Маркетингове забезпечення інноваційного розвитку підприємства
Date
2010
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Київський національний університет імені Тараса Шевченка
Abstract
The article considers the main aspects of organization and functioning of the marketing
supporting of innovative development of the enterprise. Marketing supporting provides, first
of all, organization of suitable structures at the enterprise and effective performance by them
number of strategic and operative marketing tasks, which as a whole facilitate to the
commercialization of the innovative products of the enterprise.
Marketing supporting represented as a model, which consist of interdependent and
interrelated blocks – “analytic - strategic”, “implementation of marketing complex”,
“organization and management marketing”. Specifics of the functioning of each block and
model in whole are provided in details, what logically and sequentially covers all elements of
marketing supporting of innovative development of the enterprise.
Description
Keywords
innovative development, commercialization of innovations, marketing support, model, commercialization strategy, strategic and operative marketing decisions
Citation
Норіцина Н. І. Маркетингове забезпечення інноваційного розвитку підприємства / Н. І. Норіцина // Теоретичні та прикладні питання економіки : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка, Ін-т конкурентного сусп-ва ; [редкол.: В. Д. Базилевич (відп. ред.) та ін.]. – Київ : ВПЦ «Київ. ун-т», 2010. – Вип. 23. – С. 94–100.