Intercultural communication in language education at the modern economic university (on the example of studying Polish as a foreign language)

Abstract
The article is devoted to the problems of the use of cross-cultural communication in language education in modern economic university on the example of studies of Polish as a foreign language. Special attention is paid to introduction of design of situation of professional activity in the educational process, also to research work as an element of increase of the intercultural communication on studying Polish as a foreign language. It is underlined that the lexicographic component of professional education of students-economists is an important part of educational work. Статья посвящена проблемам использования межкультурной коммуникации в языковом образовании в современном экономическом университете на примере изучения польского языка как иностранного. Особое внимание уделяется внедрению дизайна ситуации профессиональной деятельности в учебный процесс, а также научно-исследовательской работе как элемент повышения межкультурной коммуникации по изучению польского языка как иностранного. Подчеркивается, что лексикографическая составляющая профессионального образования студентов-экономистов является важной частью воспитательной работы.
Description
Keywords
cross-cultural communication, Polish language, modelling of situation, professional education, lexicography, branch and language dictionaries, межкультурная коммуникация, польский язык, моделирование ситуации, профессиональное образование, лексикография, отраслевые и языковые словари
Citation
Bondаrchuk L. Intercultural communication in language education at the modern economic university (on the example of studying Polish as a foreign language) / Lаrysа Bondаrchuk, Tаmаrа Podgurskа // PNAP. – 2019. – Vol. 36, № 5. – P. 59–66.