Консьюмеризм як складова економічного буття людини

Loading...
Thumbnail Image
Date
2015-04
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Київський національний університет імені Тараса Шевченка
Abstract
The article examines the moral and ethical dimension of consumerism as a social phenomenon. The article deals with the different approaches to the interpretation of the consumerism concept and to its formation. The work presents a conclusion on the controversial interpretation of consumerism essence as a phenomenon of spiritual and economic life of a modern man.
Description
Keywords
соціально орієнтований маркетинг, консьюмеризм, споживання, права споживачів, рекламна діяльність, економічне буття людини, сonsumerism, consumption, economic life of the person, социально ориентированный маркетинг, консьюмеризм, потребление, права потребителей, рекламная деятельность, экономическое бытие человека
Citation
Северин-Мрачковська Л. В. Консьюмеризм як складова економічного буття людини / Л. В. Северин-Мрачковська // Дні науки філософського факультету–2015 : Міжнар. наук. конф., 21–22 квіт. 2015 р. : матеріали доп. і виступів / М-во освіти і науки України, Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка ; редкол.: А. Є. Конверський (голова) [та ін.]. – Київ : Вид.-поліграф. центр «Київ. ун-т», 2015. – Ч. 6. – С. 91–93.