Чи дійсно лідери рейтингу інноваційних компаній світу створюють найінноваційніші продукти?

Abstract
З метою відповіді на питання «Чи дійсно компанії зі списку Форбс "The World's Most Innovative Companies" випускають радикально інноваційні продукти?» було проведено аналіз продуктів та сервісів компанії Amazon. Встановлено, що тільки один з восьми продуктів можна вважати радикально інноваційним, чотири мають ознаки поліпшувальних інновацій, а три є псевдоінноваціями. In order to answer the question "Are the companies from the Forbes list" The World's Most Innovative Companies "producing radically innovative products?" the analysis of Amazon products and services was conducted. It is defined that only one of the eight products can be considered radically innovative, four have signs of improvement / incremental innovation, and three are pseudo-innovations.
Description
Keywords
радикальна інновація, інкрементальна інновація, псевдо-інновація, Amazon, radical innovation, incremental innovation, pseudo-innovation, Amazon
Citation
Петренко Л. А. Чи дійсно лідери рейтингу інноваційних компаній світу створюють найінноваційніші продукти? / Петренко Людмила Анатоліївна, Коваль Анжела Ігорівна, Слюсарчук Тетяна Дмитрівна // Economy of enterprise: theory and experience : collection of materials of the VII International Scientific and Practical Conference (12 оctober 2018, Kyiv, Krakow, Praha, Nairobi) / Ministry of Education and Science of Ukraine, National Economic University named after Vadym Hetman [et al.]. – Krakow ; Nairobi (IDIA), 2018. – P. 56–58.