Використання інноваційних технологій у вищій школі як шлях формування професійних компетенцій у майбутніх фахівців

Loading...
Thumbnail Image
Date
2015-06
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Підприємство «Видавництво «Грані» об’єднання громадян «Центр соціально-політичних досліджень»
Abstract
У статті розкрито особливості впровадження інноваційних технологій навчання в освітній процес вищої школи та зазначено їх вплив на формування професійних умінь та навичок у студентів. У роботі також ілюструються результати особистого дослідження щодо ефективності використання тренінгових та мультимедійних технологій в навчальному процесі вищої школи на прикладі ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені В. Гетьмана». Результати дослідження підтверджують, що впровадження інноваційних технологій у процес на- вчання вищої школи сприймається студентами дуже позитивно. Студенти вважають, що використан- ня тренінгових технологій під час занять зацікавлює предметом, забезпечує зв’язок теорії та прак- тики і активізує навчально-пізнавальну діяльність. При цьому на тренінгових заняттях викладач має можливість залучити до процесу навчання всіх студентів і може ознайомити аудиторію з новим матеріалом на практиці. Більшість викладачів КНЕУ ім.В.Гетьмана використовують окремі елементи тренінгових технологій. Щодо впровадження мультимедійних технологій у процес навчання можна виділили наступні позитивні тенденції: мультимедійні технології привертають увагу студентів до на- вчального процесу та допомагають краще сприймати теоретичний матеріал; ці технології підвищують рівень ефективності засвоєння теоретичного матеріалу і допомагають викладачу створювати позитивний емоційний клімат на занятті, що посилює ефективний зворотний зв’язок. Інноваційні технології навчання охоплюють різноманітні методи та прийоми. Вони допомагають в ефективній організації навчального процесу та створенні комфортних умов для співпраці викладачів і студентів. Тренінгові технології допомагають формуванню багатьох професійних умінь та навичок у студентів: організації позитивної міжособистісної взаємодії у спільноті, умінь критичного і творчого мислення у процесі вирішення професійних завдань, умінь аналізу і вибору доцільних дій у складних ситуаціях; навичок роботи у команді. Використання інформаційних мультимедійних технологій у системі освіти дозволяє розвивати творчий і інтелектуальний потенціал студента та його здібності, що вкрай необхідно йому як майбутньому фахівцю для створення успішної кар’єри. The article presents the particularity of the implementation of innovative education technologies to the educative process in higher education and states its impact on formation of professional skills and habits of future professionals. The article also describes the results of personal research on the utilization efficiency of training and use of multimedia technologies during higher education using the example of PHEI Kyiv National Economic University named after Vadym Hetman. The research results confirm that the implementation of innovative technologies to the educative process in higher education is perceived positively by the students. Students consider that the use of training technologies during education arouse interest to the subject, provide relation between theory and practice and activate educational and cognitive activities. Thereby during training lessons the lecturer has the opportunity to engage students to the educative process and may acknowledge the students with new material in practice. Majority of lecturers in KNEU named after Vadym Hetman use separate elements of training technologies. The following positive trends could be find out regarding the implementation of multimedia technologies: multimedia technologies bring attention of students to the education process and help the better perceiving of theoretical material; these technologies increase the efficiency level of perception theoretical material and helps the lecturer to create a positive emotional climate in class that strengthens the feedback effectiveness. Innovative education technologies include a variety of education methods and techniques. They help to develop an efficient organization of educational process and create favorable conditions for cooperation between lecturers and students. Training technologies help the formation of professional skills and habits of students as following: organization of positive interpersonal interaction in the community, critical and creative thinking skills in the process of professional tasks solution, analytical skills and decision-making in challenging situations; teamwork skills. The use of multimedia information technologies in higher education enables the development of creative and intellectual potential of the student and his skills, which will be essential to him as future professional for a successful career.
Description
Keywords
інноваційне навчання, інноваційні технології у вищій освіті, студентська молодь, тренінгові технології, мультимедійні інформаційні технології, innovative education, innovative technologies in higher education, students, training technologies, multimedia information technologies
Citation
Федоренко Н. І. Використання інноваційних технологій у вищій школі як шлях формування професійних компетенцій у майбутніх фахівців / Н. І. Федоренко // Грані : альм. / Дніпропетр. нац. ун-т ім. О. Гончара [та ін.] ; [редкол.: С. А. Квітка (голов. ред.) та ін.]. – Дніпро, 2015. – № 6. – С. 103–108.