Маркетингові стратегії в управлінні логістичними системами промислових підприємств
Loading...
Date
2018
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
Abstract
У статті описано основні наукові і практичні проблеми маркетингової оптимізації логістичних систем. Показано особливості і складності розвитку логістичного менеджменту бізнес-мереж українських підприємств. Акцентовано увагу на перспективних напрямках підвищення ефективності логістичної і мережево-кластерної оптимізації взаємодії підприємств. Доводиться результативність маркетингових концепцій і стратегій в якості базису гармонізації логістичної взаємодії учасників соціально-економічних систем.
The article describes the main scientific and practical problems of marketing optimization of logistic systems. It was found that the development of the modern economy is accompanied by problems of uncontrolled increasing costs and complexity of doing business. The features and complexity of the development of logistic management of business networks of Ukrainian enterprises are shown. The attention is focused on perspective directions of increase of efficiency of logistic and network-cluster optimization of interaction of enterprises: the possibilities of improvement in the management of existing logistic operations (short-term and long-term) are determined; the optimal logistics infrastructure was designed in the light of long-term business development; the optimization of demand and supply chain planning processes for the real demand orientation and integration is determined. The effectiveness of marketing concepts and strategies as the basis for the harmonization of the logistic interaction of participants in socio-economic systems is proved. However, methodologies and performance indicators of marketing in development of logistic systems need further improvement. That will be the subject of the future publications.
В статье описаны основные научные и практические проблемы маркетинговой оптимизации логистических систем. Показаны особенности и сложности развития логистического менеджмента бизнес-сетей украинских предприятий. Акцентировано внимание на перспективных направлениях повышения эффективности логистической и сетевой оптимизации взаимодействия предприятий. Обосновывается результативность маркетинговых концепций и стратегий в качестве базиса гармонизации логистической взаимодействия участников социально-экономических систем.
The article describes the main scientific and practical problems of marketing optimization of logistic systems. It was found that the development of the modern economy is accompanied by problems of uncontrolled increasing costs and complexity of doing business. The features and complexity of the development of logistic management of business networks of Ukrainian enterprises are shown. The attention is focused on perspective directions of increase of efficiency of logistic and network-cluster optimization of interaction of enterprises: the possibilities of improvement in the management of existing logistic operations (short-term and long-term) are determined; the optimal logistics infrastructure was designed in the light of long-term business development; the optimization of demand and supply chain planning processes for the real demand orientation and integration is determined. The effectiveness of marketing concepts and strategies as the basis for the harmonization of the logistic interaction of participants in socio-economic systems is proved. However, methodologies and performance indicators of marketing in development of logistic systems need further improvement. That will be the subject of the future publications.
В статье описаны основные научные и практические проблемы маркетинговой оптимизации логистических систем. Показаны особенности и сложности развития логистического менеджмента бизнес-сетей украинских предприятий. Акцентировано внимание на перспективных направлениях повышения эффективности логистической и сетевой оптимизации взаимодействия предприятий. Обосновывается результативность маркетинговых концепций и стратегий в качестве базиса гармонизации логистической взаимодействия участников социально-экономических систем.
Description
Keywords
маркетинг, логістика, стратегія, система, бізнес-мережа, підприємство, ефективність, marketing, logistics, strategy, system, business network, enterprise, efficiency, маркетинг, логистика, стратегия, система, бизнес-сеть, предприятие, эффективность
Citation
Шафалюк О. К. Маркетингові стратегії в управлінні логістичними системами промислових підприємств / Шафалюк Олександр Казимирович // Стратегія економічного розвитку України : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана ; [редкол.: В. А. Верба (голов. ред.) та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2018. – Вип. 42. – С. 89–98.