Experience of higher education quality evaluating in France and its application

Loading...
Thumbnail Image
Date
2015-12
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана»
Abstract
The evolution of the legislative regulation of quality evaluation of French higher education over the last 30 years was revealed according to the analysis of publications and the content of websites of profile institutions. The main institutions, which evaluate the work of higher education institutions, research units, etc., were characterized. The points of discussion at the modern stage of development of the system of quality evaluation of higher education in France were summarized.
На основі аналізу публікацій і змісту сайтів профільних організацій розкрито еволюцію законодавчого регулювання оцінювання якості у вищій освіті Франції протягом останніх 30 років. Охарактеризовано основні організації, що оцінюють роботу закладів вищої освіти, дослідницьких підрозділів тощо. Узагальнено дискусійні моменти на сучасному етапі становлення системи оцінювання якості вищої освіти Франції.
На основе анализа публикаций и содержания сайтов профильных организаций раскрыто эволюцию законодательного регулирования оценивания качества французского высшего образования за последние 30 лет. Охарактеризованы основные организации, оценивающие работу высших учебных заведений, исследовательских подразделений и т.д. Обобщены дискуссионные моменты на современном этапе становления системы оценивания качества высшего образования Франции.
Description
Keywords
Citation
Barabas D. Experience of higher education quality evaluating in France and its application / D. Barabas, M. Voloshyna // Антикризове управління економікою України: нові виклики : матеріали ІІІ Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф., 15–17 груд. 2015 р. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана», каф. макроекон. та держ. упр., Ін-т держ та муніцип. упр. господ. ; редкол.: І. Й. Малий (голова) [та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2015. – С. 110–113.