Дослідження та формування бренда роботодавця: теоретико-прикладні аспекти

Loading...
Thumbnail Image
Date
2015
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Науково-дослідний центр індустріальних проблем розвитку НАН України
Abstract
Стратегічним ресурсом за сучасних умов є потенціал бренда роботодавця, а отже, його формування та використання стає важливим завданням роботодавців, керівників і фахівців із управління персоналом. Метою роботи є з’ясування сутності поняття «бренд роботодавця», висвітлення теоретичних і прикладних аспектів його дослідження та формування, а також обґрунтування переваг, які одержує підприємство від вкладання коштів у формування позитивного бренда роботодавця. Виходячи зі змісту поняття «бренд» та враховуючи специфічність соціально-трудових відносин, сформульовано концептуальні положення, що розкривають зміст поняття «бренд роботодавця». Розкрито процедуру формування концепції та методи дослідження бренда роботодавця. У процесі дослідження практики формування бренда роботодавця на українських підприємствах з’ясовано, що більшість керівників вітчизняних компаній розуміє значущість бренда роботодавця для розвитку та успіху компанії на ринку. У той же час менше третини з них займається розробленням і реалізацією програм формування позитивного бренда роботодавця. Встановлено, що для переважної більшості працівників бренд роботодавця на ринку праці є одним із пріоритетних критеріїв вибору місця роботи. Визначено переваги, які може одержати компанія, що займається формуванням позитивного бренда, серед яких: можливість залучити кращих кандидатів, посилити мотивацію працівників, зменшити плинність персоналу, поліпшити імідж на товарному ринку та результати діяльності. Обґрунтовано вплив бренда роботодавця на товарний бренд, зокрема встановлено, що компанія, яка не дбає про свій бренд роботодавця, втрачає наявних і потенційних споживачів товарів і послуг.
Under modern conditions a strategic resource is the employer brand potential, therefore, its creation and use becomes an important task of employers, managers and specialists in personnel management. The aim of the work is to define the concept of «employer brand», present the theoretical and applied aspects of its study and formation, as well as justification of the advantages received by the enterprise from investing into the formation of a positive employer brand. Based on the essence of the concept of «brand» and taking into account the specificity of the social and labor relations, conceptual positions revealing the essence of the concept of “employer brand” are formulated. The procedure of forming the concept and methods of investigation of the employer brand is presented in the paper. In the course of studying the practice of forming the employer brand at Ukrainian enterprises, it is found that most of the leaders of domestic companies understand the importance of the employer brand for the development and success of the company in the market. At the same time less than a third of them are engaged in the development and implementation of programs on creating a positive employer brand. It isfound that for the vast majority of employees the employer brand in the labor market is one of priority criteria for selecting a place of employment. There have been identified the advantages that can be received by a company engaged in formation of a positive brand, including: the ability to attract the best candidates, increase the employees’ motivation, reduce the personnel turnover, improve the image in the commodity market as well as the performance of the company. The impact of the employer brand on the product brand is substantiated; in particular, it is found that the company that does not care about its employer brand loses the existing and potential consumers of goods and services.
Стратегическим ресурсом в современных условиях является потенциал бренда работодателя, следовательно, его формирование и использование становится важной задачей работодателей, руководителей и специалистов по управлению персоналом. Целью работы является определение сущности понятия «бренд работодателя», изложение теоретических и прикладных аспектов его исследования и формирования, а также обоснование преимуществ, получаемых предприятием от вложения средств в формирование позитивного бренда работодателя. Исходя из содержания понятия «бренд» и учитывая специфичность социально-трудовых отношений, сформулированы концептуальные положения, раскрывающие содержание понятия «бренд работодателя». Раскрыта процедура формирования концепции и методы исследования бренда работодателя. В процессе исследования практики формирования бренда работодателя на украинских предприятиях выявлено, что большинство руководителей отечественных компаний понимает важность бренда работодателя для развития и успеха компании на рынке. Вместе с тем менее трети из них занимается разработкой и реализацией программ формирования положительного бренда работодателя. Установлено, что для подавляющего большинства работников бренд работодателя на рынке труда является одним из приоритетных критериев выбора места работы. Определены преимущества, которые может получить компания, занимающаяся формированием положительного бренда, среди которых: возможность привлечь лучших кандидатов, повысить мотивацию работников, уменьшить текучесть кадров, улучшить имидж на товарном рынке и результаты деятельности. Обосновано влияние бренда работодателя на товарный бренд, в частности установлено, что компания, которая не заботится о своем бренде работодателя, теряет имеющихся и потенциальных потребителей товаров и услуг.
Description
Keywords
бренд, імідж, репутація, бренд роботодавця, управління персоналом, ринок праці, brand, image, reputation, employer brand, personnel management, labor market, бренд, имидж, репутация, бренд работодателя, управление персоналом, рынок труда
Citation
Цимбалюк С. О. Дослідження та формування бренда роботодавця: теоретико-прикладні аспекти / С. О. Цимбалюк // Проблеми економіки. – 2015. – №4. – C. 247–252.