Теоретико-методичні підходи до визначення сутності вартості страхової компанії

Loading...
Thumbnail Image
Date
2015
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана»
Abstract
У статті розглянуто еволюційний розвиток категорії «вартість» у працях науковців та економістів різних шкіл протягом існування економічної науки. Для якіснішого осмислення цих теорій запропоновано їх класифікувати. Авторський підхід до класифікації дозволив залишити дві основні концепції з відповідними теоріями (витратну та концепцію корисності), яких притримується більшість закордонних і вітчизняних науковців, а також надати місце для нових теорій (новітні концепції), представники яких досліджують або будуть ще досліджувати категорію «вартість» із сучасних позицій. Охарактеризовано основні постулати теорій, представники яких досліджували категорію «вартість». З позицій різних теорій вартості запропоновано визначення сутності вартості страхової компанії. Вартість страхової компанії встановлюється на ринку, де компанія виступає предметом купівлі- продажу. Величина попиту на страховика визначається його корисністю для власника. Величина пропозиції — витратами на його придбання або створення.
In this article the author considered the evolutionary development of the category of «value» in the writings of scientists and economists of different schools during the existence of economic science. For better understanding of these theories author proposed to classify them.The author’s approach to the classifications has allowed to leave two main concepts with corresponding theories (expenditure and the concept of utility) that are shared by most foreign and domestic scientists and also to demonstrate new theories (new concepts), whose representatives are exploring or will explore the category of «value» from modern positions. The author described the basic postulates of theories whose representatives investigated the category of «value». From position of various theories the author proposed to define the essence of the value of the insurance company. The cost of an insurance company is determined in the market, where the company acts as subject of sale. The level of demand for the insurer is determined by its usefulness to the owner. Size of proposals is determined by the cost of its acquisition or creation.
В статье рассматривается эволюционное развитие категории «стоимость» в трудах ученых и экономистов разных школ на протяжении существования экономической науки. Для более качественного осмысления этих теорий предложено их классифицировать. Авторский подход к классификации позволил оставить две основные концепции с соответствующими теориями (расходную и концепцию полезности), которых придерживается большинство зарубежных и отечественных ученых, а также предоставить место для новых теорий (новейшие концепции), представители которых исследуют или будут еще исследовать категорию «стоимость» с современных позиций. Охарактеризованы основные постулаты теории, представители которых исследовали категорию «стоимость». С позиций разных теорий стоимости предложено определение сущности стоимости страховой компании. Стоимость страховой компании устанавливается на рынке, где компания выступает предметом купли-продажи. Величина спроса на страховщика определяется его полезностью для владельца. Величина предложения — затратами на его приобретение или создание.
Description
Keywords
вартість, страхова компанія, трудова теорія вартості, теорія граничної корисності, витрати виробництва, попит, пропозиція, value, insurance company, labor theory of value, theory of marginal utility, costs of production, demand, supply, стоимость, страховая компания, трудовая теория стоимости, теория предельной полезности, издержки производства, спрос, предложение
Citation
Баранов А. Л. Теоретико-методичні підходи до визначення сутності вартості страхової компанії / А. Л. Баранов // Фінанси, облік і аудит : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана» ; редкол.: А. М. Мороз (голов. ред.) [та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2015. – Вип. 2. – С. 9–22.