Форми прояву та методичний інструментарій оцінювання конкурентоспроможності підприємства

Loading...
Thumbnail Image
Date
2016
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
Abstract
Здійснено онтологічний аналіз поглядів на сутність і методи оцінювання конкурентоспроможності підприємства. Визначено імперативи розуміння конкурентоспроможності як здатності суб’єкта ринку до конкуренції. Доведено, що оцінювання конкурентоспроможності має спиратись на усвідомлення об’єкту конкуренції. Надано змістовне тлумачення об’єкту та предмету конкуренції підприємств на ринку готової продукції. Обґрунтовано доцільність виокремлення форм прояву конкурентоспроможності — досягнутої, потенційної, поточної, та їх аналітичного представлення у статичних і динамічних характеристиках, що є передумовою комплексного оцінювання конкурентоспроможності підприємства. Визначено основні оціночні показники та методи розрахунку форм конкурентоспроможності. З’ясовано аналітичні та управлінські переваги методу багатомірного матричного оцінювання комплексної конкурентоспроможності підприємства.
The paper presents an ontological analysis of views on the essence and methods of evaluation of competitiveness of the enterprise. The article deals with the imperatives of the understanding of competitiveness as the ability of the market to competition. The work suggests that the assessment of competitiveness should be based on the realization of the object of competition. The publication provides the insightful interpretation of the object and the subject of competitive companies in the market of finished products. The work proves the appropriateness of the allocation of the manifestations of competitiveness: achieved, potential, current, and their analytical representations in static and dynamic characteristics, which is a prerequisite of complex estimation of competitiveness of the enterprise. The article considers the basic assessment indicators and methods of calculating forms of competitiveness. The paper finds out the analytical and management advantages of the method of multidimensional matrix estimation of the comprehensive competitiveness.
Осуществлен онтологический анализ взглядов на сущность и методы оценки конкурентоспособности предприятия. Определены императивы понимания конкурентоспособности как способности субъекта рынка к конкуренции. Доказано, что оценка конкурентоспособности должна опираться на осознание объекта конкуренции. Предоставлено содержательное толкование объекта и предмета конкуренции предприятий на рынке готовой продукции. Обоснована целесообразность выделения форм проявления конкурентоспособности достигнутой, потенциальной, текущей и их аналитического представления в статических и динамических характеристиках, является предпосылкой комплексной оценки конкурентоспособности предприятия. Определены основные оценочные показатели и методы расчета форм конкурентоспособности. Выяснены аналитические и управленческие преимущества метода многомерного матричного оценивания комплексной конкурентоспособности предприятия.
Description
Keywords
конкурентоспроможність, об’єкт конкуренції, форми конкурентоспроможності, показники конкурентоспроможності, competitiveness, object of competitiveness, form of competitiveness, criteria of competitiveness, конкурентоспособность, объект конкуренции, формы конкурентоспособности, показатели конкурентоспособности
Citation
Смолін І. В. Форми прояву та методичний інструментарій оцінювання конкурентоспроможності підприємства / І. В. Смолін // Стратегія економічного розвитку України : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана» ; редкол.: В. А. Верба (голов. ред.) [та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2016. – № 39. – С. 40–51.