Моделювання оцінки іміджу туристично-рекреаційного регіону

Loading...
Thumbnail Image
Date
2015
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
Abstract
Стаття присвячена побудові економіко-математичної моделі оцінювання рівня сформованості іміджу регіону як складової потенціалу розвитку регіонального туристично-рекреаційного комплексу. Проаналізовано сутність іміджу та процесу його формування для регіону, в якому розвивається туристично-рекреаційний комплекс. Побудовано структурну модель інформаційних потоків формування іміджу туристичного регіону. Запропоновано метод оцінювання ступеня сформованості іміджу туристичного регіону. Побудована в рамках розробленого методу економіко-математична модель враховує найважливіші функціональні складові іміджу туристичного регіону та дозволяє одержати не лише чисельну оцінку іміджу, але і рівень його сформованості. В основу моделі покладено методологію та апарат нечіткої математики, які дозволяють у більшій мірі врахувати той факт, що складові іміджу є слабкоформалізованими змінними. Застосування розробленої моделі для оцінки рівня сформованості іміджу курорту Анталія (Туреччина) на підставі оброблення експертної інформації представників туристичних фірм підтвердило її адекватність. Одержані оцінки дають змогу, по-перше, зробити висновки щодо тих функціональних складових іміджу, що потребують вдосконалення, по-друге, порівнювати різні туристично-рекреаційні комплекси за рівнем сформованості іміджу, який є довгостроковим інструментом управління очікуваннями і потребами різних цільових груп: мешканців регіону, підприємців, рекреантів, керівництва регіону і країни.
The article deals with building of the economic and mathematical model of evaluating the level of formation of the regional image as a component potential of a regional tourist and recreational complex development. It’s analyzed the essence of the image and the process of its formation in the region, in which tourist and recreational complex is being developed. It was built the structural model of information flows forming the image of tourism in the region. The method of evaluating the degree of formation of the image of tourist region was offered. Built as a part of the proposed method of economic and mathematical model takes into account the most important functional elements of the tourist image of the region and allows to receive not only a numerical evaluation not only of the image, but also its level of development. In the basis of the model was put the methodology of fuzzy mathematics, which enables to consider to a greater extent the fact that the components of the image are week formalized variables. The application of the developed model for assessment the level of formation of the image of the resort Antalya (Turkey) on the basis of processing expert information of the travel agencies representatives that confirmed its adequacy. Received evaluations let us, firstly, to draw conclusions about those functional components of the image that need improvement, and secondly, to compare different tourist and recreational complexes in terms of formation of the image, which is a long-term tool for managing expectations and needs of different target groups: region dwellers, entrepreneurs, tourists, leaders of the region and country.
Статья посвящена построению экономико-математической модели оценки уровня сформированности имиджа региона как составляющей потенциала развития регионального туристско-рекреационного комплекса. Проанализированы сущность имиджа и процесса его формирования для региона, в котором развивается туристско-рекреационный комплекс. Построена структурная модель информационных потоков формирования имиджа туристического региона. Предложен метод оценки степени сформированности имиджа туристического региона. Построенная в рамках разработанного метода экономико-математическая модель учитывает наиболее важные функциональные составляющие имиджа туристического региона и позволяет получить не только количественную оценку имиджа, но и уровень его сформированности. В основу модели положена методология и аппарат нечеткой математики, которые позволяют в большей степени учесть тот факт, что составляющие имиджа являются слабоформализованными переменными. Применение разработанной модели для оценки уровня сформированности имиджа курорта Анталия (Турция) на основе обработки экспертной информации представителей туристических фирм подтвердило ее адекватность. Полученные оценки позволяют, во-первых, сделать выводы относительно тех функциональных составляющих имиджа, которые нуждаются в совершенствовании, во-вторых, сравнивать различные туристско-рекреационные комплексы по уровню сформированности имиджа, что является долгосрочным инструментом управления ожиданиями и потребностями различных целевых групп: жителей региона, предпринимателей, рекреантов, руководства региона и страны.
Description
Keywords
Туристично-рекреаційний комплекс, імідж регіону, рівень сформованості іміджу, модель, метод нечіткого логічного виведення, Tourist and recreational complex, image of the region, level of image formation, model, fuzzy inference method, Туристско-рекреационный комплекс, имидж региона, уровень сформированности имиджа, модель, метод нечеткого логического вывода
Citation
Грабарєв А. В. Моделювання оцінки іміджу туристично-рекреаційного регіону / А. В. Грабарєв // Нейро-нечіткі технології моделювання в економіці : наук.-анал. журн. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана» ; редкол.: А. В. Матвійчук (голов. ред.) [та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2015. – № 4. – С. 3–17.
Collections