено, що в науковому середовищі бракує досліджень щодо оптимізації зайнятості, результати яких можуть слугувати прогностичною платформою у визначенні стратегічних напрямів розвитку системи робочих місць. Доводиться авторська гіпотеза про можливості посилення вірогідності оптимістичного сценарію динаміки макроекономічних показників шляхом економіко-математичного моделювання їх залежності від чисельності та структури зайнятих у високотехнологічному сегменті економіки. Наведено формалізацію залежності валового внутрішнього продукту та валової доданої вартості з визначенням рівня впливу екзогенних факторів за досліджуваними сферами діяльності порівняно з окремими експортоорієнтованими галузями промисловості. Висвітлено авторське бачення суперечливого впливу масштабного й інтенсивного застосування цифрових технологій на світ праці та зайнятості у професійному його вимірі. На основі дослідження стратегічних можливостей розвитку сфери праці та зайнятості в контексті наявних прогнозів щодо «майбутнього постпраці» внесено пропозицію стосовно заміни стратегії розвитку робочих місць в умовах становлення нової (цифрової) економіки та мережевого суспільства на стратегію розвитку трудових практик (форм трудової діяльності, форм докладання праці). The article contains argumentation of foresight horizons for the development of jobs system in Ukrainian economy in the context of innovative growth and strengthening of competitiveness on the basis of employment optimization using economic and mathematical tools for macroeconomic indicators forecasting. The quintessence of the article is the study of employment parameters’ impact in the sphere of high-tech activities on the indicators of macroeconomic dynamics with the use of multivariate regression tools for gross domestic product and gross value added as the resulting indicators in high-tech industries and high-tech services using exogenous variables that reflect employment numbers and structure, taking into account employees’ qualification level. The relevance of the study is caused by the aggravation of scientific controversy in the field of social and labor issues regarding the shift of emphasis from traditional employment issues - changes in labor supply and demand, imbalance of the labor market and the job market, demand or lack of demand for certain professions - to issues of a different order, including forecasts of fundamental changes in the need for jobs, formation of employment policy for reformatting job system in current and future realities of economy digitalization. According to results of existing scientific achievements’ generalization, it is proved that there is a lack of research on employment optimization in the scientific environment, the results of which can serve as a predictive platform in determining the strategic directions for jobs system development. The authors’ hypothesis about the possibility of strengthening the probability of the optimistic scenario of the dynamics of macroeconomic indicators by economic and mathematical modeling of their dependence on the number and structure of those employed in the high-tech segment of the economy has been proven. Formalization of gross domestic product and gross value added dependence and determination of the degree of influence of exogenous factors in the studied spheres of activity in comparison with individual export-oriented industries has been presented. The authors’ vision of the contradictory impact of the large-scale and intensive use of digital technologies on the world of labor and employment in its professional dimension has been highlighted. A proposal to replace the strategy of job development in the context of the formation of a new (digital) economy and network society with a strategy for the development of labor practices (forms of labor activity, forms of labor application) was made based on the study of strategic opportunities for the development of labor and employment in the context of existing forecasts for the «future of post-labor».