Розвиток цифрової компетентності студентів у процесі здійснення науково-дослідної роботи

Loading...
Thumbnail Image
Date
2019
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Бердянський державний педагогічний університет
Abstract
Стрімкий розвиток та конвергенція нових інформаційних технологій спричиняє швидку та кардинальну трансформацію у всіх сферах життя суспільства, включаючи освітнє середовище. Метою дослідження, представленого у статті, було проаналізувати, як цифровізація економіки впливає на трансформацію навчального процесу, в тому числі й на організацію науково-дослідної роботи студентів. Нові мобільні та Інтернет-технології призводять до появи нових робочих місць на основі використання таких технологій, як штучний інтелект, віртуальна реальність, біотехнології, Інтернет речей, хмарні обчислення. Тому формування високого рівня цифрової компетентності, необхідної для професійної роботи в умовах, що швидко змінюються, є ключовим завданням сучасної освіти. Проаналізовано основні задачі науково-дослідної роботи студентів та організаційні заходи для представлення результатів виконаної роботи. Наголошується, що широке використання нових технологій при здійсненні студентами досліджень підвищує й рівень їхньої цифрової компетентності. Представлено авторські завдання, серед яких засвоєння роботи із онлайн сервісами, створення інтерактивних графіків та діаграм для представлення результатів дослідження, розробка інтерактивних презентацій у різних програмних середовищах, створення власних сайтів та відео, проведення опитувань у мережному середовищі та ін. Виконання таких завдань спрямовані на розвиток критичного мислення, креативності, вміння ефективно використовувати цифрові ресурси; здатності оцінювати достовірність і значимість одержуваної з різних джерел інформації; розуміння основ безпеки у безмежному цифровому просторі; удосконалення рівня комунікативності у співпраці з іншими; поглиблення розуміння важливості й вміння неперервно навчатися. Nowadays the dramatic rise and convergence of emerging new information technology causes rapidly and radically transforming in all spheres of society’s life, including the educational environment. The purpose of the research presented in this article was to explore how the digitization of the economy impacting on the transformation of learning process and on approaches to organization students' scientific research. New mobile and Internet technologies lead to emergence of new jobs based on the use of technologies such as artificial intelligence, virtual and augmented reality, biotechnology, Internet of things, cloud computing. Therefore, equipping students with the digital literacy skills necessary to be productive in a rapidly changing work environment is a key task of modern education. The basic tasks of student research work and organizational measures for presentation of the results of the completed work are analyzed. It is emphasized that the widespread use of new technologies in the implementation of research by students increases the level of their digital competence. Author's tasks are presented, including mastering of work with online services, creation of interactive charts and diagrams for presentation of research results, development of interactive presentations in various software environments, creation of own sites and videos, conducting surveys in a network environment, etc. Such tasks are aimed at developing critical thinking, creativity and the ability to use digital resources effectively; the ability to evaluate the reliability and significance of information received from different sources; understanding the basics of security in endless digital space; improving the level of communication in cooperation with others; deepening understanding of the importance and ability to learn continuously.
Description
Keywords
ринок праці, цифрові технології, цифрова компетентність, науково-дослідна робота студентів, labor market, digital technologies, digital competence, student research
Citation
Дибкова Л. Розвиток цифрової компетентності студентів у процесі здійснення науково-дослідної роботи / Людмила Дибкова // Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки : зб. наук. пр. / Бердян. держ. пед. ун-т ; [редкол.: І. Т. Богданов (голов. ред.) та ін.]. – Бердянськ : БДПУ, 2019. – Вип. 3. – С. 256–265.