Психологічне забезпечення організації групової форми технології проектного навчання у ВНЗ

Thumbnail Image
Date
2015
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України, лабораторія сучасних інформаційних технологій навчання
Abstract
У статті представлено модель організації групової проектної діяльності студентів, яку покладено в основу психологічного забезпечення групової форми технології проектного навчання у ВНЗ. Технологія проектного навчання - це система навчання, в якій студенти набувають знання і уміння у процесі планування та виконання практичних завдань – проектів, що поступово ускладнюються, і яка поєднує алгоритм проектної діяльності та систему методів і засобів, що забезпечують її ефективне здійснення. Групова форма навчальної проектної технології є її різновидом і здійснюється у вигляді спільної навчальної діяльності малих груп, що передбачає вироблення їх учасниками єдиної мети, спільної програми дій, розподіл завдань і ролей, спільний результат, взаємодію. Дана модель дає можливість на основі врахування соціально-психологічних чинників створювати на кожному її етапі сприятливі психологічні умови для підвищення ефективності групової проектної діяльності. Модель перевірена в ході психолого-педагогічного дослідження, яке довело адекватність запропонованих заходів зі створення психологічних умов групової проектної діяльності та дає підстави рекомендувати дані заходи викладачам-координаторам проектів з різних дисциплін. The article presents the model of organizing the group project activity of students, which is laid as the basis of the psychological support of the group form of the project education technology at higher educational establishments (HEE). The project education technology is a system of education, in which the students acquire knowledge and skills in the process of planning and implementation of practical tasks - projects that gradually become more complex, and which combines the algorithm of the project activity and the system of methods and tools that ensure its effective implementation. The group form of the educational project technology is its variety and is carried out in the form of joint training activities of small groups that provide the development by their participants of the common goal, a joint action program, the distribution of tasks and roles, the common result, and interaction. This model makes it possible by taking into account the social and psychological factors to create at each stage of the group project activities the favorable psychological conditions to improve their effectiveness. The model was tested in the psychological and educational research that proved the adequacy of the proposed measures to create the psychological conditions of the group project activities and allows recommending these measures for teachers-coordinators of projects of various disciplines. В статье представлена модель организации групповой проектной деятельности студентов, которая легла в основу психологического обеспечения групповой формы технологии проектного обучения в вузе. Технология проектного обучения – это система обучения, в которой студенты получают знания и умения в процессе планирования и выполнения постепенно усложняющихся практических заданий – проектов, объединяющая алгоритм проектной деятельности и систему методов и способов, обеспечивающих его эффективность. Групповая форма учебной проектной технологии является ее разновидностью и осуществляется в виде совместной учебной деятельности малых групп, что предполагает выработку ее участниками общей цели, совместной программы действий, распределение заданий и ролей, общий результат, взаимодействие всех участников. Данная модель дает возможность, с учетом социально-психологических факторов, создавать на каждом ее этапе благоприятные психологические условия для повышения эффективности групповой проектной деятельности. Модель была проверена в процессе психолого-педагогического исследования, которое доказало адекватность предложенных средств по созданию психологических условий групповой проектной деятельности и дает право рекомендовать эти средства преподавателям-координаторам проектов по разным дисциплинам.
Description
Keywords
технологія проектного навчання, групова проектна діяльність, модель, ефективність діяльності, взаємодія, мала група, студенти, project education technology, group project activities, model, effectiveness of activities, interaction, small group, students, технология проектного обучения, групповая проектная деятельность, модель, эффективность деятельности, взаимодействие, малая группа, студенты
Citation
Ловка О. В. Психологічне забезпечення організації групової форми технології проектного навчання у ВНЗ / Ловка Ольга Володимирівна // Технології розвитку інтелекту. – 2015. – Т. 1, № 11. – С. 1–19.