Сутність і структурні закономірності фінансової інтеграції у глобальному вимірі в контексті «недосяжної тріади»

Loading...
Thumbnail Image
Date
2016
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Видавничий Дім «ІНЖЕК»
Abstract
Мета статті полягає у визначенні сутності фінансової інтеграції та обґрунтуванні її місця в системі заходів державного регулювання, спрямованих на пошук збалансованої моделі економічного зростання країни, через недосяжну трилему, яка відображає неможливість одночасного досягнення трьох макроекономічних політик в одній державі, а саме фінансової відкритості, монетарної незалежності та стабільності обмінного курсу. На підставі узагальнення, аналізу та порівняння різних трактувань уточнено поняття «фінансова інтеграція». Визначено ознаки інтеграції фінансових ринків, а саме: однорідність правил (відкритість); рівний доступ (доступність); єдині умови діяльності (залученість); рівність ціни (єдність); однотипність реакції фінансових активів на вплив зовнішніх трендів і новин (відклик). Політика фінансової інтеграції, зокрема її складова вільного переміщення капіталу, покликана забезпечити додаткове стимулювання внутрішнього економічного зростання завдяки залученню зовнішніх фінансових ресурсів. Для стимулювання економіки й уникнення нестійкої волатильності валютного курсу багато країн прагнуть досягти таких макроекономічних цілей, як відкритість фінансових ринків, незалежність грошово-кредитної політики та стабільність валютного курсу. Оскільки монетарна влада може вибрати в будь-який момент часу тільки дві з цих трьох цілей, трилема Манделла-Флемінга визначає можливість трьох різних комбінацій монетарної орієнтації. Наука не виробила спільного підходу до методологічного визначення індексів фінансової інтеграції. Для оцінки динаміки фінансової інтеграції використовують такі основні індекси інтеграції: KAOPEN, FINREFORM, KASHI тощо, на підставі аналізу яких в розрізі різних країн можна дійти висновку про можливість комбінації відмінних політик із тяжінням до фінансової інтеграції. В сьогоднішніх умовах доцільною є політика монетарного стимулювання зростання, а не підтримки непродуктивного грошового стиснення. Перспективами подальших досліджень є розробка напрямів монетарної політики з урахуванням пріоритетів розвитку країни.
The aim of the article is to determine the nature of financial integration and to justify its place in the system of measures on state regulation intended to search for a balanced model of economic growth of the country through the impossible trilemma reflecting the impossibility of simultaneous implementation of three macro-economic policies in one country, namely financial openness, monetary independence and exchange rate stability. On the basis of synthesis, analysis and comparison of different interpretations, the concept of «financial integration» is clarified. There identified signs of integration of financial markets, such as: the uniformity of rules (transparency); equal access (availability); common operating environment (involvement); equity of prices (unity); uniformity of the reaction of financial assets on the impact of external trends and news (response). The policy of financial integration, in particular its component of the free movement of capital is designed to provide additional incentives to domestic economic growth by attracting external financial resources. To stimulate the economy and prevent the unstable volatility of exchange rate, many countries seek to achieve such macroeconomic goals as openness of financial markets, independence of the monetary policy and exchange rate stability. Since the monetary authorities may choose at any moment only two of the three goals, the Mundell-Fleming trilemma determines a possibility of three different combinations of monetary targeting. At present science has not developed a unified methodological approach to determination of indices of financial integration. To assess the dynamics of financial integration the following basic indices of integration are used: KAOPEN, FINREFORM, KASHI, etc. Based on the analysis of the mentioned indices in the context of different countries, there can be made a conclusion about a possibility of combination компof different policies with a tendency towards financial integration. In today’s environment it is expedient to use the policy of monetary stimulation of growth rather than support unproductive monetary contraction. The prospect of further research is working out directions of monetary policy taking into account priorities in the country’s development.
Цель статьи заключается в определении сущности финансовой интеграции и обосновании ее места в системе мероприятий государственного регулирования, направленных на поиск сбалансированной модели экономического роста страны, через недосягаемую трилемму, отражающую невозможность одновременного достижения трех макроэкономических политик в одном государстве, а именно финансовой открытости, монетарной независимости и стабильности обменного курса. На основании обобщения, анализа и сравнения различных трактований уточнено понятие «финансовая интеграция». Определены признаки интеграции финансовых рынков, а именно: однородность правил (открытость); равный доступ (доступность); единые условия деятельности (вовлеченность); равенство цены (единство); однотипность реакции финансовых активов на влияние внешних трендов и новостей (отзыв). Политика финансовой интеграции, в частности ее составляющая свободного перемещения капитала, призвана обеспечить дополнительное стимулирование внутреннего экономического роста благодаря привлечению внешних финансовых ресурсов. Для стимулирования экономики и предотвращения неустойчивой волатильности валютного курса многие страны стремятся достичь таких макроэкономических целей, как открытость финансовых рынков, независимость денежно-кредитной политики и стабильность валютного курса. Поскольку монетарные власти могут выбрать в любой момент времени только две из этих трех целей, трилемма Манделла-Флеминга определяет возможность трех различных комбинаций монетарной ориентации. В настоящее время наука не выработала единого подхода к методологическому определению индексов финансовой интеграции. Для оценки динамики финансовой интеграции используют следующие основные индексы интеграции: KAOPEN, FINREFORM, KASHI т.д., на основании анализа которых в разрезе различных стран можно сделать вывод о возможности комбинации отличных политик с тяготением к финансовой интеграции. В сегодняшних условиях целесообразна политика монетарного стимулирования роста, а не поддержки непродуктивного денежного сжатия. Перспективами дальнейших исследований является разработка направлений монетарной политики с учетом приоритетов развития страны.
Description
Keywords
фінансова інтеграція, трилема, монетарна політика, валютний курс, інфляція, індикатори фінансової інтеграції, financial integration, trilemma, monetary policy, exchange rate, inflation, indicators of financial integration, финансовая интеграция, трилемма, монетарная политика, валютный курс, инфляция, индикаторы финансовой интеграции
Citation
Краснова І. В. Сутність і структурні закономірності фінансової інтеграції у глобальному вимірі в контексті «недосяжної тріади» / Краснова І. В. // Проблеми економіки. – 2016. – № 4. – С. 205–215.