Some Strategies of Multilingual Education

Thumbnail Image
Date
2017
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана»
Abstract
«Globalization is the process by which markets integrate worldwide. Over the past 60 years, it has accelerated steadily» (M. Spence, p. 28). One of the major outcomes of the globalization is a mass migration of the world population, which is mainly stipulated by ongoing political, socioeconomic and even ethno-cultural processes. A lot of migrants form regional minorities of certain countries. They acquire a new language and a new culture via merging with an indigenous population. The process of acquisition is gradual, but quite challenging. It often encounters insurmountable lingvo-cultural barriers stipulated by a vivid multilingualism or multiculturalism. The given paper deals with the certain strategies of the multilingual education, which becomes the foundation for the elimination of lingvo-cultural barriers existing in numerous multiethnic communities.
Description
Keywords
globalization, education, multiethnicity, multilingualism, strategy
Citation
Gvelesiani I. Some Strategies of Multilingual Education / I. Gvelesiani // Стратегії міжкультурної комунікації в мовній освіті сучасного ВНЗ [Електронний ресурс] : зб. матеріалів ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф., м. Київ (21 берез. 2017 р.) / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана» ; редкол.: І. А. Колеснікова (голова) [та ін.]. – Електрон. текстові дані. – Київ : КНЕУ, 2017. – С. 35–39. – (До 110-річчя КНЕУ, до 25-річчя факультету МЕіМ). – Назва з титул. екрану.
Collections