Методичні аспекти вимірюванні рівня задоволення споживачів у системі внутрішнього маркетингу підприємства

Loading...
Thumbnail Image
Date
2015
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Київський національний університет імені Тараса Шевченка
Abstract
Author vision of methodical aspects and directions of practical realization of research and analytical functions of marketing within the system of the internal marketing of enterprise is presented in the article. The traditional methods of determination of consumers' needs satisfaction level with the recognition of requirements of the international system of quality standards ISO 9000:2000 are shown. Influence of index of consumer loyalty is pointed in forming of the desired market positions of enterprise. The value of measuring of consumers' needs satisfaction level within forming of the desired level of their loyalty is proven. The role of workers of non-marketing structure subdivisions in creation of consumer value chains within the system of the internal marketing of enterprise is shown. A role and value of analytical function is illustrated in the construction of the effective system of the internal marketing of enterprise. The directions of application of the balanced scorecards system of efficiency indexes of enterprise activities are determined
Description
Keywords
внутрішній маркетинг, задоволення потреб споживачів, збалансована система показників, internal marketing, satisfaction of consumer needs, chains of consumer value, consumer loyalty, balanced scorecards system
Citation
Федорченко А. В. Методичні аспекти вимірюванні рівня задоволення споживачів у системі внутрішнього маркетингу підприємства / Федорченко А. В. // Теоретичні та прикладні питання економіки : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка, Ін-т конкурентного сусп-ва ; [редкол.: В. Д. Базилевич (відп. ред.) та ін.]. – Київ : ВПЦ «Київ. ун-т», 2015. – Вип. 1. – С. 163–173.