Основні складові механізму забезпечення антикризової діяльності на підприємстві

Loading...
Thumbnail Image
Date
2014
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Харківський національний економічний університет
Abstract
Дослідження процесів антикризової діяльності та дій з їх забезпечення дозволило встановити суттєві розбіжності на понятійному рівні у аспекті методів, способів і механізмів виконання робіт. Тому було уточнено тлумачення поняття «економічний механізм» і запропоновано власне розуміння понять «механізм антикризової діяльності» і «механізм забезпечення антикризової діяльності» підприємства. На цій основі визначено, що даний механізм забезпечення антикризової діяльності підприємства повинен складатись із взаємопов’язаних елементів, які мають бути певним чином упорядковані. Виходячи із завдань, які даний механізм повинен виконувати, у статті запропоновано його організаційну будову, що включає економічний, кадровий, інформаційно-комунікативний, організаційно-розпорядчий, правовий, техніко-технологічний, соціальний елементи. Для кожного з елементів механізму надано його специфічні характеристики. Так, за авторською точкою зору, економічна складова повинна виконувати дії з підвищення ефективності його функціонування і збільшення рівня доходів працівників, а також забезпечувати зростання темпів і масштабів утворення власного прибутку; кадрова складова – підвищувати ефективність використання трудових ресурсів, а також забезпечувати їхнє кількісне, професійне, кваліфікаційне та інтелектуальне зростання; інформаційно-комунікативна – створювати умови для задоволення інформаційних потреб органів управління підприємства у нестабільних умовах функціонування та забезпечувати передавання інформації між індивідуумами та їх групами; організаційно-розпорядча – створювати умови для раціональної й упорядкованої взаємодії всіх складових антикризової діяльності; правова – здійснювати регулювання відносин на підприємстві та поза його межами на основі сукупності правових актів і норм; техніко-технологічна – створювати умови для безперебійного функціонування технічних засобів, які використовуються в антикризовій діяльності; соціальна складова повинна спрямовувати всю систему менеджменту на забезпечення соціально-побутових потреб працівників фірми, а також членів їх сімей та суспільних груп (комун). The study of processes of anti-crisis activity and actions of their ensuring allows finding out significant discrepancies at the notional level in the aspect of methods and mechanisms of fulfilment of works. That is why, interpretation of the “economic mechanism” notion is clarified and own understanding of the “mechanism of anti-crisis activity” and “mechanism of ensuring anti-crisis activity” notions is proposed. On this basis the article holds that this mechanism of ensuring enterprise anti-crisis activity should consist of interconnected elements, which should be properly arranged. Based on the tasks, which this mechanism should perform, the article offers its organisational structure that includes economic, personnel, information-communicative, organisation-regulatory, legal, technical-technological, and social elements. The article presents specific characteristics of each of the mechanism elements. Thus, according to the author, the economic component should increase efficiency of its functioning and increase the level of employees income and also ensure growth of rates and scales of formation of own profit; personnel component should increase efficiency of use of labour resources and also ensure their quantitative, professional, qualification and intellectual growth; information-communicative should create conditions for satisfying information needs of the enterprise managerial bodies under unstable conditions of functioning and ensure transfer of information between individuals and their groups; organisation-regulatory should create conditions for rational and regulated interaction of all components of the anti-crisis activity; legal should carry out regulation of relations at an enterprise and outside its walls on the basis of totality of legal acts and rules; technical-technological should create conditions for non-stop functioning of technical means, which are used in anti-crisis activity; social component should direct the whole system of management at ensuring social needs of employees and also members of their families and public groups (communities). Исследование процессов антикризисной деятельности и действий по их обеспечению позволило установить существенные расхождения на понятийном уровне в аспекте методов, способов и механизмов выполнения работ. Поэтому было уточнено толкование понятия «экономический механизм» и предложено собственное понимание понятий «механизм антикризисной деятельности» и «механизм обеспечения антикризисной деятельности» предприятия. На этой основе определено, что данный механизм обеспечения антикризисной деятельности предприятия должен состоять из взаимосвязанных элементов, которые должны быть определенным образом упорядочены. Исходя из задач, которые данный механизм должен выполнять, в статье предложено его организационное строение, которое включает экономический, кадровый, информационно-коммуникативный, организационно-распорядительный, правовой, технико-технологический, социальный элементы. Для каждого из элементов механизма представлены его специфические характеристики. Так, с авторской точкой зрения, экономическая составляющая должна выполнять действия по повышению эффективности его функционирования и увеличения уровня доходов работников, а также обеспечивать рост темпов и масштабов образования собственной прибыли; кадровая составляющая – повышать эффективность использования трудовых ресурсов, а также обеспечивать их количественный, профессиональный, квалификационный и интеллектуальный рост; информационно-коммуникативная – создавать условия для удовлетворения информационных потребностей органов управления предприятия в нестабильных условиях функционирования и обеспечивать передачу информации между индивидуумами и их группами; организационно-распорядительная – создавать условия для рационального и упорядоченного взаимодействия всех составных антикризисной деятельности; правовая – осуществлять регулирование отношений на предприятии и вне его границ на основе совокупности правовых актов и норм; технико-технологическая – создавать условия для бесперебойного функционирования технических средств, которые используются в антикризисной деятельности; социальная составляющая должна направлять всю систему менеджмента на обеспечение социально-бытовых потребностей работников фирмы, а также членов их семей и общественных групп (коммун).
Description
Keywords
механізм, забезпечення, криза, діяльність, антикризовий, mechanism, ensuring, crisis, activity, anti-crisis, механизм, обеспечение, кризис, деятельность, антикризисный
Citation
Терентьєва О. В. Основні складові механізму забезпечення антикризової діяльності на підприємстві / Терентьєва О. В. // Бізнес Інформ. – 2014. – № 5. – С. 311–316.