Інтелектуальний потенціал підприємства як основа його інноваційного розвитку

Abstract
Метою статті є розробка концептуальних науково-теоретичних і прикладних засад інтелектуалізації як основи інноваційного розвитку суб’єктів ринкових відносин. У результаті системно-структурного, термінологічного аналізу й узагальнення наукових поглядів обґрунтовано зміст і сутнісні характеристики інноваційного розвитку підприємства. Встановлено, що його первинною передумовою є інтелектуальна основа, яка забезпечується через формування, прирощення та використання інтелектуального потенціалу. У контексті розглянутої проблематики виокремлено низку значущих зовнішніх факторів впливу на ефективність реалізації стратегії, орієнтованої на інноваційний розвиток. Охарактеризовано взаємозв’язок інноваційного процесу з елементними групами інтелектуальних ресурсів (людськими, структурними, ресурсами відносин), які визначають внутрішні передумови його здійснення. Деталізація вказаних механізмів впливу та побудова на їх основі дієвої системи управління є базисом подальших досліджень у даному напрямі. The article is aimed at developing the conceptual scientific-theoretical and applied principles of intellectualization as the basis for innovative development of an actor of market relations. As a result of the system-structural, terminological analysis and generalization of scientific views, contents and essential characterizations of innovative development of enterprise have been substantiated. It has been determined that as primary prerequisite appears the intellectual basis, which is ensured through the formation, increment and use of intellectual potential. In the context of the considered problematics, a number of significant external factors has been determined, which influence the efficiency of implementing the strategy, which in turn is focused on innovative development. The correlation of an innovation process with the element groups of intellectual resources (human, structural, resources of relationships), which define the internal preconditions for its implementation, has been characterized. Detailing the specified mechanisms of influence and building on their basis an effective management system are the basis for further research in this area. Целью статьи является разработка концептуальных научно-теоретических и прикладных начал интеллектуализации как основы инновационного развития субъекта рыночных отношений. В результате системно-структурного, терминологического анализа и обобщения научных взглядов обосновано содержание и сущностные характеристики инновационного развития предприятия. Установлено, что его первичной предпосылкой является интеллектуальный базис, который обеспечивается через формирование, приращение и использование интеллектуального потенциала. В контексте рассматриваемой проблематики определён ряд значимых внешних факторов влияния на эффективность реализации стратегии, ориентированной на инновационное развитие. Охарактеризована взаимосвязь инновационного процесса с элементными группами интеллектуальных ресурсов (человеческими, структурными, ресурсами отношений), которые определяют внутренние предпосылки его осуществления. Детализация указанных механизмов влияния и построение на их основании действенной системы управления являются базисом дальнейших исследований в данном направлении.
Description
Keywords
інноваційний розвиток, інновації, економіка знань, інтелектуальний потенціал, ефективність управління, комерціалізація інновацій, innovation development, innovations, knowledge economy, intellectual potential, management efficiency, commercialization of innovation, инновационное развитие, инновации, экономика знаний, интеллектуальный потенциал, эффективность управления, коммерциализация инноваций
Citation
Швиданенко Г. О. Інтелектуальні ресурси підприємства, які функціонують у зовнішньому середовищі / Швиданенко Г. О., Бойко Т. Л. // Бізнес Інформ. – 2016. – № 5. – С. 81–85.