Female empowerment in academia: case of eu grants at Kyiv national economic university named after Vadym Hetman

Loading...
Thumbnail Image
Date
2017-06-02
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Українська Асоціація викладачів і дослідників Європейської інтеграції
Abstract
The authors evaluate the gender dimension of grants attained by KNEU from the European Commission in 2011-2017. The calculations of female to male instructors’ and paid lectures delivered by female to male instructors’ ratios provided hard evidence for the constant progress in female academic empowerment at KNEU via Jean Monnet Modules.
Авторами оцінено гендерний вимір грантів, які були отримані КНЕУ від Європейської Комісії впродовж 2011-2017 рр. Розрахунки співвідношення інструкторів жіночої та чоловічої статті, а також оплати їх праці засвідчили постійний прогрес у розширенні академічних можливостей жінок у КНЕУ завдяки Модулям імені Жана Моне.
Description
Keywords
female empowerment, gender gap, gender equity, EU grants, Jean Monnet Modules, розширення прав і можливостей жінок, гендерний розрив, гендерна неупередженість, гранти ЄС, Модулі імені Жана Моне
Citation
Vinska O. Female empowerment in academia: case of eu grants at Kyiv national economic university named after Vadym Hetman / Vinska O., Tokar V. // Європейські студії в україні: здобутки, виклики та перспективи : зб. матеріалів Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Київ, 2 черв. 2017 р.) / Укр. Асоц. викладачів і дослідників Європ. інтеграції. – Київ : Терен, 2017. – С. 64–67.