Оцінка соціальної відповідальності бізнесу в управлінні сталим розвитком підприємства

Thumbnail Image
Date
2009
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана»
Abstract
Сьогодні концепцію корпоративної соціальної відповідальності (КСВ) поширюють і намагаються інтегрувати у ділову активність більшість великих вітчизняних підприємств, банків, корпорацій. Водночас вона має суттєвий вплив та кожна малий і середній бізнес, на сталий розвиток суспільства.
In the article, the problem of sustainable development is considered in terms of social responsibility of business and international standard systems. The proposed monitoring methods of level of the social responsibility of business is an instrument for substantiation of the CSR strategy.
Description
Keywords
corporate social responsibility, integral exponent of social responsibility of business, sustainable development, international standards, monitoring of economic, ecological and social responsibility, CSR strategy
Citation
Тарасенко І. О. Оцінка соціальної відповідальності бізнесу в управлінні сталим розвитком підприємства / І. О. Тарасенко // Маркетинг в Україні. – 2009. – № 5. – С. 54–60.