Методичні аспекти планування витрат на маркетинг підприємства

Loading...
Thumbnail Image
Date
2016
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут»
Abstract
У статті наведено роль і значення сучасного маркетингу в досягненні загальних показників ефективності виробничо-господарської діяльності підприємства. Зазначено, що сутність і особливості маркетингової діяльності на практиці значно відрізняються від нормативно встановленого її розуміння. Також у чинному українському законодавстві фактично відсутня різниця між такими важливими складовими сучасного маркетингу, як маркетингові послуги, маркетингові дослідження, збут (продаж). У такому випадку нівелюється різниця між різними функціями маркетингової діяльності, які мають носити комплексний характер з метою досягнення встановлених показників її ефективності. У межах чинних законодавчих вимог також відсутня чітка класифікація маркетингових витрат, яка, зокрема, унеможливлює врахування центрів їх виникнення (окремих структурних підрозділів), а також галузевих особливостей діяльності конкретного підприємства. Доведено, що існуюча класифікація видів економічної діяльності, у межах якої класифікуються окремі маркетингові функції, а також підходи до обліку маркетингових витрат, що нормативно трактуються як витрати на збут, ускладнюють ефективне планування та управління ними на практиці. The article describes the role and importance of modern marketing in achieving the overall performance of industrial and business effectiveness indicators of enterprises. It is noted that the nature and characteristics of marketing activities in practice significantly differ from their legally established understanding. Actually there is no difference within current Ukrainian legislation between such important components of modern marketing, as marketing services, marketing research and sales. In this case, the odds between different functions of marketing activities, which have to be integrated with the aim of achieving the established indicators of their effectiveness, are negated. There is also no clear classification of marketing costs within the current legal requirements, which, particularly, makes it impossible to account the centers of their appearance (individual business units) and industrial features of particular enterprise activities. It is proved that the current classifications of economic activities, within which certain marketing functions are classified, as well as approaches to accounting of marketing costs, which are regulatory treated as sales costs, complicate their effective planning and management in practice. В статье представлены роль и значение современного маркетинга в достижении общих показателей эффективности производственно- хозяйственной деятельности предприятия. Указано, что сущность и особенности маркетинговой деятельности на практике значительно отличаются от нормативно установленного ее понимания. Также в действующем украинском законодательстве фактически отсутствует разница между такими важными составляющими современного маркетинга, как маркетинговые услуги, маркетинговые исследования, сбыт (продажи). В таком случае нивелируется разница между различными функциями маркетинговой деятельности, которые должны носить комплексный характер с целью достижения установленных показателей ее эффективности. В рамках действующих законодательных требований также отсутствует четкая классификация расходов на маркетинг, которая, в частности, делает невозможным учет центров их возникновения (отдельных структурных подразделений), а также отраслевых особенностей деятельности конкретного предприятия. Доказано, что существующая классификация видов экономической деятельности, в рамках которой классифицируются отдельные маркетинговые функции, а также подходы к учету расходов на маркетинг, которые нормативно трактуются как затраты на сбыт, затрудняют эффективное планирование и управление ими на практике.
Description
Keywords
маркетинг, види економічної діяльності, маркетингова діяльність, планування витрат, маркетингові витрати, витрати на збут, облік витрат, marketing, economic activities, marketing activities, costs planning, marketing costs, distribution costs, costs accounting, маркетинг, виды экономической деятельности, маркетинговая деятельность, планирование затрат, маркетинговые расходы, затраты на сбыт, учет затрат
Citation
Федорченко А. В. Методичні аспекти планування витрат на маркетинг підприємства / Федорченко А. В., Федорченко О. Є. // Економічний вісник Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут» : зб. наук. пр. / Нац. техніч. ун-т України «КПІ ім. І. Сікорського» ; [редкол.: О. А. Гавриш (голов. ред.) та ін.]. – Київ : НПУ «КПІ ім. І. Сікорського», 2016. – Вип. 13. – С. 418–423.