Математичне моделювання діяльності та оцінка ефективності суб’єкта електронної комерції

Loading...
Thumbnail Image
Date
2012-12-12
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
Abstract
Впровадження інформаційних технологій в управління економікою на макро- та мікрорівнях є одним з головних чинників підвищення ефективності виробництва та забезпечення розвитку економіки. Впровадження комп’ютерних технологій і автоматизація управління підприємством робить можливим виникнення нових форм організації виробництва, що дає базис для функціонування віртуальних підприємств та електронної комерції. Стаття присвячена оцінці ефективності діяльності підприємства, яке починає працювати в сегменті електронної комерції. В якості критерію оптимізації обрано час, протягом якого здійснюється діяльність підприємства. При пошуку найраціональнішого маршруту враховується середнє число замовлень на продукцію, середній час виконання замовлення, середнє число замовлень у черзі, а також потенціал підприємства, виручка від реалізації продукту, обсяг інвестицій і виробничі витрати. Методика полягає у побудуванні балансової моделі, яка враховує всі найнеобхідніші показники ефективності. Математична модель представлена у вигляді системи з трьох диференційних рівнянь із застосуванням елементів теорії масового обслуговування.
Implementation of information technology in management at the macro and micro levels is one of the main factors of production efficiency and ensures economic development. The introduction of computer technology and automation management makes possible the emergence of new forms of production organization that provides a basis for the operation of virtual enterprises and e-commerce. Article is devoted to assessing the effectiveness of the company, which starts in the segment of electronic commerce. As the optimization criterion chosen time during which the business enterprise. When searching for the most rational route is taken into account the average number of orders for the products, the average execution time, the average number of orders in the queue, as well as potential business, sales revenue product, investment and operational costs. Methodology is building a balance model, which takes into account the most essential performance. A mathematical model is presented as a system of three differential equations using the elements of queuing theory.
Description
Keywords
електронна комерція, теорія масового обслуговування, імітаційне моделювання, віртуальне підприємство, e-commerce, queuing theory, imitation modeling, virtual enterprise
Citation
Стець О. В. Математичне моделювання діяльності та оцінка ефективності суб’єкта електронної комерції / О. В. Стець, А. В. Кононенко // Моделювання та інформаційні системи в економіці : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана» ; редкол.: В. К. Галіцин (відп. ред.) [та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2012. — № 87. — C. 292–298.