The peculiarities of teaching grammar within the intercultural communication context

Loading...
Thumbnail Image
Date
2017-03-21
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана»
Abstract
The article presents some ideas concerning the process of teaching grammar. Much attention is paid to the usage authentic situations in this process as mostly it is vocabulary acquisition that benefits from application of cultural components at the lessons. Two variants of developing learning situations are suggested in the article.
Description
Keywords
teaching grammar, intercultural communication, cross-cultural communication, authentic details, learning environment
Citation
Arustamyan Ya. Yu. The peculiarities of teaching grammar within the intercultural communication context / Ya. Yu. Arustamyan // Стратегії міжкультурної комунікації в мовній освіті сучасного ВНЗ [Електронний ресурс] : зб. матеріалів ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф., м. Київ (21 берез. 2017 р.) / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана» ; редкол.: І. А. Колеснікова (голова) [та ін.]. – Електрон. текстові дані. – Київ : КНЕУ, 2017. – С. 115–118. – (До 110-річчя КНЕУ, до 25-річчя факультету МЕіМ). – Назва з титул. екрану.
Collections