Аспекти управління самостійною роботою студентів в умовах ступеневої освіти

Loading...
Thumbnail Image
Date
2017
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Подільський державний аграрно-технічний університет
Abstract
Вступ. У статті досліджуються особливості управління самостійною роботою студентів на різних рівнях вищої професійної освіти. Ступенева освіта з одного боку є необхідною умовою: для підвищення пізнавальної мотивації студентів та свідомого інтересу до самостійної навчальної діяльності; значно впливає на формування комунікативності, на тип мислення та реальну оцінку індивідуальних особливостей студента; обумовлює більш якісне поглиблення знань з відповідних напрямів науки; відкриває перспективу поліпшення якості навчання. З іншого впливає на: вирішення проблеми управління самостійною роботою студентів; вибір форм та засобів для досягнення кінцевої мети навчання. Мета: дослідження особливостей управління самостійною роботою студентів вищих навчальних закладів на різних рівнях освіти, що є надзвичайно широкою проблемою, яка потребує глибокого вивчення. Методи. Аналіз психолого-педагогічної літератури, педагогічне спостереження, самоаналіз. Результати. Нині існуюча ступенева система підготовки фахівців згідно з цільовими та змістовними настановами передбачає створення умов для розвитку особистості і творчої самореалізації майбутніх фахівців, оновлення змісту освіти та організації освітнього процесу відповідно до демократичних цінностей, ринкових засад економіки, сучасних науково-технічних досягнень. При виборі засобів управління самостійною роботою студентів необхідно враховувати й уміло застосовувати технології учіння, поділ навчального матеріалу на навчальні одиниці, вибір системи контролю, типи самостійних робіт залежно від рівня самостійності та рівня засвоєння знань, рівня складності завдань. Перспективи. ступенева система підготовки фахівців згідно з цільовими та змістовними настановами передбачає створення умов для розвитку особистості і творчої самореалізації майбутніх фахівців, оновлення змісту освіти та організації освітнього процесу відповідно до демократичних цінностей, ринкових засад економіки, сучасних науково-технічних досягнень.
Introduction. The article deals with the peculiarities of managing independent work of students at different levels of higher professional education. Step-by-step education on the one hand is a prerequisite: to increase students' cognitive motivation and conscious interest in independent learning activities; greatly affects the formation of communicative, the type of thinking and the real assessment of the individual characteristics of the student; causes more qualitative deepening of knowledge in the corresponding directions of science; opens the prospect of improving the quality of education. On the other hand it affects: solving the problem of managing students' independent work; the choice of forms and means for achieving the ultimate goal of learning. Purpose: To study the peculiarities of independent work management of students of higher educational institutions at different levels of education, which is an extremely broad problem that needs to be studied in depth. Methods. Analysis of psychological and pedagogical literature, pedagogical observation, self-examination. Results. Currently, the existing graduate system of training specialists according to targeted and meaningful guidelines provides for the creation of conditions for the development of the individual and the creative self-realization of future specialists, updating the content of education and organizing the educational process in accordance with democratic values, market principles of the economy, modern scientific and technological achievements. When choosing means of managing independent work of students it is necessary to take into account and skillfully apply technologies of teaching, the division of educational material into educational units, the choice of control system, types of independent work depending on the level of autonomy and level of assimilation of knowledge, the level of complexity of tasks. Disscusion. The graduate system of training specialists in accordance with targeted and meaningful guidelines provides for the creation of conditions for the development of the individual and the creative self-realization of future specialists, updating the content of education and organizing the educational process in accordance with democratic values, market principles of the economy, modern scientific and technological achievements.
Вступление. В статье исследуются особенности управления самостоятельной работой студентов на различных уровнях высшего профессионального образования. Ступенчатое образование с одной стороны является необходимым условием: для повышения познавательной мотивации студентов и сознательного интереса к самостоятельной учебной деятельности; значительно влияет на формирование коммуникативности, на тип мышления и реальную оценку индивидуальных особенностей студента; обусловливает более качественное углубление знаний по соответствующим направлениям науки; открывает перспективу улучшения качества обучения. С другой влияет на: решение проблемы управления самостоятельной работой студентов; выбор форм и средств для достижения конечной цели обучения. Цель: исследование особенностей управления самостоятельной работой студентов высших учебных заведений на различных уровнях образования, является чрезвычайно широкой проблемой, требующей глубокого изучения. Методы. Анализ психолого-педагогической литературы, педагогическое наблюдение, самоанализ. Результаты. Ныне существующая ступенчатая система подготовки специалистов в соответствии с целевыми и содержательными установками предусматривает создание условий для развития личности и творческой самореализации будущих специалистов, обновления содержания образования и организации образовательного процесса в соответствии с демократическими ценностями, рыночных основ экономики, современных научно-технических достижений. При выборе средств управления самостоятельной работой студентов необходимо учитывать и умело применять технологии учения, разделение учебного материала на учебные единицы, выбор системы контроля, типы самостоятельных работ в зависимости от уровня самостоятельности и уровня усвоения знаний, уровня сложности задач. Перспективы.Сступенчатая система подготовки специалистов в соответствии с целевыми и содержательными установками предусматривает создание условий для развития личности и творческой самореализации будущих специалистов, обновления содержания образования и организации образовательного процесса в соответствии с демократическими ценностями, рыночных основ экономики, современных научно-технических достижений.
Description
Keywords
ступенева освіта, управління, самостійна робота студентів, професійний саморозвиток, step-by-step education, management, independent work of students, professional self-development, ступенчатое образование, управление, самостоятельная работа студентов, профессиональный саморазвитие
Citation
Журавська Л. М. Аспекти управління самостійною роботою студентів в умовах ступеневої освіти / Журавська Л. М., Бондар М. М., Черниш М. О. // Професійно-прикладні дидактики : між нар. наук. журн. / Поділ. держ. аграрно-техн. ун-т ; ДУ «Науково-метод. центр інформ.-аналіт. забеспечення діяльності ВНЗ «Агросвіта», Львів. нац. аграр. ун-т [та ін.] ; [редкол.: П. С. Атаманчук (голова) та ін.]. – Кам’янець-Подільський, 2017. – Вип. 4. – С. 46–52.