Амбівалентні стратегії підприємств в концепції «Індустрія 4.0»

Loading...
Thumbnail Image
Date
2018-10-12
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
International Development Institute – Africa (IDIA)
Abstract
Актуалізовано для сучасних підприємств впровадження амбівалентних стратегій як, один з потужних факторів конкурентоспроможності та посилення репутаційного капіталу в концепції «Індустрія 4.0». Проаналізовано досвід британських, турецьких, американських підприємств, які здійснили вибір стратегії в періоди рецесії. Виділено чинники розвитку концепції «Індустрія 4.0», в рамках якої позначені шість етапів еволюції амбівалентних стратегій. It is actualized for modern enterprises to introduce ambivalent strategies as one of the powerful factors of competitiveness and strengthening of reputational capital in the concept of "Industry 4.0". The experience of the British, Turkish, American companies of the choice of strategy during the recession is analyzed. The factors of development of the concept "Industry 4.0" are singled out, which had designated six stages of ambivalent`s evolution strategies.
Description
Keywords
амбівалентні стратегії підприємств, Індустрія 4.0., період рецесії, кіберфізичні системи, імпакт-інвестування, ambivalent strategies of enterprises, Industry 4.0., recession period, cyberphysical systems, impact-investment
Citation
Андрющенко К. А. Амбівалентні стратегії підприємств в концепції «Індустрія 4.0» / Андрющенко Катерина Анатолієвна // Economy of enterprise: theory and experience : collection of materials of the VII International Scientific and Practical Conference (12 оctober 2018, Kyiv, Krakow, Praha, Nairobi) / Ministry of Education and Science of Ukraine, National Economic University named after Vadym Hetman [et al.]. – Krakow ; Nairobi (IDIA), 2018. – P. 28–31.