Кількісне оцінювання ризику для амплітуди динамічної траєкторії ризикостійкості маркетингової стратегії

Loading...
Thumbnail Image
Date
2016
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
Abstract
Для прийняття релевантного рішення щодо вибору стратегії і тактики поведінки, планування виробничої і фінансової діяльності на ринку товарів і послуг важливе значення має аналіз всієї необхідної інформації. конкретного підприємства. Маркетингові ризики проявляються у вигляді нереалізації продукції або зменшенні її обсягів реалізації та зниженні цін на неї, наслідком чого є недоотримання прибутку або певні збитки. Практична діяльність потребує певного кількісного оцінювання цих факторів. У статті проводиться дослідження проблеми — визначення фактору персистентності економічного показника на підставі зміни кількісної міри оцінки ризику та врахування фактору ентропії в якості міри ступеня невизначеності в поведінці економічної системи. Використання ентропії в системі кількісних оцінок ризику щодо обґрунтування прийняття раціонального рішення, визначення ризикостійкості обраної стратегії є досить важливим фактором. Зміна ентропії маркетингових систем, як відкритих економічних систем, призводить до зміни маркетингової політики — вибору стратегії компанії, рекламного бюджету, впорядкування товарних запасів, зміни певної структури маркетингових мереж і грошових потоків, які в них циркулюють. В якості кількісної міри оцінювання ризикостійкості обраної стратегії пропонується розрахунок показника Херста. У ході проведених досліджень була зроблена спроба розрахунків значень певної послідовності оцінок показника ризикованості раціональної стратегії із урахуванням наявності чи відсутності фактору стійкості значень часового ряду — модифікованого критерію прийняття рішень, що дозволяє говорити про можливість дослідження динаміки ризику із плином часу, протягом якого відбуваються події і процеси у маркетингових системах.
In order to make the relevant decisions concerning the choiceof strategy and tactics of behavior, planning of production and financial performance in the market of goods and services is very important analysis ofall the information of a particular company. Market risks are manifested in the form of not selling products or reduction the volume of its sales and lower prices for it, which results in a shortfall in profit or certain losses. The use of entropy in the quantitative risk assessment system to justify rationale decisionmaking, determining the risk tolerance of a chosen strategy, it is a rather important factor. The change in entropy of marketing systems such as open economic systems, leads to change in marketing politic — the choice of the company’s strategy, the advertising budget, the inventory ordering, changes in the structure of specific marketing networks, and cash flows, circulating in them. As a quantitative measure of the risk assessment of resistance to the chosen strategy proposed calculation of the Hurst exponent. In the course of the research was an attempt to calculate the value of the of a certain sequence of estimates of the risk exponent of a rational strategy, taking into account the presence \ absence a stability factor of the time series values — a modified decision criterion, which suggests the possibility of risk dynamics researching over time, during which the events take place and processes in marketing systems.
Description
Keywords
стійкість підприємства, ризикостійкість, персистентність (антиперсистентність) економічного показника, гра з економічним середовищем, модифікований критерій прийняття рішень, ентропія (міра невпорядкованості економічного об’єкта), ентропія інформації Шеннона, показник Херста, enterprise resistance, resistance to risk, persistence (antipersistence) of the economic exponent, game with the economic environment, modified decision criterion, entropy (measure of disorder of the economic object), entropy of Shannon information, Hurst exponent
Citation
Коляда Ю. В. Кількісне оцінювання ризику для амплітуди динамічної траєкторії ризикостійкості маркетингової стратегії / Коляда Ю. В., Шатарська І. Ф. // Моделювання та інформаційні системи в економіці : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана» ; редкол.: В. К. Галіцин (відп. ред.) [та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2016. – Вип. 92. – С. 149–159.