Управління персоналом з урахуванням положень теорії поколінь

Abstract
Метою цієї статті є аналіз положень теорії поколінь і виявлення можливостей її практичного застосування в управлінні персоналом задля підвищення рівня «лояльності» співробітників і зростання продуктивності праці. У результаті дослідження було проведено аналіз основних трудових цінностей персоналу, зайнятого в сучасній економіці України. Виявлено їх залежність від приналежності співробітників до певного покоління чи історичної епохи, у якій вони зростали, згідно з теорією поколінь – бебі-бумерів, «іксів» або ж «ігреків». Обґрунтовано необхідність урахування положень теорії при побудові бізнес-процесів організації та надано рекомендації щодо їх адаптації у розрізі окремих HR-аспектів, таких як залучення персоналу, адаптація, навчання та мотивація співробітників. Перспективами подальших досліджень у цьму напрямі є вдосконалення методів і технік роботи з персоналом організації шляхом урахування особливих рис поколінь співробітників і системи цінностей, які вони розділяють.
The aim of the article is to analyze the theory of generations and identify the possibilities of its practical application in personnel management in order to increase the level of “loyalty” of employees and labor productivity. As a result of the research, the analysis of basic labor values of the personnel employed in the modern economy of Ukraine is carried out. The work reveals their dependence on the belonging of employees to a certain generation or historical epoch in which they grew up, according to the theory of generations either to baby boomers, or to “Xs” or “Ys”. The necessity of taking into account the theory provisions when building business processes of the organization is substantiated, and recommendations for their adaptation in the context of individual HR-aspects are given, in particular personnel attraction, adaptation, training and motivation of employees. Prospects for further research in this area improve the methods and techniques of working with personnel by taking into account special features of generations of employees and the value system they share.
Целью данной статьи является анализ теории поколений и выявление возможностей ее практического применения в управлении персоналом для повышения уровня «лояльности» сотрудников и уровня производительности труда. В результате исследования был проведен анализ основных трудовых ценностей персонала, занятого в современной экономике Украины. Выявлена их зависимость от принадлежности сотрудников к определенному поколению или исторической эпохе, в которой они росли, согласно теории поколений – беби-бумеров, «иксов» или «игреков». Обоснована необходимость учета положений теории при построении бизнес-процессов организации, и даны рекомендации по их адаптации в разрезе отдельных HR-аспектов, таких как привлечение персонала, адаптация, обучение и мотивация сотрудников. Перспективами дальнейших исследований в данном направлении является совершенствование методов и техник работы с персоналом путем учета особых черт поколений сотрудников и системы ценностей, которую они разделяют.
Description
Keywords
цінності, покоління, організація, управління персоналом, values, generation, organization, personnel management, ценности, поколение, организация, управление персоналом
Citation
Щетініна Л. В. Управління персоналом з урахуванням положень теорії поколінь / Щетініна Л. В., Рудакова С. Г., Даниляк М. І. // Проблеми економіки. – 2017. – № 1. – С. 277–283.